Brak informacji o podjętych uchwałach.
Szary
Użytkownik
W lutym b.r odbyło się zebranie mojej wspólnoty mieszkaniowej. Niestety informację o zebraniu otrzymałem na 3 dni przed zebraniem i nie mogłem już zmienić wcześniejszych planów - nie byłem więc obecny. Na mój e-mail do zarządcy dlaczego pismo informujące zostało wysłane tak późno (data sporządzenia go była o 3 tygodnie wcześniejsza niż data wysłania) nie uzyskałem odpowiedzi. Nie uzyskałem także do dnia dzisiejszego żadnej informacji o podjętych na zebraniu uchwałach. Czy działanie to jest zgodne z prawem, a jeżeli nie to co powinienem zrobić aby dochodzić swoich praw?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
1. O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, zawiadamia każdego właściciela lokalu na piśmie przynajmniej na tydzień przed terminem zebrania.
Nie musisz dostać żadnego zawiadomienia o treści uchwał podjętych na zebraniu. Musisz dostać jedynie jeśli uchwała została podjęta w trybie indywidualnego zbierania głosów.
Zarząd nie ma obowiązku wysyłac powiadomienia o podjętych uchwałach z własnej inicjatywy,ale właściciel może zaskarzyć uchwałę na nim podjętą w ciągu 6-ciu tygodni - jednak liczonych - nie od dnia zebrania, ale od dnia, w którym uzyskał informację o treści uchwały.
"Sprawa komplikuje się, gdy właściciel nie został powiadomiony o zebraniu, na którym podjęto uchwały naruszające jego prawa. Wówczas należy przyjąć, że termin do zaskarżenia biegnie od dnia, w którym dowiedział się o podjęciu tych uchwał. Ustawa jednak nie reguluje tej kwestii wprost tak jak Prawo spółdzielcze."
http://www.zarzadca.pl/komentarze/86-zebranie/451-wadliwe-zwolanie-zebrania-wspolnoty-mieszkaniowej-a-termin-do-zaskarzenia-uchwal