Naprawa skrzynki na listy.

KubaPKubaP Użytkownik
[color=#00f][b]Naprawa skrzynki na listy.[/b][/color]

[b]Kto ponosi koszty naprawy zepsutego zamka w skrzynce na listy? 
Administrator, czy właściciel lokalu?[/b]
[i]Właściciel lokalu. [/i]

[b]Odpowiedź: [/b]

Skrzynki odbiorcze nie są częścią nieruchomości wspólnej. Służą one poszczególnym właścicielom. Zgodnie zaś z przepisem art. 40 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. prawo pocztowe: właściciel lub współwłaściciele budynku mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość są obowiązani umieścić oddawczą skrzynkę pocztową spełniającą wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 5. Z kolei w myśl ust. 2 pkt. 2 tego przepisu obowiązek ten realizowany jest w budynkach wielorodzinnych, w których wyodrębnione są co najmniej 3 lokale - przez umieszczenie w ogólnie dostępnej części nieruchomości zestawu oddawczych skrzynek pocztowych w liczbie odpowiadającej liczbie samodzielnych lokali mieszkalnych oraz lokali o innym przeznaczeniu, jeżeli posiadają osobny adres. 

Z literalnego brzmienia tego przepisu wynika, iż owe [b]zbiorcze skrzynki pocztowe nie są częścią wspólną nieruchomości, [/b] lecz zestawem skrzynek oddawczych, które służą poszczególnym właścicielom lokali. 


Mecenas [b]Piotr Pawelec[/b]
Radca Prawny

[b]ORŁOWSKA & WSPÓLNICY[/b]

tel.: +48 22 406 84 36

Źródło: http://www.wspolnotamieszkaniowa.pl/poradyredakcyjne/aktualnosci/naprawa-skrzynki-na-listy./1370.html
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.