Opłata za wywóz nieczystości stałych .

balibali Użytkownik
edytowano października 2013 w Zarządzanie Nieruchomościami
Nasza wspólnota ma 1 mieszkanie gminne. Zarząd wystosował nowe naliczenia dla wszystkich mieszkańców więc i dla gminy, w związku ze zmianą opłat za wywóz nieczystości stałych dołączając również uchwałę. Gmina twierdzi, że lokator mieszkania gminnego ma wpłacać bezpośrednio na konto wspólnoty tę opłatę. Zarząd natomiast uważa, że lokator wpłaca razem z czynszem do gminy a gmina przelewa na konto wspólnoty łącznie z innymi opłatami tak samo jak pozostali mieszkańcy. Kto ma rację, gmina czy zarząd?

Komentarze

  • Opcje
    PiotrekPiotrek Użytkownik
    edytowano października 2013
    Żaden z nich.
    Wspólnota nie powinna płacić opłaty za gospodarowanie odpadami za właścicieli lokali - powinni to robić sami "właściciele" lokali. Sęk w tym, że ustawa "śmieciowa" za właściciela rozumie również najemcę - tak więc obowiązek złożenia deklaracji śmieciowej i wnoszenia opłat spoczywa zarówno na najemcy lokalu (czyli na Panu), jak i na jego właścicielu (czyli gminie). Ustawa nie rozstrzyga kto powinien wypełniać te obowiązki w razie zbiegu podmiotów na które je nałożono.

    Gminy generalnie twierdzą coś innego.Był tutaj kiedyś szeroki wątek tego dotyczący

    Niestety w związku z tym, że wszyscy działają tutaj niezgodnie z prawem, to każda ze stron (gmina, wspólnota) będzie starała się zrzucić ryzyko na Pana.
    Na Pana miejscu wystąpiłbym do gminy (jako Pana wynajmującego) z pismem zawierającym zapytanie komu płacić opłatę za gospodarowanie odpadami (przypomnę, że po 1 lipca nie płaci Pan opłaty za wywóz nieczystości, tylko opłatę za gospodarowanie odpadami, bo wywóz nieczystości przejęły od właścicieli nieruchomości gminy), a następnie płacił zgodnie z udzieloną (koniecznie na piśmie!) odpowiedzą.
    Dla Pana wspólnota w ogóle nie jest stroną, bo nie jest Pan właścicielem, tylko najemcą. Niech sama gmina zje ten pasztet i rozstrzygnie czy ma płacić "sama sobie" za Pana lokal, czy do wspólnoty, a także czy Pan ma płacić gminie jako wynajmującemu (na inny rachunek), gminie jako opłatę za gospodarowanie odpadami jako "właściciel lokalu" w rozumieniu ustawy śmieciowej (a więc i na inny rachunek), czy też wspólnocie.
    Dla swojego bezpieczeństwa wszystko radziłbym brać na piśmie od gminy.
  • Opcje
    kielonekkielonek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Oczywiście rację ma zarząd.
    Ustawa śmieciowa bardzo wyraźnie określa kto pełni dla potrzeb ustawy obowiązki właściciela nieruchomości w przypadku budynków wielolokalowych.
    Natomiast UoWL w art. 14 ppkt 3 również wyraźnie określa, że podatki publiczno-prawne (a takim podobno jest opłata śmieciowa) zaliczane są do kosztów zarządu na które każdy właściciel jest zobowiązany płacić zaliczki do wspólnoty.
    Kolejny serial o księżycowych interpretacjach użytkownika Piotrek czy tez opinie jakiś urzędników gminnych nie zmienią obowiązujących zapisów ustawowych.
  • Opcje
    PiotrekPiotrek Użytkownik
    edytowano października 2013
    Kielonek - nie powtarzajmy dyskusji, która już była wałkowana na wszelkie możliwe strony w wątku który zacytowałem, bo to bez sensu.
    Bali nie pisał o kosztach zarządu NW (opłata za nieruchomość gruntową, czyli nieruchomość zabudowaną budynkiem wielolokalowym w rozumieniu ustawy śmieciowej, wchodzącą w skład nieruchomości wspólnej), tylko o kosztach jego (a ściślej to nawet nie jego - bo jest najemcą) lokalu (nieruchomości lokalowej), więc to co napisałeś powyżej nie odnosi się do jego sytuacji.
    Tak czy inaczej, jako najemca powinien ustalić to ze swoim wynajmującym, tym bardziej że tutaj "szczęśliwie" jest nim gmina (piszę "szczęśliwie", bo jest to zarazem podmiot organizujący system gospodarowania odpadami i pobierający z tego tytułu opłaty, a zatem niejako "przy okazji" gmina sama określi się czy uważa Bali za "właściciela nieruchomości" w rozumieniu ustawy "śmieciowej").

    Najlepszym rozwiązaniem jest zatem w jego sytuacji wystosowanie pismo do gminy - niech już oni tą żabę jedzą.

    Nawet gdyby przyjąć, że "zarząd ma rację" (co jak napisałem wyżej jest nieprawdą), to byłaby to sprawa do ustalenia między właścicielem lokalu (czyli gminą), a wspólnotą.
    Najemcy nic do tego, po co ma więc wchodzić między młot a kowadło.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Najemca nie jest strona dla wspólnoty mieszkaniowej, opłaty na jej rzecz wnosi właściciel lokalu i ta kwestia nie powinna w ogóle podlegać dyskusji. Najemca może dokonywać wpłat - lecz zawsze będzie działał jako osoba trzecia - na rzecz i ryzyko właściciela lokalu - czyli gminy.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    kielonekkielonek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Piotrek: Badź tak łaskaw i przestań przekręcać moje wypowiedzi, bo nie będę z tobą dyskutował jedynie prostował ewidentne kłamstwa.
    Pytanie było:
    Zarząd natomiast uważa, że lokator wpłaca razem z czynszem do gminy a gmina przelewa na konto wspólnoty łącznie z innymi opłatami tak samo jak pozostali mieszkańcy. Kto ma rację, gmina czy zarząd?
    Na co odpowiedziałem:
    Oczywiście rację ma zarząd.
    Ustawa śmieciowa bardzo wyraźnie określa kto pełni dla potrzeb ustawy obowiązki właściciela nieruchomości w przypadku budynków wielolokalowych.
    Natomiast UoWL w art. 14 ppkt 3 również wyraźnie określa, że podatki publiczno-prawne (a takim podobno jest opłata śmieciowa) zaliczane są do kosztów zarządu na które każdy właściciel jest zobowiązany płacić zaliczki do wspólnoty.
    I tak jak napisał Zarządca:
    dla wspólnoty mieszkaniowej, opłaty na jej rzecz wnosi właściciel lokalu
    - czyli gmina za lokatora do wspólnoty i nie ma co więcej dyskutować na tematy oczywiste.
    Że nie pasują do twoich koncepcji to nie mój problem ale przynajmniej nie każ lokatorowi pisać niepotrzebnych nikomu pism bo go wpuszczasz w maliny.
  • Opcje
    PiotrekPiotrek Użytkownik
    edytowano października 2013
    [cite] kielonek:[/cite]
    - czyli gmina za lokatora do wspólnoty i nie ma co więcej dyskutować na tematy oczywiste.
    Że nie pasują do twoich koncepcji to nie mój problem ale przynajmniej nie każ lokatorowi pisać niepotrzebnych nikomu pism bo go wpuszczasz w maliny.

    Niestety nie są to rzeczy wcale oczywiste, a wręcz niejasne i trudne do rozstrzygnięcia w świetle tego bubla jakim jest ustawa śmieciowa.

    Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 4 ucpg Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    4) właścicielach nieruchomości – rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością;


    Najemca jest zatem również "właścicielem nieruchomości" w rozumieniu ustawy "śmieciowej", tak samo jak właściciel "kodeksowy". Kto w sytuacji zbiegów obowiązków (wykonywaniem obowiązków wynikających z ustawy jest obciążony zarówno właściciel "kodeksowy", jak i "rozszerzony" wynikający z ustawy śmieciowej) powinien wykonać zobowiązanie tego już ustawa nie precyzuje.
    Innymi słowy, powinien wykonywać je zarówno właściciel, jak i najemca, co oczywiście jest absurdem.

    Dlatego najlepiej w takiej sytuacji napisać pismo do gminy w tej sprawie.
  • Opcje
    igaiga Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wrocławska spółdzielnia mieszkaniowa zrezygnowała z pobierania opłat za śmieci
    http://www.metalowiec.wroclaw.pl/aktualnosci/informacje.html
    Można ? można.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano października 2013
    [cite] bali:[/cite]Gmina twierdzi, że lokator mieszkania gminnego ma wpłacać bezpośrednio na konto wspólnoty tę opłatę.
    Zarząd natomiast uważa, że lokator wpłaca razem z czynszem do gminy a gmina przelewa na konto wspólnoty łącznie z innymi opłatami tak samo jak pozostali mieszkańcy.
    Kto ma rację, gmina czy zarząd?
    Mieszkańcy Gminy powinni sami , bez pośrednictwa wspólnoty, wpłacać na konto Gminy zgodnie ze złożoną deklaracją ws. zagospodarowania odpadów przez Gminę .
    To jest usługa świadczona przez Gminę mieszkańcom Gminy, a nie Wspólnocie .

    Takim wzorowym przykładem jest Gmina Wrocław zacytowana przez igę
  • Opcje
    kielonekkielonek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mieszkańcy Gminy powinni sami , bez pośrednictwa wspólnoty, wpłacać na konto Gminy zgodnie ze złożoną deklaracją
    To jest nieuprawniony i całkowicie błędny wniosek.
    Chociażby dlatego że skąd niby właściciele lokali mieliby wiedzieć jaką deklarację złożył za nich właściciel nieruchomości (w rozumieniu tejże ustawy) czyli zarząd wspólnoty?
    Dla przypomnienia w celu uchronienia użytkowników od wprowadzania w błąd:
    "...4) właścicielach nieruchomości – rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością;
    3. Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
    Art. 6h.
    Właściciele nieruchomości, o których mowa w art. 6c, są obowiązani ponosić na rzecz gminy, na terenie której są położone ich nieruchomości, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
    Art. 6m.
    1. Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych..."
    W żadnym z przytoczonych najistotniejszych przepisów nie ma słowa na temat właścicieli poszczególnych lokali, którzy nie są utożsamiani dla potrzeb tej ustawy z właścicielem nieruchomości w gminie, poza tym jednym wyjątkiem (jeżeli zarząd nie został wybrany).
  • Opcje
    PiotrekPiotrek Użytkownik
    edytowano października 2013
    [cite] kielonek:[/cite]
    W żadnym z przytoczonych najistotniejszych przepisów nie ma słowa na temat właścicieli poszczególnych lokali, którzy nie są utożsamiani dla potrzeb tej ustawy z właścicielem nieruchomości w gminie, poza tym jednym wyjątkiem (jeżeli zarząd nie został wybrany).

    Nie - jest mowa o właścicielach nieruchomości, a więc także nieruchomości lokalowych.

    Twoja wypowiedź nic nie wnosi, bo Bali pytał o nieruchomość lokalową której jest najemcą, a nie o nieruchomość zabudowaną budynkiem (gruntową).

    Kielonek, KubaP - wydaje mi się, że ta dyskusja tutaj nie ma sensu - wszystko co miało zostać napisane w tym temacie zostało już napisane w tym wątku:
    https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/5012/1/deklaracja-smieciowa-we-wspolnocie-mieszkaniowej

    W przypadku Bali - najlepszym rozwiązaniem będzie jeżeli napisze pismo do gminy (jako wynajmującego) z odpowiednim zapytaniem - będzie miał kryte tyły, a ryzyko związane z interpretacją ustawy śmieciowej "przejdzie" na gminę.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Piotrek:[/cite]W przypadku Bali - najlepszym rozwiązaniem będzie jeżeli napisze pismo do gminy (jako wynajmującego) z odpowiednim zapytaniem - będzie miał kryte tyły, a ryzyko związane z interpretacją ustawy śmieciowej "przejdzie" na gminę.
    Żartujesz ... widziałeś, aby Gmina przyznała się do błędu i zgodziła się przyjmować indywidualne deklaracje / opłaty
  • Opcje
    PiotrekPiotrek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite]Żartujesz ... widziałeś, aby Gmina przyznała się do błędu i zgodziła się przyjmować indywidualne deklaracje / opłaty

    KubaP - tylko że Ty patrzysz przez nasz pryzmat właścicieli lokali i członków zarządu wspólnoty.

    Wejdź na moment "w buty" Bali - jemu w zasadzie jest to obojętne - on deklaruje x osób w swoim lokalu (jako najemca, zakładam że naliczanie jest od liczby osób) i tyle ma płacić, a niech sobie to już wynajmujący ustala komu. Byleby on był zwolniony ze swojego zobowiązania jak zapłaci. Dodatkowo jak dostanie "glejt" od gminy to jest kryty w razie jakby gmina zmieniła zdanie w przyszłości.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano października 2013
    Piotrek - z innych wątków forumowicza bali wynika, że jest on właścicielem, prawdopodobnie członkiem zarządu. A ty błędnie założyłeś, że to najemca gminy
    Bali - zarząd ma rację. Opłatę ponoszą właściciele lokali a nie najemcy.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Piotrek:[/cite]Dodatkowo jak dostanie "glejt" od gminy to jest kryty w razie jakby gmina zmieniła zdanie w przyszłości.
    jak gmina zmieni zdanie to i glejt nie wystarczy... ot takie są gminy, że swoje wycisną
    Bali - zarząd ma rację. Opłatę ponoszą właściciele lokali a nie najemcy.
    najemcy jak mają umowę najmu to składają deklaracje i wnoszą opłaty, a nie właściciel lokalu .

    Zrozumcie, że opłaty za zagospodarowanie odpadów mają wnosić mieszkańcy z terenu GMINY czyli osoby zamieszkujące na terenie gminy .
  • Opcje
    kielonekkielonek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP: Zrozumcie, że opłaty za zagospodarowanie odpadów mają wnosić mieszkańcy z terenu GMINY czyli osoby zamieszkujące na terenie gminy .
    Jest to całkowita nieprawda, kolejne prawdopodobnie nieświadome nawet, złe odczytanie brzmienia zapisów ustawowych.
    Ustawa śmieciowa wyraźnie definiuje pojęcie "właściciela nieruchomości" (art. 2 ust.1 ppkt 4).
    Opłaty z mocy ustawy mają obowiązek wnosić nie mieszkańcy gminy ale właściciele nieruchomości na terenie gminy (art. 6h).
    Opłaty są wnoszone za wszystkie nieruchomości - także za te niezamieszkałe przez mieszkańców - i tu też obowiązek wnoszenia opłaty spoczywa na właścicielu takiej nieruchomości (bez mieszkańców) (art.6i ppkt 2)
    W żadnym artykule ustawa nie nakłada jakichkolwiek obowiązków na najemców, lokatorów, mieszkańców czy właścicieli lokali w budynku wielolokalowym(poza jednym wyjątkiem).
    Jeżeli użytkownik KubaP chce dalej wprowadzać innych użytkowników forum w błąd - polemizować z moim wpisem to najpierw uprasza się o podanie podstawy prawnej(art. ustęp, punkt, podpunkt) jego wydumanej interpretacji.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano października 2013
    [cite]kielonek[/cite]Jest to całkowita nieprawda,...

    Prawda w oczy kole ... można żyć w ciemności i czytać z ustaw to co chce się wyczytać ... reszta dla tych ideologów takich jak Kielonek jest tylko marginesem np.: wyjątki czy nie użyte słowa ...

    brawo wrocławscy zarządcy.
    Ostatnie ustalenia, uwzględniające m.in. ważną decyzję Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, przyznają rację spółdzielni, że poszczególni użytkownicy lokali – powinni składać indywidualne deklaracje do Urzędu Miasta,
    
    http://www.metalowiec.wroclaw.pl/aktualnosci/informacje.html
    
    Hotele za kogo płacą ... najemca lokalu użytkowego - Gminnego za kogo płaci ...

    Ustawa śmieciowa na wiosnę 2014 przejdzie transformacje ...
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    andczyandczy Użytkownik
    edytowano listopada -1
  • Opcje
    kielonekkielonek Użytkownik
    edytowano października 2013
    Ustawa śmieciowa na wiosnę 2014 przejdzie transformacje ..
    "...Doprecyzowane zostaną także obowiązki wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych, w tym w zakresie zbierania deklaracji śmieciowych i opłat od swoich mieszkańców...."
    - http://m.interia.pl/biznes/news,1951547,4141
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano października 2013
    [cite] kielonek:[/cite]
    "...Doprecyzowane zostaną także obowiązki wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych, w tym w zakresie zbierania deklaracji śmieciowych i opłat od swoich mieszkańców...."
    - http://m.interia.pl/biznes/news,1951547,4141
    Redakcję DGP zaalarmowali samorządowcy z województwa kujawsko-pomorskiego. 
    
    [u]Mają problem z opłatami za wywóz śmieci pobieranymi m.in.[/u] [b]od jednoosobowych gospodarstw domowych i osób starszych.[/b] Chodzi o sytuację, gdy właściciel nieruchomości prosi inną osobę, np. członka rodziny, o dokonywanie w jej imieniu przelewów bankowych na konto wskazane przez gminę. 
    
    Takie rozwiązanie jest wygodniejsze niż comiesięczna wizyta na poczcie czy w oddziale banku. T[b]yle że zakazują tego przepisy ordynacji podatkowej.[/b]
    - Pojawiła się informacja, że tak pobrane opłaty śmieciowe powinny być zwrócone i jeszcze raz pobrane, tym razem bezpośrednio od właścicieli nieruchomości - [i]mówi nam zaniepokojony samorządowiec.[/i]
    
    [b]Nowelizację zapowiedział minister środowiska Marcin Korolec. [/b]
    Rząd mógłby przyjąć projekt do końca roku, a ustawa weszłaby w życie wiosną 2014 r. 
    [b]Rząd chce, by w przypadku zmiany uchwał przez samorząd (zmieniających stawkę za śmieci) obywatel nie musiał składać kolejnych deklaracji.[/b] Doprecyzowane zostaną także obowiązki wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych, w tym w zakresie[b] zbierania deklaracji śmieciowych i opłat od swoich [b]mieszkańców[/b].[/b]
    
    
    źródło - http://m.interia.pl/biznes/news,1951547,4141
    
    będą zbierane przez Gminę indywidualnie od każdego mieszkańca ...

    :wink:
  • Opcje
    kielonekkielonek Użytkownik
    edytowano października 2013
    W 2014 roku o tej porze albo:
    "bydzie dyszcz albo nie bydzie!"
  • Opcje
    siweckisiwecki Użytkownik
    edytowano listopada -1
    a jak rozwiązać taką hipotetyczną sytuację: osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali złożyły zbiorczą deklarację do właściwej dla nich gminy.ilość osób podały na podstawie obserwacji gdyż właściciele nieruchomości lokalowych nie chcieli im złożyć deklaracji o ilości osób przebywających w lokalach. w między czasie osoby te przestały sprawować zarząd nieruchomością wspólną a na zebraniu , na którym doszło do ich rezygnacji/odwołania nie wybrano nowych osób do sprawowania zarządu nieruchomością wspólną. taki wspólnotowy pat. co mają zrobić w takim przypadku właściciele, którzy chcieliby złożyć korektę deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ? czy w takim przypadku gmina ma obowiązek przyjmować deklarację indywidualną od wszystkich właścicieli gdyż nie ma osób sprawujących zarząd nieruchomością wspólną ? czy odmówić przyjmowania deklaracji od indywidualnych właścicieli gdyż w momencie pierwotnego terminu ich składania takie osoby sprawujące zarząd były i wspólnota musi radzić sobie sama z tym problemem a oni żadnej korekty nie zrobią dopóki nie dostarczy się korekty deklaracji zbiorczej
  • Opcje
    PiotrekPiotrek Użytkownik
    edytowano października 2013
    Nie ma czegoś takiego jak "deklaracja zbiorcza". To wymysł gmin nie mający podstawy prawnej.
    Deklaracje o których Pan pisał złożyły osoby sprawujące zarząd NW, a nie zarząd wspólnoty, i to one powinny się teraz martwić. Te osoby podpisały deklarację, i to te osoby będą odpowiadały za dane w niej zawarte.
    Właściciele nieruchomości lokalowych nie mają jakiegokolwiek obowiązku składania deklaracji o ilości osób zamieszkujących w ich lokalach. Nie ma podstawy prawnej obligującej ich do tego.

    Wszystko było dokładnie opisane w tym wątku:
    https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/5012/1/deklaracja-smieciowa-we-wspolnocie-mieszkaniowej
  • Opcje
    siweckisiwecki Użytkownik
    edytowano października 2013
    [cite] Piotrek:[/cite]Nie ma czegoś takiego jak "deklaracja zbiorcza". To wymysł gmin nie mający podstawy prawnej.
    Deklaracje o których Pan pisał złożyły osoby sprawujące zarząd NW, a nie zarząd wspólnoty, i to one powinny się teraz martwić. Te osoby podpisały deklarację, i to te osoby będą odpowiadały za dane w niej zawarte.
    Właściciele nieruchomości lokalowych nie mają jakiegokolwiek obowiązku składania deklaracji o ilości osób zamieszkujących w ich lokalach. Nie ma podstawy prawnej obligującej ich do tego.
    \
    to nie jest odpowiedz na moje pytanie
  • Opcje
    PiotrekPiotrek Użytkownik
    edytowano października 2013
    Poszczególni właściciele powinni złożyć deklaracje dla swoich nieruchomości lokalowych (bez względu czy jest wybrany zarząd, czy też nie) - nowe deklaracje, a nie korekty, ponieważ jak rozumiem jak dotąd dla swoich nieruchomości lokalowych takich deklaracji nie składali.
    Natomiast dla nieruchomości zabudowanej budynkiem (czyli gruntu z będącymi jego częściami składowymi częściami wspólnymi) powinien złożyć korektę deklaracji nowy zarząd, oczywiście po jego wyborze.
    czy w takim przypadku gmina ma obowiązek przyjmować deklarację indywidualną od wszystkich właścicieli gdyż nie ma osób sprawujących zarząd nieruchomością wspólną ?
    Gmina nie ma prawa odmówić przyjęcia JAKICHKOLWIEK pism, czy deklaracji. Co najwyżej mogą być one błędne (a ich składający poniosą wtedy tego konsekwencje), ale gmina NIGDY NIE MA PRAWA odmówić przyjęcia jakiegokolwiek pisma, czy deklaracji.
    Właściciele nieruchomości lokalowych nie mają jakiegokolwiek obowiązku składania deklaracji o ilości osób zamieszkujących w ich lokalach.
    Wyraziłem się nieściśle - chodziło mi oczywiście o to, że właściciele nieruchomości lokalowych nie mają jakiegokolwiek obowiązku składania deklaracji czy oświadczeń o ilości osób zamieszkujących ich lokale DO WSPÓLNOTY. Natomiast mają obowiązek (jak każdy właściciel nieruchomości) złożenia odpowiednich deklaracji DO GMINY.
    Za nieścisłość przepraszam.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.