Przedawnienie zobowiązań
drag123
Użytkownik
Jak wcześniej pisałem od kilku miesięcy zmuszeni byliśmy przejąć administrowanie ,,Małą Wspólnota,, nie dość , że były administrator ZGKiM przekazał nam zadłużony budynek- to nadal spływają zaległe należności - kilka dni temu Wodociągi przysłały mi rachunek za ostatnie 7-em lat (opłata stała za licznik), dla nas każda złotówka oglądana jest kilka razy zanim ją wydamy , więc prośba czy mam podstawę do zakwestionowania części płatności.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Nowy doklejony: 15.12.13 11:21
Ostatni lokal Gmina sprzedała w listopadzie 2011r., ponieważ jeszcze byliśmy całkowicie zieloni w sprawach wspólnoty- a chcieliśmy by doprowadził do odzyskania pieniędzy od dłużników , administrował nami jeszcze przez ponad rok- - nic nie robiąc - zadłużenia jeszcze się powierzyło.Wtedy rzucił nam papiery na stół i jeszcze żąda tych pieniędzy.
Jaki "dok." przekazywał wam, co to za "dok." konkretnie? Co to znaczy "widniał zapis" ? To była uchwała, saldo księgowe, oświadczenie administratora, manifest? Co to było? I co to znaczy "nie odebraliśmy tego dok."? To był dok. który wymagał dla swej ważności waszego potwierdzenia, to było uzgodnienie, porozumienie, umowa? O czym tym piszesz? Może lepiej napisz dosłownie jak brzmi żądanie byłego administratora. Zadałem ci pytania: czy były administrator jest właścicielem (lub był) lokalu we wspólnocie? Czy żąda zwrotu nadwyżki dla siebie?
P.S.
zanim zdążyłem napisać komentarz, częściowo doprecyzowałeś zagadnienie.
Pismo do burmistrza trzeba koniecznie wystosować, czasami burmistrz nie do końca jest informowany o szczegółach sprawy przez swoich pracowników, zwłaszcza jeżeli to oni zawalili jakieś rozliczenia. Wyjaśnić jakie jest wasze stanowisko i co mówią na ten temat przepisy.
O fakturze się nie wypowiadam, bo nic o niej nie wiem.
Przepisy regulujące termin zaskarżenia uchwały i dopuszczalne podstawy zaskarżenia ujęte są w art. 25 ust. 1a (termin) i art. 25 ust. 1 (podstawy zaskarżenia ) uowl.
Natomiast kwestia dopuszczalności podjęcia uchwały o zaliczeniu na cele wspólnotowe nadpłaty na koszty zarządu wynika z orzecznictwa. Można oprzeć się na wyroku Sądu Najwyższego z dn. 26.01.2011, sygn. akt II CSK 358/10, który dotyczył dopuszczalności przeznaczenia nadpłaty kosztów zarządu na fundusz remontowy.
http://www.zarzadca.pl/orzecznictwo-sadowe/1112-ii-csk-35810-nadwyzka-moze-zasilic-fundusz-remonotwy