Informacja o wspólnocie, oznaczenie na budynku

locatorlocator Użytkownik
edytowano grudnia 2013 w Wolne tematy
Witam,
Czy istnieje formalny wymóg oznaczenia nieruchomości zarządzanej przez wspólnotę ? Niezależnie od tego, my chcemy to zrobić, jakie informacje powinny się znaleźć na takiej tablicy ( mała wspólnota ) ?

Komentarze

  • Opcje
    EgzoEgzo Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czym innym jest wymóg oznaczenia nieruchomości a czym innym informacje o wspólnocie. Nie ma obowiązku umieszczania informacji o wspólnocie, natomiast jest obowiązek oznaczania nieruchomości zabudowanych, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym i nazwą ulicy (na mocy art. 47b prawa geodezyjnego i kartograficznego). W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym należy umieścić również na ogrodzeniu. Władze lokalne mogą uchwalić obowiązek umieszczania na tabliczkach dodatkowych informacji (np. nazwy zespołu urbanistycznego). Nie wykonanie powyższych obowiązków stanowi wykroczenie i jest karane grzywną.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [b]Właściwe oznakowanie nieruchomości[/b]
    
    [b]Właściciele posesji często nie zdają sobie sprawy z tego, że ciąży na nich obowiązek właściwego oznakowania nieruchomości.[/b] Chodzi o umieszczenie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, nazwą ulicy lub placu albo miejscowości. Co więcej, taką tabliczkę należy odpowiednio oświetlić.
     
    [i][b]Stanowi o tym art. 64 Ustawy z 20 maja 1971 roku Kodeks wykroczeń. Mówi on, że kto, będąc właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości, nie dopełnia obowiązku umieszczenia w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, nazwą ulicy lub placu albo miejscowości,[/b] [/i]podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany. Taka sama kara grozi osobie, która nie dopełnia obowiązku oświetlenia tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości. Karę może nałożyć straż gminna lub policja w formie mandatu.
     
    Kwestia właściwego oznakowania nieruchomości jest także przedmiotem regulacji[b] Ustawy z 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne. [/b]Rozdział 8a tego aktu prawnego w art. 47b nakłada na właścicieli nieruchomości zabudowanych i inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, obowiązek umieszenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, nazwą ulicy lub placu, a w miejscowościach bez ulic lub placów albo posiadających ulice i place bez nazw – nazwą miejscowości. Co więcej, ustawa określa, że taka tabliczka powinna znaleźć się na budynku w ciągu 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
     
    Ponadto organy jednostek samorządu terytorialnego mogą zobowiązać właścicieli do umieszczania na tabliczce nazwy miejscowości lub nazwy dzielnicy, osiedla, zespołu urbanistycznego.
     
    Właściciele posesji muszą zatem wiedzieć, że samo umieszczenie na budynku ozdobnego numeru nie wystarczy. Od estetycznej ważniejsza jest informacyjna funkcja oznakowania nieruchomości, dlatego gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej posesji, tabliczkę z numerem należy umieścić nie tylko na nim, ale także na ogrodzeniu.
     
    Przepisy te nie powstały po to, aby stanowić pretekst do karania mandatami nieznających prawa obywateli. Nie służą biurokratyzacji życia, ale przyczyniają się do jego ochrony. Właściwe oznakowanie ulic, numerów jest niezwykle istotne w sytuacjach, gdy interweniować musi pogotowie czy straż pożarna.
     
    Stan na dzień: 12 kwietnia 2011 roku
    Podstawa prawna: Ustawa z 20 maja 1971 roku Kodeks wykroczeń, Ustawa z 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne
    
    http://wiedzaifinanse.pl/artykuly.php/80/444,wlasciwe,oznakowanie,nieruchomosci
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.