Nadpłata na fundusz remontowy a eksplatacja

kazonkazon Użytkownik
edytowano grudnia 2013 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam serdecznie,
Chciałem się dowiedzieć czy jest w zgodzie z prawem z nadpłaty na fundusz remontowy późniejsze rozliczanie jej na poczet eksplatacji bieżącej?

Sprawa wygląda iż Inwestor, który posiada pewną część udziałów w budynku pożyczył wspólnocie pieniądze na fundusz remontowy, z którego odbywał się remont części wspólnych. Mieszkańcy podwyższony kilkakrotnie fundusz spłacają. Natomiast inwestor nawet nie wpłaca złotówki na eksplatację budynku. Tłumacząc się jedynie w rozmowach, że on płaci to z nadwyżki funduszu remontowego. Administrator odpowiedzialny za finanse odpowiada, aby się dowiadywać u inwestora jak to jest rozliczane, bo on nic nie wie. Na piśmie nie chcą nic napisać.

Na co powinienem zwrócić uwagę, lub jakich dokumentów oczekiwać. Nadmienię, że kwoty są bliskie miliona złotych.

Pozdrawiam,
Krzysztof

Komentarze

  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Kto to jest inwestor? Deweloper, zwykły sąsiad?
    Wszystkie ustalenia powinny być zawarte w umowie tej pożyczki-nadpłaty na fundusz remontowy.
    Kto ja podpisywał?
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano grudnia 2013
    [cite] koziorozka:[/cite]Kto to jest inwestor? Deweloper, zwykły sąsiad?
    Wszystkie ustalenia powinny być zawarte w umowie tej pożyczki-nadpłaty na fundusz remontowy.
    Kto ja podpisywał?

    To bez wątpienia również właściciel, który wydatkował środki na poczet nakładów - o pożyczce nie ma zatem mowy ( z formalnego punktu widzenia). Teraz te nakłady powinny być rozliczone - ma prawo domagać się ich zwrotu i kwestia ta jest dla wszystkich jak rozumiem oczywista.

    Rozliczenie może polegać również na potrąceniu wzajemnych wierzytelności - czyli właściciel wierzytelność z tytułu opłat za lokal potrąca z wierzytelnością z tytułu nakładów.
    [cite] kazon:[/cite] Administrator odpowiedzialny za finanse odpowiada, aby się dowiadywać u inwestora jak to jest rozliczane, bo on nic nie wie. Na piśmie nie chcą nic napisać.

    W takiej sytuacji trzeba jak najszybciej zrezygnować z jego usług, to niedopuszczalne, aby osoba odpowiedzialna za finanse wspólnoty nie miała wiedzy o tak podstawowych sprawach.

    Odnośnie natomiast dokumentacji, to konieczne jest sporządzenie dokumentów, z których wynika kwota zobowiązania wspólnoty wobec inwesora i dokumenty potwierdzające sposób spłaty - jak rozumiem poza potrąceniem dokonywane są wpłaty na rzecz tego właściciela, tak? Takie dokumenty muszą mieć odzwierciedlenie w ewidencji wspólnoty mieszkaniowej.
    Również potrącenie wymaga dokumentu - "inwestor" winien złożyć oświadczenie na piśmie, podać w nim kwotę potrącenia, co z czym potrąca, itd. Brak oświadczenia wyklucza potrącenie.

    Jeżeli administrator odpowiedzialny za finanse wspólnoty nie jest w stanie wyjaśnić tej kwestii, to jak prowadzi ewidencję? Z drugiej strony zastanawia mnie rola zarządu w tej wspólnocie, o ile został powołany.

    Proszę wyjaśnić kto zawarł umowę z administratorem, czy powołano zarząd, a może doszło do powierzenia zarządu zarządcy w formie aktu notarialnego?
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.