Zarząd - zarządca - administrator - wynagrodzenie

closed2524closed2524 Użytkownik
edytowano stycznia 2014 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam,

Mam kilka pytań odnośnie regulacji prawnych dot. sprawowania zarządu, bieżącej obsługi nieruchomości oraz związanych z tym uposażeń (art. 28 oraz art. 22 ust. 3 p. 1 ustawy o własności lokali). Konkretnie: jaka jest ocena prawna następującej sytuacji:
    [li]Nigdy nie podjęto uchwały zgodnie z art. 28, a członek zarządu pobiera wynagrodzenie.[/li][li]Nigdy nie ustalono wysokości wynagrodzenia członków zarządu zgodnie z art. 22 ust. 3
p. 1. Podjęto jedynie uchwałę ustalającą wysokość opłat na pokrycie kosztów zarządu (zgodnie z art. 22 ust. 3 p. 3).[/li]
Ponadto:
    [li]Małżonek członka zarządu wykonuje prace związane z bieżącą obsługą nieruchomości (sprzątanie, drobne naprawy, koszenie trawników) i otrzymuje za to wynagrodzenie.[/li][li]Sąsiadka członka zarządu prowadzi księgowość wspólnoty i otrzymuje za to wynagrodzenie.[/li]
Poprosiłem zarząd o przedstawienie kopii uchwał i umów regulujących powyższe kwestie. Otrzymałem cztery umowy zlecenia zawarte na rok 2013:
    [li]Pierwsza gwarantuje wynagrodzenie
członkowi zarządu - nazwijmy go A - za zarządzanie wspólnotą mieszkaniową. W imieniu wspólnoty podpisał ją członek zarządu - nazwijmy go B.[/li][li]Druga gwarantuje wynagrodzenie sąsiadce członka zarządu A za prowadzenie księgowości wspólnoty. W imieniu wspólnoty podpisał ją członek zarządu A.[/li][li]Trzecia gwarantuje wynagrodzenie małżonkowi członka zarządu B za utrzymanie czystości na terenie posesji, kl. schodowej, piwnicy oraz dokonywanie drobnych napraw w budynku i na terenie posesji. W imieniu wspólnoty podpisał ją członek zarządu A.[/li][li]Czwarta gwarantuje wynagrodzenie małżonkowi członka zarządu B (temu samemu co powyżej) za konserwację trawników i żywopłotów (???) w okresie letnim, przycinanie gałęzi, posadzenie zakupionych iglaków i krzewów. W imieniu wspólnoty podpisał ją członek zarządu A.[/li]
Poza tym: zarząd jest trzyosobowy. W takiej sytuacji reprezentacja zarządu jest dwuosobowa - zgodnie z art. 21 ust. 2. Czyli: umowy są nieważne.

Co z tym zrobić?

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano stycznia 2014
    [cite]stanislawl[/cite] Poprosiłem zarząd o przedstawienie kopii uchwał i umów regulujących powyższe kwestie. Otrzymałem cztery umowy zlecenia zawarte na rok 2013:
    Pierwsza gwarantuje wynagrodzenie członkowi zarządu - nazwijmy go A - za zarządzanie wspólnotą mieszkaniową. W imieniu wspólnoty podpisał ją członek zarządu - nazwijmy go B.
    Uważam, że umowy z członkami Zarządu powinni podpisać pełnomocnicy wybrani przez ogół właścicielei lokali,
    którzy uzyskali (stosowana uchwała właścicieli lokali) pełnomocnictwo do wykonania takiej czynności - podpisania umów.

    Opisana przez stanislawl sytuacja to typowa patologia wspólnotowa i nepotyzm ze strony członków Zarządu WM .
    Takie sytuacje zdarzają się w spółdzielczości mieszkaniowej...dlatego to środowisko jest tak powszechnie znienawidzone, poróżnione, skorumpowane i nie ma co z nich brać przykładu.

    Największymi "mieszaczami" w tych sprawach są pracownicy budżetówki, zwłaszcza z sektora samorządowego/administracji gminnej,
    dla których w tym środowisku zabrakło miejsca do samorealizowania się ,
    dlatego wykorzystują do tego wspólnotę mieszkaniową.
    [cite]stanislawl[/cite]Poza tym: zarząd jest trzyosobowy.
    W takiej sytuacji reprezentacja zarządu jest dwuosobowa - zgodnie z art. 21 ust. 2.
    Czyli: umowy są nieważne.
    wg mnie też są nieważne

    :smartass:
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.