podział budżetu wewnątrz wspólnoty

abdankabdank Użytkownik
Proszę o pomoc - jestem członkiem wspólnoty w skład której wchodzi budynek składający się z części 10- piętrowej i części 4-piętrowej. Wiele lat temu zadecydowano, że w ramach całej wspólnoty będą dwa odrębne budżety - dla wieżowca i dla części 4-piętrowej. (Większość wspólnoty 2/3 stanowią członkowie części 4-piętrowej). Głównym powodem były koszty utrzymania windy które po podziale ponosili tylko członkowie zamieszkujący w wieżowcu. Obecnie na dachu wieżowca zamontowano anteny telefonii komórkowej i czynione są usilne starania aby zlikwidować ten podział ( comiesięczne dochody dzierżawy dachu dla zamontowanej anteny obecnie zasila budżet wieżowca). Zarządca stara się wytłumaczyć te działania, że nie może być wewnątrz wspólnoty podziału na części i należy stworzyć budżet wspólny. Czy rzeczywiście takie podziały są niezgodne z prawem (wg mojej wiedzy są dopuszczalne) oraz jak zabezpieczyć się przed przegłosowaniem takiej uchwały. Nadmieniam że od tego podziału wszelkie koszty remontowo - eksploatacyjne ponoszą tylko członkowie mieszkający w wieżowcu. A w przypadku gdyby taki podział był niezgodny z prawem czy można wystąpić z roszczeniem do właścicieli części 4-piętrowej o wyrównanie opłat jakie powinni ponosić za windę od momentu wprowadzenia tego podziału. Sytuacja jest o tyle trudna że członkowie wieżowca stanowią 1/3 wszystkich członków a wszyscy mają takie same prawa. Dla wspólnoty prowadzone są dwa budżety z wyszczególnieniem wszystkich składników łącznie ze sprzątaniem, koszeniem trawników itd a razem stanowią one budżet całej wspólnoty. Z góry dziękuję za pomoc gdyby konieczne były jakieś dodatkowe informację to oczywiście wyjaśnię.

Nowy doklejony: 20.03.14 22:30
W zdaniu "Nadmieniam że od tego podziału wszelkie koszty remontowo - eksploatacyjne ponoszą tylko członkowie mieszkający w wieżowcu" -zabrakło wyrazu windy.

Komentarze

  • Opcje
    EgzoEgzo Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] abdank:[/cite] Zarządca stara się wytłumaczyć te działania, że nie może być wewnątrz wspólnoty podziału na części i należy stworzyć budżet wspólny.
    Zarządca ma rację.
    Czy rzeczywiście takie podziały są niezgodne z prawem (wg mojej wiedzy są dopuszczalne)
    Na jakiej podstawie są dopuszczalne?
    czy można wystąpić z roszczeniem do właścicieli części 4-piętrowej o wyrównanie opłat
    Kogo dotyczy pytanie, kto miałby wystąpić z roszczeniem?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2014
    [cite] abdank:[/cite] Dla wspólnoty prowadzone są dwa budżety z wyszczególnieniem wszystkich składników łącznie ze sprzątaniem, koszeniem trawników itd a razem stanowią one budżet całej wspólnoty.

    Zarządca stara się wytłumaczyć te działania, że nie może być wewnątrz wspólnoty podziału na części i należy stworzyć budżet wspólny.
    Czy rzeczywiście takie podziały są niezgodne z prawem (wg mojej wiedzy są dopuszczalne) oraz jak zabezpieczyć się przed przegłosowaniem takiej uchwały.
    Oczywiście, że jest to niezgodne z Prawem ... u was populizm i kompletny brak podstawowej wiedzy zwyciężył doprowadzając do piekieł o nazwie zazdrość

    Wy tworzycie jedną wspólnotę, bo tak zostały podzielone udziały I na budynek niższy i ten wyższy razem macie 100%) .
    Nie mogę pojąc jak do tej pory bilansował się wam Plan Gospodarczy ? zwłaszcza, ta cześć dotycząca utrzymania cześć wspólnych, którą nalicza sie wg udziału przypisanego do lokalu.
  • Opcje
    MichałMichał Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witam

    Pod poniższym linkiem znajdziesz opis wyroku sądu, który prezentuje zdanie odmienne niż moi szanowni przedmówcy. Sprawa dotyczy właśnie windy.

    http://prawo.rp.pl/artykul/658742.html

    Zdaniem sądu nie oznacza to jednak konieczności określenia skali tych obciążeń w jednakowej dla wszystkich wysokości. Skoro tylko część lokali ma windy, których bezpieczne funkcjonowanie wymaga wykonywania określonych prac, przesądza to o możliwości odpowiedniego zróżnicowania w uchwale wysokości zaliczki na ten cel.
    
    Wyrok utrzymał w mocy Sąd Apelacyjny w Lublinie.
    
    sygnatura akt I ACa 178/11
    
    pozdrawiam
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ach , te wyroki .... głowa boli ...

    każdy sobie rzepkę skrobie...
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Moim zdaniem należy wszystko skorygować - trzy lata wstecz, bo po takim okresie następuje przedawnienie roszczeń, mam tu na myśli dwa rodzaje roszczeń: właścicieli w stosunku do wspólnoty mieszkaniowej o zwrot nadpłaty, jaka wyniknie z tej korekty oraz wspólnoty mieszkaniowej w stosunku do tych właścicieli, którzy będą mieli niedopłatę
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    abdankabdank Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuje za informacje. Ten podział został wymyślony jakieś 15 lat temu. Co do budżetu to prowadzony był budżet wspólny jako całości nieruchomości ale wewnętrznie był on podzielony na dwa odrębne. Zarządca do zatwierdzenia przedstawiał bilans ogólny a wewnętrznie było to dzielone na dwie części.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.