zarząd z działalnością

helenkamhelenkam Użytkownik
Niedługo zebranie i następujący problem: 120-to lokalowa wspólnota z dwuosobowym zarządem właścicielskim i administratorem. Członek zarządu prowadzi działalność gospodarczą i praktycznie wykonuje wszystkie prace na terenie wspólnoty, właściwie nie robi nic nagannego ale jest jedno ale?
Udostepnione faktury zawierają tylko szczątkowe zapisy: wymiana pionu kanalizacyjnego, modernizacja pionu, itd oraz informację o uzgodnionych kosztach ryczałtowych .Faktury są nieopisane, nie ma żadnych protokołów odbioru więc nie wiadomo jaki był zakres prac i w jakim lokalu.
Drugi członek zarządu twierdzi, że jego to nie interesuje i ma zaufanie do swojego kolegi a stawki są ustalane z administratorem. Czy jest to podstawa do odwołania zarządu? Kwoty za poszczególne prace powalają.

Komentarze

  • Opcje
    EgzoEgzo Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] helenkam:[/cite]Czy jest to podstawa do odwołania zarządu?
    Ustawa nie przewiduje żadnych formalnych podstaw do odwołania zarządu, o tym decydują właściciele lokali według własnego uznania.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Helenkam: a stawki są ustalane z administratorem.
    Przecież macie niedługo swoje roczne zebrania, można to omówić na zebraniu. Czy reszta właścicieli ma takie same wątpliwości jak ty... ?
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Część właścicieli po raz pierwszy miała możliwość zapoznać się z częściową dokumentacją finansową dopiero teraz. Ukrywano zobowiązania wspólnoty a jest 165000,00 na minusie i dodatkowo kredyt 130000,00 samego kapitału
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2014
    [cite] helenkam:[/cite]Niedługo zebranie i następujący problem: 120-to lokalowa wspólnota z dwuosobowym zarządem właścicielskim i administratorem.

    Drugi członek zarządu twierdzi, że jego to nie interesuje i ma zaufanie do swojego kolegi a stawki są ustalane z administratorem. Czy jest to podstawa do odwołania zarządu? Kwoty za poszczególne prace powalają.
    coś mi tu zalatuje zazdrością ...

    to odwołajcie ten zarząd i powołajcie trzyosobowy ,

    od przyjmowania robót jest Administrator, to po jego stronie leży prowadzenie dokumentacji technicznej w tym odbiorczej po wykonanych pracach ... tak przynajmniej jest u mnie - Przedstawiciel Administratora dokonuje odbioru technicznego robót .
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To nie zazdrość bo prace remontowe to nie moja bajka. Wymagam tylko przejrzystości w wydawaniu środków wspólnoty. Czy to dziwne.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Halenkam: Udostępnione faktury zawierają tylko szczątkowe zapisy: wymiana pionu kanalizacyjnego, modernizacja pionu, itd oraz informację o uzgodnionych kosztach ryczałtowych. Faktury są nieopisane, nie ma żadnych protokołów odbioru więc nie wiadomo jaki był zakres prac i w jakim lokalu.
    Idealne pole do popisu dla Komisji Rewizyjnej... :wink:
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    U nas nie ma takiego tworu
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2014
    [cite] helenkam:[/cite]To nie zazdrość bo prace remontowe to nie moja bajka.
    Wymagam tylko przejrzystości w wydawaniu środków wspólnoty.
    przejrzystość tak, ale nie kosztem paraliżu funkcjonowania WM


    Na czym ta "przejrzystość " ma polegać twoim zdaniem, tak punkt po punkcie , krok po kroku ...
    Czy to dziwne.
    i tak i nie ... wszytko oparte jest o szczegóły
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czyżby Kuba P to nasz administrator?
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano marca 2014
    [cite] KubaP:[/cite] Na czym ta "przejrzystość " ma polegać twoim zdaniem, tak punkt po punkcie , krok po kroku ...
    Wydaje się, że to Ty, jako nominowany specjalista od zarządzania, powinieneś wiedzieć.
    I co...?
    Nie chcesz helenkam nic powiedzieć? :shocked:
    Dlaczego...???? :confused:
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Helenkam: Czyżby KubaP to nasz administrator?
    Czemu nie !? Wymień nam swoje przypuszczenia tak:
    punkt po punkcie, krok po kroku - KubaP
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2014
    [cite] Haneczka:[/cite]
    [cite] KubaP:[/cite] Na czym ta "przejrzystość " ma polegać twoim zdaniem, tak punkt po punkcie , krok po kroku ...
    Wydaje się, że to Ty, jako nominowany specjalista od zarządzania, powinieneś wiedzieć.

    *************************************************************************************************************************************************
    I co...?
    Nie chcesz helenkam nic powiedzieć? :shocked:
    Dlaczego...???? :confused:
    Widzisz puchu ...każdy ma swoje gusta i każdy ma swoje oczekiwania , preferencje ...
    ja swoje pokazałem choćby tu
    https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_zaliczka

    mnie interesuje odpowiedź (...) helenkam
    [b]Na czym ta "przejrzystość " ma polegać[/b] twoim zdaniem [b]helenkam[/b], tak punkt po punkcie , krok po kroku ...
    
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie spodziewałam się aż takich ataków.Jestem tylko właścicielem, który próbuje zrozumieć postępowanie zarządu i administratora w nastepujacych kwestiach;
    kto wyraził zgodę na odpowietrzanie grzejników w lokalach 100,00 zł/grzejnik na koszt wspólnoty
    modernizację pionów wodno-kanalizacyjnych ( brak w planie i bez awarii) w sytuacji gdy czekają 4 kolejne, niezapłacone faktury za ciepło
    wszystkie prace przed i za zaworem odbywają się na koszt wspólnoty, nawet odtworzenie zabudowy pionów itd
    Przyznam, że oczekiwałam wskazówek jak rozwiązać. Członek zarządu może wykonywać prace na terenie wspólnoty, z pewnych względów jest to korzystne dla właścicieli ale pod warunkiem, ze jego oferta będzie konkurencyjna
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] helenkam:[/cite]Nie spodziewałam się aż takich ataków.
    nie przesadzaj , żadnych ataków nie było
    wszystkie prace przed i za zaworem odbywają się na koszt wspólnoty,
    domniemam, że opisujesz C.O. Jeżeli jest to instalacja gdzie rozprowadzenie CO jest pionowe to cała instalacja CO jest częścią wspólną , bo nie mozna wyłączyć lokalu ze szkodą dla innych użytkowników. Inaczej jest gdy rozprowadzenie CO jest poziome.
    Przyznam, że oczekiwałam wskazówek jak rozwiązać.
    praktyczne porady już otrzymałeś we wcześniejszych wpisach, o choćby tu
    https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/5663/zarzad-z-dzialalnoscia/#Item_5
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Te prace to piony wodne: odpływy z wanien, pralek itd.
    W nieruchomości około 300 grzejników nie wiem czy jakąkolwiek wspólnotę stać na fundowanie włascicielom odpowietrzania.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2014
    [cite] helenkam:[/cite]W nieruchomości około 300 grzejników nie wiem
    czy jakąkolwiek wspólnotę stać na fundowanie włascicielom odpowietrzania.
    ale tak sie dzieje jak woda została spuszczana ze złazu .
    Zazwyczaj odpowietrza się te na samej górze , gdy nie ma założonych odpowietrzników automatycznych.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] helenkam:[/cite]Niedługo zebranie i następujący problem: 120-to lokalowa wspólnota z dwuosobowym zarządem właścicielskim i administratorem. Członek zarządu prowadzi działalność gospodarczą i praktycznie wykonuje wszystkie prace na terenie wspólnoty, właściwie nie robi nic nagannego ale jest jedno ale?
    Udostepnione faktury zawierają tylko szczątkowe zapisy: wymiana pionu kanalizacyjnego, modernizacja pionu, itd oraz informację o uzgodnionych kosztach ryczałtowych .Faktury są nieopisane, nie ma żadnych protokołów odbioru więc nie wiadomo jaki był zakres prac i w jakim lokalu.
    Drugi członek zarządu twierdzi, że jego to nie interesuje i ma zaufanie do swojego kolegi a stawki są ustalane z administratorem. Czy jest to podstawa do odwołania zarządu? Kwoty za poszczególne prace powalają.

    Być może są uzasadnione, trzeba to wyjaśnić, zarząd winien opisać wszystkie faktury i sporządzić protokoły odbioru. To są istotne braki (mam na myśłi protokoły), niektóre prace będzie trzeba przecież wykazać w książce budynku.

    Podstawą do odwołania ( w sensie moralnym) są stwierdzone nieprawidłowości, natomiast przepisy nie wymagają żadnego uzasadnienia, właściciele mogą zarząd odwołać w każdej chwili, również ten, który działa prawidłowo.

    Nowy doklejony: 26.03.14 11:48
    [cite] helenkam:[/cite]Część właścicieli po raz pierwszy miała możliwość zapoznać się z częściową dokumentacją finansową dopiero teraz. Ukrywano zobowiązania wspólnoty a jest 165000,00 na minusie i dodatkowo kredyt 130000,00 samego kapitału
    Jak to ukrywano, nie było sprawozdań finansowych?

    Są jakcyś dłużnicy, tak, to do sądu trzeba złożyć pozwy. Jak doszło do tak ogromnego zadłużenia? Te długi oraz brak dokumentacji nie świadczą najlepiej o zarządzie.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.