Indywidualne pisma-informacje od członka zarządu do WM

cezar138cezar138 Użytkownik
edytowano kwietnia 2014 w O Forum
Witam,
poradźcie proszę, czy w sytuacji gdy członkowie Zarządu często mają różnice zdań na działanie WM w niektórych kwestiach, to czy indywidualnie mogą występować z pisemną informacją do członków WM? Oczywiście podpisując się jako członek Zarządu.
Ustawa owl nie zabrania takiej czynności, a korzystanie z niej jednak ułatwia przekazanie informacji.

Komentarze

  • Opcje
    MarcoPoloMarcoPolo Użytkownik
    edytowano listopada -1
    cesar138: czy [członkowie zarządu] indywidualnie mogą występować z pisemną informacją do członków WM? Oczywiście podpisując się jako członek Zarządu.
    Mogą. Podobnie jak każdy (właściciel lokalu i nie-właściciel) może występować z pisemną (ustną, śpiewana, malowaną...) informacją do właściciela, nie-właściciela czy jakiejkolwiek innej osoby. Jednak jest dużo lepiej dla wspólnoty, jeżeli członkowie zarządu potrafią się dogadać między sobą i wypracować jakieś wspólne stanowisko. Takie walki podjazdowe na indywidualne pisma obniżą zaufanie do zarządu, zniechęcą właścicieli lokali do jakiejkolwiek współpracy i spowodują powstanie wrogich, kłócących się obozów wśród członków wspólnoty.. Czy w sytuacji spornej nie lepiej przedyskutować sprawy na zebraniu właścicieli i w razie potrzeby przegłosować uchwałę?
  • Opcje
    cezar138cezar138 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Oczywiście, że lepiej zgodnie razem prowadzić każdą sprawę we WM. Jednakże życie niesie scenariusze takie, gdzie robi sie podział: a to z braku czasu, a to podziału zajęć we WM lub też niedostatecznej znajomości ustawy owl. Co właśnie, to ma miejsce u mnie, gdyż chcę indywidualnie wystąpić z pismem-odpowiedzią na informację innej osoby z zarządu wobec WM. Tak chciałem upewnić sie, dzięki.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    cezar - chcesz informować sąsiadów o konfliktach członków zarządu? W jakim celu? Co chcesz osiągnąć?
  • Opcje
    StasiuStasiu Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To proste:
    1. Chce zaistnieć
    2. Chce zadymy
    W następnym miesiącu będzie pytał jak zawnioskować o zarządcę przymusowego.
  • Opcje
    krzysiek11krzysiek11 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A Art. 21 Ustawy

    1. Zarząd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali.

    2. Gdy zarząd jest kilkuosobowy, oświadczenia woli za wspólnotę mieszkaniową składają przynajmniej dwaj jego członkowie.
  • Opcje
    cezar138cezar138 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Szanowni Forumowicze - nic z tych rzeczy, o których piszecie w 3 ostatnich komentarzach. Mam zamiar odnieść się, jako członek zarządu, do danego pisma-informacji i poinformować o stanie prawnym rzeczy będącej własnością każdego z właścicieli lokali oraz o nie realizowaniu w poprzednich latach naliczania zaliczek na fundusz rem. od pewnej grupy członków WM. Działanie to będzie podyktowane brakiem woli pozostałem części zarządu do wykonania ww. czynności. Nic więcej, ani mniej.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Cezar138: o nie realizowaniu w poprzednich latach naliczania zaliczek na fundusz rem. od pewnej grupy członków WM.
    Przybliż nam bliżej ten problem.
  • Opcje
    cezar138cezar138 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    do elan124 - Kilka tygodni temu na tym forum dałem pytanie w tej sprawie. Otrzymałem porady. Niemniej wcielić to w życie WM jest to dość skomplikowanie i trudne w praktyce.
    Sprawa dotyczy faktu, iż w mojej WM przez cały dotychczasowy okres, a wiec ok. 9 lat, nie był naliczany f.r. od właścicieli garaży. Jest ich kilku, jednakże przez poprzednie zarządy (w ostatnich 3 latach także z moim udziałem) byli w ogóle pomijani i nie brani pod uwagę. Po prostu nikt nie zainteresował się stanem prawnym tych lokali niemieszkalnych na terenie WM. W minionym roku sprawdziłem stan prawny i od tego czasu dążę do „wyprostowania” tego zaniedbania.
    Stad tez powyższe pytanie, pomimo znajomości ustawy owl i korzystaniu z porad ekspertów od spraw wspólnotowych.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Proszę zauważyć, że członkowie zarządu odpowiadają przed wspólnotą solidarnie, nie dziwi zatem, że jeden z nich informuje właścicieli lokali o sytuacji - teraz to właściciele muszą podjąć dalsze decyzje - czy utrzymają ten stan rzeczy czy nie - mogą przecież zmienić zarząd, a jeżeli tego nie uczynią, to nie mogą się zasłaniać ewentualnym zarzutem "nie mieliśmy o tym pojęcia".
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Cezar138: W minionym roku sprawdziłem stan prawny i od tego czasu dążę do „wyprostowania” tego zaniedbania.
    A na czym owo "wyprostowanie" miałoby polegać, na określeniu wysokości zaległości i ich egzekwowaniu ?
  • Opcje
    cezar138cezar138 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tak to może/powinno ułozyc sie, z naciskiem najpierw na to pierwsze.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano kwietnia 2014
    Teraz rozumiem, że chcesz zmienić dotychczasowy sposób (nieprawidłowy) wyliczania zaliczek.
    Powiadomienie sąsiadów to jest dobry sposób, ale czy powiadamiać wszystkich, czy tylko tych, którzy dotychczas niedopłacali?
    Zastanowiłabym się nad plusami i minusami obu rozwiązań. Bo jednoznacznie dobrego wyjścia nie ma.
    I jako dobrą wolę (bo wszyscy zawinili) chyba zrezygnowałabym z domagania się prawidłowego rozliczania 3 lata wstecz. Może od nowego półrocza?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] cezar138:[/cite]
    Sprawa dotyczy faktu, iż w mojej WM przez cały dotychczasowy okres, a wiec ok. 9 lat, nie był naliczany f.r. od właścicieli garaży.
    Jest ich kilku, jednakże przez poprzednie zarządy (w ostatnich 3 latach także z moim udziałem) byli w ogóle pomijani i nie brani pod uwagę.
    Nowe zasady naliczania zaliczek nie mogą działać wstecz, pomimo, że były dotychczas pomijane.
    Proponuje wysłać nowe zaliczki ( obowiązujące od 1 maja 2014) poprawnie naliczonym FR .
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite] Nowe zasady naliczania zaliczek nie mogą działać wstecz
    :cactus2:
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2014
    Nowe zasady naliczania zaliczek nie mogą działać wstecz co innego rozliczenie poniesionych kosztów ... te można rozliczać trzy lata wstecz ...
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.