Wydzielenie części podwórka na ogródek dla jednego właściciela mieszkania
klopsik
Użytkownik
Witam wszystkich!
Jestem tu nowy, niedawno zostałem wybrany do zarządu wspólnoty w której też jestem od niedawna no i jestem zielony trochę w tych tematach. Do rzeczy:
W niewielkiej wspólnocie mieszkaniowej jeden z mieszkańców miał ustną zgodę mieszkańców na użytkowanie kawałka podwórka (części wspólnej), żeby miał gdzie rozstawić zabawki (basenik, trampolina itp.) dla dzieciaka.
Ale sprzedał to mieszkanie a nowym nabywcom powiedział, że ten kawałek jest przypisany do tego mieszkania na wyłączność, i teraz nowi właściciele robią sobie tam ogródek w przekonaniu że jest to ich i basta.
Pytanie: czy to podpada pod umowę quoad usum i czy poprzedni właściciel mógł w ten sposób rozporządzać tą częścią? Czy jeśli nawet można to podciągnąć pod quoad usum (a ta przechodzi na następców prawnych) - to przecież jest umowa zawarta między wspólnotą a konkretną osobą, która się wyprowadziła - to czy przechodzenie na następców prawnych obowiązuje również w takim przypadku?
Czytam na ten temat od paru godzin w necie, ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi lub podobnych przypadków.
Będę wdzięczny za pomoc!
Pozdro, klopsik
Jestem tu nowy, niedawno zostałem wybrany do zarządu wspólnoty w której też jestem od niedawna no i jestem zielony trochę w tych tematach. Do rzeczy:
W niewielkiej wspólnocie mieszkaniowej jeden z mieszkańców miał ustną zgodę mieszkańców na użytkowanie kawałka podwórka (części wspólnej), żeby miał gdzie rozstawić zabawki (basenik, trampolina itp.) dla dzieciaka.
Ale sprzedał to mieszkanie a nowym nabywcom powiedział, że ten kawałek jest przypisany do tego mieszkania na wyłączność, i teraz nowi właściciele robią sobie tam ogródek w przekonaniu że jest to ich i basta.