Wydzielenie części podwórka na ogródek dla jednego właściciela mieszkania

klopsikklopsik Użytkownik
Witam wszystkich!

Jestem tu nowy, niedawno zostałem wybrany do zarządu wspólnoty w której też jestem od niedawna no i jestem zielony trochę w tych tematach. Do rzeczy:

W niewielkiej wspólnocie mieszkaniowej jeden z mieszkańców miał ustną zgodę mieszkańców na użytkowanie kawałka podwórka (części wspólnej), żeby miał gdzie rozstawić zabawki (basenik, trampolina itp.) dla dzieciaka.
Ale sprzedał to mieszkanie a nowym nabywcom powiedział, że ten kawałek jest przypisany do tego mieszkania na wyłączność, i teraz nowi właściciele robią sobie tam ogródek w przekonaniu że jest to ich i basta.

Pytanie: czy to podpada pod umowę quoad usum i czy poprzedni właściciel mógł w ten sposób rozporządzać tą częścią? Czy jeśli nawet można to podciągnąć pod quoad usum (a ta przechodzi na następców prawnych) - to przecież jest umowa zawarta między wspólnotą a konkretną osobą, która się wyprowadziła - to czy przechodzenie na następców prawnych obowiązuje również w takim przypadku?

Czytam na ten temat od paru godzin w necie, ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi lub podobnych przypadków.

Będę wdzięczny za pomoc!
Pozdro, klopsik

Komentarze

  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Tak, to umowa quoad usum, analogicznie jak z piwnicami w kamieniach, albo blokach spółdzielczych, zwykle są zajmowane na zasadzie, że każdy z jakiejś korzysta, oczywiście przechodzi na następców prawnych, obowiązują te same reguły, jednak "Skutek tej czynności nie wpływa jednak na stosunki własnościowe, w szczególności współwłaściciele rzeczy, w tym przypadku członkowie wspólnoty mieszkaniowej, mogą dokonać jego zmiany, oczywiście o ile jest to uzasadnione okolicznościami (por. uchwała Sądu Najwyższego z dnia 12 kwietnia 1973 r., III CZP 15/73, OSNCP 1973, nr 12, poz. 208)."