Administrator podnosi stawki opłat
Witam Forumowiczów,
jak to odbywa bywa się w innych WM, czy administrator bez konsultacji z zarządem WM dokonuje, w związku z niedoborem na centralnym ogrzewaniu, podnosi stawkę opłaty za metr kwadratowy, a także zwiększa naliczana opłatę za podgrzanie ciepłej wody?
Tak właśnie w mojej WM zapowiada się, gdyż nasz administrator informacje powyższe nam przedstawił w protokole z zebrania rocznego.
Ponadto czy podwyżka od administratora opłaty za fundusz eksploatacyjny powinna być konsultowana wcześniej z zarządem?
U mnie w tych 3 przypadkach otrzymaliśmy pismo z góry narzucające WM podwyżki.
Będę wdzięczny za konkretne porady na ww. sytuacje. Dziękuje.
jak to odbywa bywa się w innych WM, czy administrator bez konsultacji z zarządem WM dokonuje, w związku z niedoborem na centralnym ogrzewaniu, podnosi stawkę opłaty za metr kwadratowy, a także zwiększa naliczana opłatę za podgrzanie ciepłej wody?
Tak właśnie w mojej WM zapowiada się, gdyż nasz administrator informacje powyższe nam przedstawił w protokole z zebrania rocznego.
Ponadto czy podwyżka od administratora opłaty za fundusz eksploatacyjny powinna być konsultowana wcześniej z zarządem?
U mnie w tych 3 przypadkach otrzymaliśmy pismo z góry narzucające WM podwyżki.
Będę wdzięczny za konkretne porady na ww. sytuacje. Dziękuje.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Oznacza to, że tylko właściciele w drodze uchwały mogą podjąć decyzję w tym względzie.
Ponadto, sposób rozliczeń opłat za dostawy ciepła do lokali winien wynikać z regulaminu rozliczeń, którego przyjęcie również wymaga uchwały. Sprawy te reguluje ustawa Prawo energetyczne, art. 45 a:
9. Właściciel lub zarządca budynku wielolokalowego dokonuje wyboru metody rozliczania całkowitych kosztów zakupu ciepła na poszczególne lokale mieszkalne i użytkowe w tym budynku, tak aby wybrana metoda, uwzględniając współczynniki wyrównawcze zużycia ciepła na ogrzewanie, wynikające z położenia lokalu w bryle budynku przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowych warunków eksploatacji budynku określonych w odrębnych przepisach, stymulowała energooszczędne zachowania oraz zapewniała ustalanie opłat, o których mowa w ust. 4, w sposób odpowiadający zużyciu ciepła na ogrzewanie i przygotowanie ciepłej wody użytkowej.
10. Właściciel lub zarządca budynku wielolokalowego wprowadza wybraną metodę, o której mowa w ust. 9, w formie wewnętrznego regulaminu rozliczeń ciepła przeznaczonego na ogrzewanie tego budynku i przygotowanie ciepłej wody użytkowej dostarczanej centralnie poprzez instalację w budynku, zwanego dalej „regulaminem rozliczeń”; regulamin rozliczeń podaje się do wiadomości osobom, o których mowa w ust. 2, w terminie 14 dni od dnia jego wprowadzenia do stosowania.
Administrator działa na podstawie umowy zawartej ze wspólnotą mieszkaniową i nie może podejmować działań, które nie mieszczą się w jej zakresie. To zarząd jest organem i to zarząd wykonuje uchwały.
Jeżeli przyjąć za pewnik, że koszty zakupu EC są wyższe niż zbierane zaliczki na ten cel, uważam, że podniesienie stawek jest prawidłowym działaniem.
Można przyjąć, że nie podnosi sie z stawek, to z czego WM ma płacić bieżące zobowiązanie ? kto pokryje koszty odsetek? czy będzie zgoda właścicielei lokali na jednorzawe pokrycie niedoborów po otrzymaniu rozliczenia EC.?
Stawki na utrzymanie nieruchomości wspólnej podejmuje się na podstawie decyzji właścicielei lokali.
Nie sądzę, aby członkowie zarządu WM ( przynajmniej dwaj ) nie wiedzieli o decyzji potrzeby zwiększenia zaliczek na utrzymanie części wspólnej.
We wspólnocie nie ma czegoś takiego jak fundusz eksploatacyjny . Takie określenia występują przy czynszach, a nie zaliczkach.