Administrator podnosi stawki opłat

cezar138cezar138 Użytkownik
edytowano czerwca 2014 w O Forum
Witam Forumowiczów,

jak to odbywa bywa się w innych WM, czy administrator bez konsultacji z zarządem WM dokonuje, w związku z niedoborem na centralnym ogrzewaniu, podnosi stawkę opłaty za metr kwadratowy, a także zwiększa naliczana opłatę za podgrzanie ciepłej wody?
Tak właśnie w mojej WM zapowiada się, gdyż nasz administrator informacje powyższe nam przedstawił w protokole z zebrania rocznego.
Ponadto czy podwyżka od administratora opłaty za fundusz eksploatacyjny powinna być konsultowana wcześniej z zarządem?
U mnie w tych 3 przypadkach otrzymaliśmy pismo z góry narzucające WM podwyżki.

Będę wdzięczny za konkretne porady na ww. sytuacje. Dziękuje.

Komentarze

  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Art. 22 ust. 3 pkt. 3 ustawy o własności lokali stanowi, że ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu to czynność przekraczająca zakres zwykłego zarządu.
    Oznacza to, że tylko właściciele w drodze uchwały mogą podjąć decyzję w tym względzie.
    Ponadto, sposób rozliczeń opłat za dostawy ciepła do lokali winien wynikać z regulaminu rozliczeń, którego przyjęcie również wymaga uchwały. Sprawy te reguluje ustawa Prawo energetyczne, art. 45 a:
    9. Właściciel lub zarządca budynku wielolokalowego dokonuje wyboru metody rozliczania całkowitych kosztów zakupu ciepła na poszczególne lokale mieszkalne i użytkowe w tym budynku, tak aby wybrana metoda, uwzględniając współczynniki wyrównawcze zużycia ciepła na ogrzewanie, wynikające z położenia lokalu w bryle budynku przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowych warunków eksploatacji budynku określonych w odrębnych przepisach, stymulowała energooszczędne zachowania oraz zapewniała ustalanie opłat, o których mowa w ust. 4, w sposób odpowiadający zużyciu ciepła na ogrzewanie i przygotowanie ciepłej wody użytkowej.
    10. Właściciel lub zarządca budynku wielolokalowego wprowadza wybraną metodę, o której mowa w ust. 9, w formie wewnętrznego regulaminu rozliczeń ciepła przeznaczonego na ogrzewanie tego budynku i przygotowanie ciepłej wody użytkowej dostarczanej centralnie poprzez instalację w budynku, zwanego dalej „regulaminem rozliczeń”; regulamin rozliczeń podaje się do wiadomości osobom, o których mowa w ust. 2, w terminie 14 dni od dnia jego wprowadzenia do stosowania.

    Administrator działa na podstawie umowy zawartej ze wspólnotą mieszkaniową i nie może podejmować działań, które nie mieszczą się w jej zakresie. To zarząd jest organem i to zarząd wykonuje uchwały.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    cezar138cezar138 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziekuje za te podstwy prawne. Nie mamy takich umów, uchwał.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano czerwca 2014
    [cite] cezar138:[/cite]jak to odbywa bywa się w innych WM, czy administrator bez konsultacji z zarządem WM dokonuje, w związku z niedoborem na centralnym ogrzewaniu, podnosi stawkę opłaty za metr kwadratowy, a także zwiększa naliczana opłatę za podgrzanie ciepłej wody?
    Tak właśnie w mojej WM zapowiada się, gdyż nasz administrator informacje powyższe nam przedstawił w protokole z zebrania rocznego.
    uważam, że jest to poprawne działanie , ponieważ właściciele lokali podejmują uchwały w sprawie stawek służących do utrzymania części wspólnych , a nie utrzymania lokali .

    Jeżeli przyjąć za pewnik, że koszty zakupu EC są wyższe niż zbierane zaliczki na ten cel, uważam, że podniesienie stawek jest prawidłowym działaniem.

    Można przyjąć, że nie podnosi sie z stawek, to z czego WM ma płacić bieżące zobowiązanie ? kto pokryje koszty odsetek? czy będzie zgoda właścicielei lokali na jednorzawe pokrycie niedoborów po otrzymaniu rozliczenia EC.?
    [cite] cezar138:[/cite]
    Ponadto czy podwyżka od administratora opłaty za fundusz eksploatacyjny powinna być konsultowana wcześniej z zarządem?
    U mnie w tych 3 przypadkach otrzymaliśmy pismo z góry narzucające WM podwyżki.
    Stawki na utrzymanie nieruchomości wspólnej podejmuje się na podstawie decyzji właścicielei lokali.
    Nie sądzę, aby członkowie zarządu WM ( przynajmniej dwaj ) nie wiedzieli o decyzji potrzeby zwiększenia zaliczek na utrzymanie części wspólnej.

    We wspólnocie nie ma czegoś takiego jak fundusz eksploatacyjny . Takie określenia występują przy czynszach, a nie zaliczkach.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.