Fundusz eksploatacyjny Wm - kto ustala: Wm czy administrator?
Witam Forumowiczów,
która ze stron ustala fundusz eksploatacyjny WM - czy robi to jej zarząd poprzez uchwałę większością głosów członków (zgodnie z art. 22 ust. 3 pkt. 3 ustawy owl), czy też samodzielnie narzuca to administrator WM?
Będę wdzięczny za pomocne uwagi, dzięki.
która ze stron ustala fundusz eksploatacyjny WM - czy robi to jej zarząd poprzez uchwałę większością głosów członków (zgodnie z art. 22 ust. 3 pkt. 3 ustawy owl), czy też samodzielnie narzuca to administrator WM?
Będę wdzięczny za pomocne uwagi, dzięki.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Właściciele płacą zaliczki na utrzymanie NW oraz zaliczki tytułem opłat za swoje lokale.
Wysokość tych opłat ustalają właściciele odpowiednią uchwałą (choć są twierdzenia, że tylko zaliczki na koszty zarządu NW) - na podstawie art. 30 ust. 2 ppkt 1 UoWL.
Ani zarząd ani tym bardziej administrator nie mają uprawnień do ustalania wysokości tych opłat (poza przypadkami urzędowych podwyżek stawek za dane medium czy usługę).
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/5818/administrator-podnosi-stawki-oplat/#Item_0
uważam, że jest to poprawne działanie , ponieważ właściciele lokali podejmują uchwały w sprawie stawek służących do utrzymania części wspólnych , a nie utrzymania lokali .
Jeżeli przyjąć za pewnik, że koszty zakupu EC są wyższe niż zbierane zaliczki na ten cel, uważam, że podniesienie stawek jest prawidłowym działaniem.
Można przyjąć, że nie podnosi sie z stawek, to z czego WM ma płacić bieżące zobowiązanie ? kto pokryje koszty odsetek? czy będzie zgoda właścicielei lokali na jednorzawe pokrycie niedoborów po otrzymaniu rozliczenia EC.?
Stawki na utrzymanie nieruchomości wspólnej podejmuje się na podstawie decyzji właścicielei lokali.
Nie sądzę, aby członkowie zarządu WM ( przynajmniej dwaj ) nie wiedzieli o decyzji potrzeby zwiększenia zaliczek na utrzymanie części wspólnej.
We wspólnocie nie ma czegoś takiego jak fundusz eksploatacyjny. Takie określenia występują przy czynszach, a nie zaliczkach.
Takie preferencja robią Zarządcy, którzy kiedyś służyli Gminie i obsługiwali ich czynsze . Ich oprogramowanie do obsługi właścicieli lokali nie potrafi inaczej , dzieli na media i eksploatację.
Podobna sytuacja występuje w spółdzielniach mieszkaniowych.