rozliczenia - zużycie wody
moby34
Użytkownik
Mam pytanie. Otrzymałem rozliczenie za rok ubiegły z którego wynika, że w przypadku zaliczek na media na zużyciu wody jest nadpłata. Natomiast w przypadku rozliczenia kosztów ogólnych okazuje się, że należy jeszcze dopłacić za zużycie wody w ilości 13,5m3. Dodam, że wszyscy właściciele mają takie dopłaty. Z wyjasnień pomiędzy wierszami wynika, że jest to dopłata za różnicę pomiędzy zużyciem wykazanym na licznikach w lokalach a wskazaniem licznika głównego. Z moich wyliczeń wynika, że różnica ta wynosi ok 1000 m3 wody! Co w takiej sytuacji zrobić...
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Skoro na każdego właściciela wypada rocznie 13,5 m3 wody ekstra (uchyb) - czyli ponad 1m3 miesięcznie???!!! - a w sumie jest tego uchybu ok. 1000m3, czyli zakładając równe udziały wspólnota twoja liczy ok 75 właścicieli. W jakiej? O co chodzi napisz!
Zarząd wspólnoty powinien szybko zlecić kontrolę wodomierzy w waszych lokalach oraz zwrócić się do dostawy wody o sprawdzenie czy licznik główny jest sprawny.
Porównajcie zużycie wody z poprzednich lat, to może dać wskazówkę gdzie szukać przyczyny tak dużego uchybu.
koszty powstałe w lokalu wg cen urzędowych( rady Gminy) oraz
koszty: tzw. uchybów , wody gospodarczej, awarii na cześnikach wspólnych ( na odcinku między wodomierzem głównym, a wodomierzem obsługującym lokal).
Wspólnota musi rozliczyć koszty odstręczonej do nieruchomości wody, do zera.
Należny się teraz zastanowić czy wodomierze są sprawne techniczne ( nie zaniżają zużycia) czy nie było niekontrowanego wycieku z instalacji ,itd. , powodów może być wiele.
Niestety za to wszystko płacą właściciele lokali.
Za koszty dotyczące części wspólnej ( to te 13,5 m3 ) powinni zapłacić zgodnie z posiadanym udziałem w NW.
Tak czy siak trzeba się tematowi przyjrzeć , ale to należy do właścicieli tworzących daną wspólnotę.