rozliczenia - zużycie wody

moby34moby34 Użytkownik
edytowano czerwca 2014 w Wolne tematy
Mam pytanie. Otrzymałem rozliczenie za rok ubiegły z którego wynika, że w przypadku zaliczek na media na zużyciu wody jest nadpłata. Natomiast w przypadku rozliczenia kosztów ogólnych okazuje się, że należy jeszcze dopłacić za zużycie wody w ilości 13,5m3. Dodam, że wszyscy właściciele mają takie dopłaty. Z wyjasnień pomiędzy wierszami wynika, że jest to dopłata za różnicę pomiędzy zużyciem wykazanym na licznikach w lokalach a wskazaniem licznika głównego. Z moich wyliczeń wynika, że różnica ta wynosi ok 1000 m3 wody! Co w takiej sytuacji zrobić...

Komentarze

  • Opcje
    gecongecon Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Z tych niepełnych danych nic nie wynika poza faktem że:
    Skoro na każdego właściciela wypada rocznie 13,5 m3 wody ekstra (uchyb) - czyli ponad 1m3 miesięcznie???!!! - a w sumie jest tego uchybu ok. 1000m3, czyli zakładając równe udziały wspólnota twoja liczy ok 75 właścicieli.
    Co w takiej sytuacji zrobić...
    W jakiej? O co chodzi napisz!
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wspólnota musi dostawcy zapłacić za wodę wg. wskazań licznika głównego.
    Zarząd wspólnoty powinien szybko zlecić kontrolę wodomierzy w waszych lokalach oraz zwrócić się do dostawy wody o sprawdzenie czy licznik główny jest sprawny.
    Porównajcie zużycie wody z poprzednich lat, to może dać wskazówkę gdzie szukać przyczyny tak dużego uchybu.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano czerwca 2014
    [cite] moby34:[/cite]Mam pytanie. Otrzymałem rozliczenie za rok ubiegły z którego wynika, że w przypadku zaliczek na media na zużyciu wody jest nadpłata.
    Natomiast w przypadku rozliczenia kosztów ogólnych [części wspólnej] okazuje się, że należy jeszcze dopłacić za zużycie wody w ilości 13,5m3. Dodam, że wszyscy właściciele mają takie dopłaty.

    Z wyjasnień pomiędzy wierszami wynika, że jest to dopłata za różnicę pomiędzy zużyciem wykazanym na licznikach w lokalach a wskazaniem licznika głównego.
    Z moich wyliczeń wynika, że różnica ta wynosi ok 1000 m3 wody! Co w takiej sytuacji zrobić...
    na koszty wody dostarczonej do nieruchomości ( nie mylić z lokalem) składają się
    koszty powstałe w lokalu wg cen urzędowych( rady Gminy) oraz
    koszty: tzw. uchybów , wody gospodarczej, awarii na cześnikach wspólnych ( na odcinku między wodomierzem głównym, a wodomierzem obsługującym lokal).

    Wspólnota musi rozliczyć koszty odstręczonej do nieruchomości wody, do zera.

    Należny się teraz zastanowić czy wodomierze są sprawne techniczne ( nie zaniżają zużycia) czy nie było niekontrowanego wycieku z instalacji ,itd. , powodów może być wiele.
    Niestety za to wszystko płacą właściciele lokali.
    Za koszty dotyczące części wspólnej ( to te 13,5 m3 ) powinni zapłacić zgodnie z posiadanym udziałem w NW.

    Tak czy siak trzeba się tematowi przyjrzeć , ale to należy do właścicieli tworzących daną wspólnotę.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.