Skarbnik ??
Tomala
Użytkownik
Na wstępie chciałem przywitać wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieję że nie ostatni :)
Sytuacja wygląda tak: Jesteśmy nową wspólnotą więc że tak powiem raczkujemy w temacie.
Został wybrany zarząd 4 osobowy (w tym Ja) i teoretycznie wszystko jest w porządku czyli mamy Administratora, konto w banku gdzie członkowie zarządu składali podpisy, pieczątkę wspólnoty, itd...
Ustalone było że do banku chodzić może jedna osoba ale przelewy mają podpisywać dwie osoby, i na początku tak było.
Po jakimś czasie dowiedziałem się że dwie osoby z zarządu poszły i uaktywniły usługę przelewów internetowych bez poinformowania dwóch osób pozostałych. Ja rozumiem że chciały dobrze (darmowe przelewy) ale czy takie coś nie powinno być uchwalone poprzez głosowanie ?? W tym momencie dostęp do konta mają tylko te dwie osoby, przelewy robi córka pani zarządcy bo ona sama nie umie, hasła do przelewów idą na prywatny numer komórki córki bo matka nie posiada telefonu. (córka nie jest w zarządzie ani nie była upoważniona do robienia takich rzeczy). Jest jakaś podstawa prawna jak powinno to wyglądać ?? Wybranie skarbnika czy coś w tym stylu ??
Bo jakoś nie mam zamiaru odpowiadać materialnie jak coś zginie z konta.
Druga sprawa: Założone zostały skrzynki pocztowe unijne, oczywiście kluczyk od skrzynki zarządu przejęła ta pani. Czy każda z osób zarządu powinna dostać kluczyk czy też powinno być to jakoś ustalone i wybrana metodą głosowania jedna osoba ??
Oczywiście wszelkie sprawy z Administratorem załatwiają tylko te dwie osoby nie informując o niczym dwóch pozostałych osób z zarządu, Administarator też tylko kontaktuje się z nimi, w tej chwili mamy coś na zasadzie Alternatywy tylko w dwoma Aniołami :( Do nas przychodzą jak trzeba podpisać jakieś papier.
Na dodatek od momentu wyboru tej pani na członka zarządu obraziła się na mnie, nie wiem za co i nawet nie raczy dzień dobry odpowiedzieć udając że nie słyszy lub nie widzi, normalnie jakaś porażka.
pozdrawiam
Sytuacja wygląda tak: Jesteśmy nową wspólnotą więc że tak powiem raczkujemy w temacie.
Został wybrany zarząd 4 osobowy (w tym Ja) i teoretycznie wszystko jest w porządku czyli mamy Administratora, konto w banku gdzie członkowie zarządu składali podpisy, pieczątkę wspólnoty, itd...
Ustalone było że do banku chodzić może jedna osoba ale przelewy mają podpisywać dwie osoby, i na początku tak było.
Po jakimś czasie dowiedziałem się że dwie osoby z zarządu poszły i uaktywniły usługę przelewów internetowych bez poinformowania dwóch osób pozostałych. Ja rozumiem że chciały dobrze (darmowe przelewy) ale czy takie coś nie powinno być uchwalone poprzez głosowanie ?? W tym momencie dostęp do konta mają tylko te dwie osoby, przelewy robi córka pani zarządcy bo ona sama nie umie, hasła do przelewów idą na prywatny numer komórki córki bo matka nie posiada telefonu. (córka nie jest w zarządzie ani nie była upoważniona do robienia takich rzeczy). Jest jakaś podstawa prawna jak powinno to wyglądać ?? Wybranie skarbnika czy coś w tym stylu ??
Bo jakoś nie mam zamiaru odpowiadać materialnie jak coś zginie z konta.
Druga sprawa: Założone zostały skrzynki pocztowe unijne, oczywiście kluczyk od skrzynki zarządu przejęła ta pani. Czy każda z osób zarządu powinna dostać kluczyk czy też powinno być to jakoś ustalone i wybrana metodą głosowania jedna osoba ??
Oczywiście wszelkie sprawy z Administratorem załatwiają tylko te dwie osoby nie informując o niczym dwóch pozostałych osób z zarządu, Administarator też tylko kontaktuje się z nimi, w tej chwili mamy coś na zasadzie Alternatywy tylko w dwoma Aniołami :( Do nas przychodzą jak trzeba podpisać jakieś papier.
Na dodatek od momentu wyboru tej pani na członka zarządu obraziła się na mnie, nie wiem za co i nawet nie raczy dzień dobry odpowiedzieć udając że nie słyszy lub nie widzi, normalnie jakaś porażka.
pozdrawiam
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Spotkajcie się w czwórkę i porozmawiajcie na ten temat. Jeśli nic sie nie zmieni na lepsze, to zrezygnuj.
Jak chcesz miec dostęp do euroskrzynki, to musisz dorobić sobie klucz.
Najczęściej kod jest wygrawerowany na kluczyku, albo z zewnątrz na zamku (z boku).
Z kodem zgłaszasz się do Waszego dostawcy euroskrzynek i dostaniesz klucz.
Jak będziesz pierwszy pod skrzynką to Ty odbierzesz pocztę...
- odpowiedzialność deliktowa - wówczas należałoby udowodnić, że konkretny członek zarządu popełnił czyn niedozwolony i następstwem tego czynu jest szkoda,
- odpowiedzialność kontraktowa - art. 471 k.c. - wówczas wspólnota musi udowodnić powstanie szkody oraz że jest wynikiem niewykonania lub nienależytego sprawowania zarządu, członek zarządu może się od tej odpowiedzialności uwolnić, jeżeli udowodni, że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które odpowiedzialności nie ponosi.
Gdyby rzeczywiście doszło do przywłaszczenia środków wspólnoty mieszkaniowej - wówczas Tomala winien wykazać, że nie dokonał przelewu, a nawet, że nie znał dostępu do usługi internetowej.
Sytuacja we wspólnocie jest patologiczna. To prawda, że przelewy przez internet są tańsze, ale czy rzeczywiście warto tak ryzykować. Sąsiadka i córka sąsiadki mogą mieć naprawdę dobre intencje, ale koleżanki i koledzy córki sąsiadki?
Proszę porozmawiać o tym ze wszystkimi członkami zarządu i ustalić wspólny sposób postępowania. Wszyscy Państwo jesteście równoprawnymi członkami zarządu.
Wspólnota mieszkaniowa może również uchwałą ustalić zasady funkcjonowania zarządu (zastanawia mnie czy nie byłaby to zmiana sposobu zarządu).
a no właśnie do tego zmierzam, bo na razie ma mtakie odczucie mimo iż wybrani zostaliśmy poprzez mieszkańców to ta dwójka rządzi się jakby cały blok był ich, i jak tak dalej będzie to rezygnuję i nie omieszkam napisać oświadczenia w którym wytknę te błędy.
Problem jest w tym że pewnie będzie 50%/50%
Tylko że te klucze powinny być od razu zamówione ze skrzynkami, dorobić nie problem tylko dlaczego niby mam ponosić z tego tytułu koszty (nie ważne duże czy nie duże, chodzi o fakt) i "bić się" o pocztę
Odnośnie odpowiedzialności to wiadomo.
Czy istnieje jakaś podstawa prawna odnośnie ustalania zasad działania zarządu czy jest to nasza sprawa ??
Jeżeli jest jakaś podstawa prawna to bardzo bym prosił.
pozdrawiam Tomala
Jeżeli ma miejsce taki problem, to regulamin działań zarządu powinni uregulować właściciele lokali w drodze uchwały.
http://www.zarzadca.pl/content/view/686/49/