umowa zarzadu z administratorem
gonia
Użytkownik
jeżeli wspólnota podjęła uchwałę zezwalającą zarządowi na powierzenie administrowania WM przez ADM( wiem uchwała niekonieczna), to czy umowa jaką podpisze zarząd z ADM powinna być zatwierdzona uchwałą? i czy członkowie wspólnoty powinny znać jej treść?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
2) Każdy właściciel lokalu ma prawo zapoznać się z każdym dokumentem wspólnoty, w tym z każdą umową. Ale zarząd nie ma obowiązku kserowania umowy i wręczania wszystkim właścicielom. To jest niepotrzebne i zbyt kosztowne. Zarząd nie ma też obowiązku zwoływać zebrania i zapoznawać właścicieli z treścią zawartych umów.
Jeżeli nie masz zaufania do zarządu, to zacznij działać w kierunku odwołania go. Przede wszystkim musisz zdobyć poparcie innych właścicieli.
to przecież nie ma sensu, tym bardziej, że nie wiemy ile będzie kosztowało wynagrodzenie administratora, czy posiada licencjonowanego zarządce, czy ma ubezpieczenie O.C., wiemy natomiast, że będziemy wpłacać do jego kasy opłaty pomijając nasze konto bankowe.
czy to ma sens? nie możemy mieć wglądu, bo się tak uprze zarząd?
Czy ktoś Ci tu napisał, że nie możecie mieć wglądu do umowy?
Wiem, że to dziwne biec na pocztę z pismem, jeśli sąsiad z zarządu mieszka w tym samym bloku, co Ty, ale to jest ważne do celów dowodowych. Zbieraj takie dowody, a potem skorzystaj z rady, jakiej sama udzieliłaś innej osobie na tym forum:
bardzo proszę, o możliwie szybką odpowiedź.
z góry dziękuję
Wspólnota ma swój zarząd oraz wynajętego administratora.
To właściciele są przełożonymi zarządu i administratora, a nie na odwrót - zarząd nie może zmusić właściciela do podpisania uchwały, a tym bardziej pani burmistrz, która nie ma żadnego tytułu prawnego do zajmowania się sprawami wspólnoty.
Jeżeli uchwały zostały ogłoszone jako przyjęte i podano wyniki głosowania, to głosowanie zostało zakończone. Głosy w trybie indywidualnym zbiera zarząd, a nie burmistrz.
Na Twoim miejscu zapytałbym, jakim prawem, pani burmistrz wtrąca się w Wasze sprawy? W jakim charakterze występuje? Zapytaj zarządu, co on na to? Czy członkowie zarządu są tylko figurantami?
Rozmawiałaś z opozycją w radzie miasta i z mediami?
Pani burmistrz chyba się wydaje, że Wasz budynek nadal jest w zasobach komunalnych. Nie odróżnia właścicieli od lokatorów.
Jeśli nie pozbędziecie się tego komunalnego "administratora" z bożej łaski, który żąda od Was wpłat gotówkowych w kasie gminy, to będziecie mieli ciągle takie problemy.
Czy możesz napisać, jakie to miasto?
czy rozmawiałam z opozycją, nie,jednak miałam do czynienia z radą miasta w sprawie rozliczenia C.O. w naszej wspólnocie, rozliczał ADM, który sprzedaje ciepło w kotłowni, która ogrzewa dwie wspólnoty, chodziło o cenę( w obu wspólnotach inne ceny z tej samej kotłowni) nic z tego nie wyszło, rada ma gdzieś.
do owner: małe, choć powiatowe, województwo mazowieckie.
jestem właśnie po rozmowie z panią burmistrz i zastępcą burmistrza, przedstawili mi dwie uchwały do podpisu, uchwały przygotował zarząd i zebrał głosy i podpisy pod uchwałami, brakowało mojego podpisu i gminy(jako właściciela 3 mieszkań)
uchwała w sprawie ustalenia wysokości opłat na poczet kosztów zarządzania nieruchomością wspólną przez Zakład Budżetowy ADM w X
i tu: wynagrodzenie administratora 0,70zł. z m2,
fundusz remontowy 1,60zł z m2,
wysokość sumaryczna opłat nie ulega zmianie w stosunku do poprzednich miesięcy,
powyższe zmiany obowiązują od 1.09.2009r,
nalezności opłat miesięcznych należy dokonywać w biurze ADM do 10 każdego miesiąca.
powiedziałam p. burmistrz, że nie może zbierać podpisów pod uchwałami,(odpowiedź: zarządca nie chce z panią rozmawiać),
powiedziałam, że mamy kredyt w banku i nie możemy zmieniać wysokości wpłat na F.R., że obowiązuje nas uchwała F.R w kwocie 2 zł. z m2(odpowiedź: ADM spłaci wasz kredyt, pożyczy wam pieniądze),
powiedziałam, że nie możemy wpłacać pieniędzy w kasie ADM, bo mamy własne konto(odpowiedź: przecież was kierownik nie oszuka),
powiedziałam, że ADM nie może administrować wspólnot z udziałem gminy, ponieważ nie ma tam człowieka, który posiadałby licencję zawodową zarządcy(odpowiedzi brak)
druga uchwała nie ma znaczenia, bo jest w sprawie udzielenia pełnomocnictwa zarządowi do dokonywania czynności prawnych w ramach zwykłego zarządu( to przecież jest w ustawie.
Nie podpisałam tych uchwał, prosząc, aby członek zarządu sam do mnie przyszedł,powiedziałam, że te uchwały zaskarżę do sądu i jeżeli gmina podpisze te uchwały, to będzie się wstydzić.
co wy na to?
Art. 15.
1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez:
2) nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedaży innym przedsiębiorcom albo niedokonywania zakupu towarów lub usług od innych przedsiębiorców;
5) działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru jako kontrahenta określonego przedsiębiorcy lub stwarzanie warunków umożliwiających podmiotom trzecim wymuszanie zakupu towaru lub usługi u określonego przedsiębiorcy.
Art. 18.
1. W razie dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, przedsiębiorca, którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
1) zaniechania niedozwolonych działań;
Tom Tom twój post też się przyda, dzięki bardzo
pozdrawiam wszystkich.
My w zarządzie mamy pewien dylemat do rozstrzygnięcia. Otóż zamierzamy wypowiedzieć umowę administratorowi (tu mamy pewność że jest to czynność zwykłego zarządu, poparta zapisem w umowie o administrowanie) ale część członków zarządu jak i kilku administratorów z którymi były prowadzone negocjacje uważa że podpisanie umowy z nowym administratorem już nie jest czynnością zwykłego zarządu i wymagana jest uchwała wspólnoty.
Wiem że lepiej aby podpisanie umowy z nowym administratorem lepiej mieć poparcie w postaci uchwały wspólnoty ale pytam się jak się to ma do wykładni prawa.
Mam jeszcze jedno pytanie:
umowa z obecnym administratorem została podpisana po podjęciu uchwały przez wspólnotę, w której treści było że mamy zawrzeć umowę na czas określony z trzymiesięcznym terminem wypowiedzenia. Jednakże nikt nie dopatrzył że w umowie zabrakło zapisu o trzymiesięcznym terminie wypowiedzenie. I tu mamy dylemat czy rozwiązać tą umowę na podstawie przepisów KC czy musimy się zastosować do trzymiesięcznego terminu do którego zobowiązała nas uchwała wspólnoty?
Domagajcie terminu zgodnie z KC.
Rzeczywiście w orzecznictwie można się spotkać również z takim poglądem, np. w wyroku z 10.09.2002r I ACa 384/02 Sąd Apelacyjny w Białymstoku uznał, że wybór zarządcy (administratora) i zawarcie z nim umowy jest czynnością przekraczającą zakres zwykłego zarządu nieruchomością wspólną.
Jaka to umowa? Na czas określony, nieokreślony?