umowa zarzadu z administratorem

goniagonia Użytkownik
edytowano września 2009 w Zarządzanie Nieruchomościami
jeżeli wspólnota podjęła uchwałę zezwalającą zarządowi na powierzenie administrowania WM przez ADM( wiem uchwała niekonieczna), to czy umowa jaką podpisze zarząd z ADM powinna być zatwierdzona uchwałą? i czy członkowie wspólnoty powinny znać jej treść?

Komentarze

  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    treść umowy oczywiście
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    1) Nie, zarząd może podpisać umowę bez zatwierdzania uchwałą. Chyba, ze taki wymóg zawarto w poprzedniej uchwale, "zezwalającej" na zawarcie umowy.
    2) Każdy właściciel lokalu ma prawo zapoznać się z każdym dokumentem wspólnoty, w tym z każdą umową. Ale zarząd nie ma obowiązku kserowania umowy i wręczania wszystkim właścicielom. To jest niepotrzebne i zbyt kosztowne. Zarząd nie ma też obowiązku zwoływać zebrania i zapoznawać właścicieli z treścią zawartych umów.

    Jeżeli nie masz zaufania do zarządu, to zacznij działać w kierunku odwołania go. Przede wszystkim musisz zdobyć poparcie innych właścicieli.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    "zarząd nie ma obowiązku kserowania umowy" - ma taki obowiązek na wniosek właściciela i na jego koszt.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Przecież pisałem o kosztach...
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dzięki za odpowiedzi
    to przecież nie ma sensu, tym bardziej, że nie wiemy ile będzie kosztowało wynagrodzenie administratora, czy posiada licencjonowanego zarządce, czy ma ubezpieczenie O.C., wiemy natomiast, że będziemy wpłacać do jego kasy opłaty pomijając nasze konto bankowe.
    czy to ma sens? nie możemy mieć wglądu, bo się tak uprze zarząd?
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    nie możemy mieć wglądu, bo się tak uprze zarząd?
    Mam wrażenie, że nie czytasz tego, co się do Ciebie pisze.
    Czy ktoś Ci tu napisał, że nie możecie mieć wglądu do umowy?
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    źle napisałam, przepraszam, ale w momencie kiedy taka umowa zostanie podpisana, a zarząd nie ma obowiązku zapoznania właścicieli z treścią, to jak się zarząd uprze i mi jej nie pokarze(bo inni właściciele tego nie żądają), a na pisma nie odpowiada, to co w takiej sytuacji? płacić i płakać?
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie ma obowiązku bez żądania, ale na żądanie każdego właściciela musi pokazać umowę.
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    napisałam przecież, że nie chce pokazać, no u niego nie ma ,,musi" to co? taka umowa została wczoraj podpisana, zaniosłam pismo, nie przyjął, zamknął drzwi przed nosem i co?
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wszystkie pisma wysyłaj pocztą poleconą, najlepiej za potwierdzeniem odbioru.
    Wiem, że to dziwne biec na pocztę z pismem, jeśli sąsiad z zarządu mieszka w tym samym bloku, co Ty, ale to jest ważne do celów dowodowych. Zbieraj takie dowody, a potem skorzystaj z rady, jakiej sama udzieliłaś innej osobie na tym forum:
    Art. 26. 1. Jeżeli zarząd nie został powołany lub pomimo powołania nie wypełnia swoich obowiązków albo narusza zasady prawidłowej gospodarki, każdy właściciel może żądać ustanowienia zarządcy przymusowego przez sąd, który określi zakres jego uprawnień oraz należne mu wynagrodzenie. Sąd odwoła zarządcę, gdy ustaną przyczyny jego powołania.
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dzięki, tak właśnie zrobię, najpierw udam się do prawnika, bo u nas będzie więcej spraw związanych z naszą wspólnotą i bez prawnika nie dam rady.
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    bardzo proszę, o szybką odpowiedź, pani burmistrz wezwała mnie telefonicznie do zapoznania się z uchwałami wspólnoty i podpisania tych uchwał, wiem, że jest to działanie bezprawne, to co mówiłam zarząd nie chce ze mną nawet rozmawiać, jak powinnam postąpić? oczywiście te uchwały mniej więcej wiem o czym mówią i trzeba je będzie(przynajmniej niektóre) zaskarżyć, jak się zachować? mam być u burmistrz o godz. 10,00
    bardzo proszę, o możliwie szybką odpowiedź.
    z góry dziękuję
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pani burmistrz nie może niczego nakazać właścicielowi lokalu.
    Wspólnota ma swój zarząd oraz wynajętego administratora.
    To właściciele są przełożonymi zarządu i administratora, a nie na odwrót - zarząd nie może zmusić właściciela do podpisania uchwały, a tym bardziej pani burmistrz, która nie ma żadnego tytułu prawnego do zajmowania się sprawami wspólnoty.
    Jeżeli uchwały zostały ogłoszone jako przyjęte i podano wyniki głosowania, to głosowanie zostało zakończone. Głosy w trybie indywidualnym zbiera zarząd, a nie burmistrz.
    Na Twoim miejscu zapytałbym, jakim prawem, pani burmistrz wtrąca się w Wasze sprawy? W jakim charakterze występuje? Zapytaj zarządu, co on na to? Czy członkowie zarządu są tylko figurantami?

    Rozmawiałaś z opozycją w radzie miasta i z mediami?
  • Opcje
    OndreOndre Użytkownik
    edytowano listopada -1
    warto otwarcie wyjaśnić wszystkie wątpliwości dotyczące sposobu zarządzania nieruchomością i roli burmistrza zbierającej podpisy pod uchwałami wspólnoty(???). W każdym razie warto rozmawiać.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano października 2009
    Wygląda na to, że pani burmistrz nie ma zielonego pojęcia o wspólnotach mieszkaniowych, a ludzi traktuje jak matołów, którym można wcisnąć każdy "kit".
    Pani burmistrz chyba się wydaje, że Wasz budynek nadal jest w zasobach komunalnych. Nie odróżnia właścicieli od lokatorów.

    Jeśli nie pozbędziecie się tego komunalnego "administratora" z bożej łaski, który żąda od Was wpłat gotówkowych w kasie gminy, to będziecie mieli ciągle takie problemy.
    Czy możesz napisać, jakie to miasto?
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dzięki, pani burmistrz zależy na tym, żeby administratorem był ADM, jednostka budżetowa, która administruje wszystkie wspólnoty w naszym mieście, nie ma tam zatrudnionej osoby, która posiadałaby licencję zarządcy, a mimo to administruje, jestem jedyną osobą, która nie zgadza się na takie rozwiązanie, nie wiem jeszcze co zawiera umowa z ADM, przypuszczam, że bzdury nieistotne,
    czy rozmawiałam z opozycją, nie,jednak miałam do czynienia z radą miasta w sprawie rozliczenia C.O. w naszej wspólnocie, rozliczał ADM, który sprzedaje ciepło w kotłowni, która ogrzewa dwie wspólnoty, chodziło o cenę( w obu wspólnotach inne ceny z tej samej kotłowni) nic z tego nie wyszło, rada ma gdzieś.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    A dlaczego Pani Burmistrz interesuje się Waszą wspólnotą mieszkaniową? Chodzi na wszystkie zebrania?
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    od marca na wszystkie, zebrania odbywają się w urzędzie miasta, tak organizuje je zarząd wspólnoty, dlatego się interesuje, bo chce, żeby ADM administrował wszystkie wspólnoty( koleżeństwo i przynależność partyjna)

    do owner: małe, choć powiatowe, województwo mazowieckie.

    jestem właśnie po rozmowie z panią burmistrz i zastępcą burmistrza, przedstawili mi dwie uchwały do podpisu, uchwały przygotował zarząd i zebrał głosy i podpisy pod uchwałami, brakowało mojego podpisu i gminy(jako właściciela 3 mieszkań)
    uchwała w sprawie ustalenia wysokości opłat na poczet kosztów zarządzania nieruchomością wspólną przez Zakład Budżetowy ADM w X
    i tu: wynagrodzenie administratora 0,70zł. z m2,
    fundusz remontowy 1,60zł z m2,
    wysokość sumaryczna opłat nie ulega zmianie w stosunku do poprzednich miesięcy,
    powyższe zmiany obowiązują od 1.09.2009r,
    nalezności opłat miesięcznych należy dokonywać w biurze ADM do 10 każdego miesiąca.

    powiedziałam p. burmistrz, że nie może zbierać podpisów pod uchwałami,(odpowiedź: zarządca nie chce z panią rozmawiać),
    powiedziałam, że mamy kredyt w banku i nie możemy zmieniać wysokości wpłat na F.R., że obowiązuje nas uchwała F.R w kwocie 2 zł. z m2(odpowiedź: ADM spłaci wasz kredyt, pożyczy wam pieniądze),
    powiedziałam, że nie możemy wpłacać pieniędzy w kasie ADM, bo mamy własne konto(odpowiedź: przecież was kierownik nie oszuka),
    powiedziałam, że ADM nie może administrować wspólnot z udziałem gminy, ponieważ nie ma tam człowieka, który posiadałby licencję zawodową zarządcy(odpowiedzi brak)
    druga uchwała nie ma znaczenia, bo jest w sprawie udzielenia pełnomocnictwa zarządowi do dokonywania czynności prawnych w ramach zwykłego zarządu( to przecież jest w ustawie.
    Nie podpisałam tych uchwał, prosząc, aby członek zarządu sam do mnie przyszedł,powiedziałam, że te uchwały zaskarżę do sądu i jeżeli gmina podpisze te uchwały, to będzie się wstydzić.
    co wy na to?
  • Opcje
    TomTomTomTom Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zastanawiam się czy burmistrz lobbinguje tak samo na rzecz innych podmiotów gospodarczych w mieście świadczących usługi zarządzania nieruchomościami z takim samym zaangażowaniem jak to robi w stosunku do ADM czy też narusza przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Całość opisanej sytuacji przypomina połowę lat 90-tych.

    Art. 15.
    1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez:
    2) nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedaży innym przedsiębiorcom albo niedokonywania zakupu towarów lub usług od innych przedsiębiorców;
    5) działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru jako kontrahenta określonego przedsiębiorcy lub stwarzanie warunków umożliwiających podmiotom trzecim wymuszanie zakupu towaru lub usługi u określonego przedsiębiorcy.

    Art. 18.
    1. W razie dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, przedsiębiorca, którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
    1) zaniechania niedozwolonych działań;
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dzięki, ja i tak zaskarżę każda uchwałę wspólnoty niezgodną z prawem, ciekawa jestem tylko, co jeszcze wymyślą, nie pozwólmy, aby tak się działo.
    Tom Tom twój post też się przyda, dzięki bardzo
    pozdrawiam wszystkich.
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    gonia,jak czytam Twoje posty to tak jakbym widział moją wspólnotę.Współczuję i życzę wytrwałości.Chamstwo trzeba tępić....
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    oczywiście, już mam kontakt z prawnikiem, napiszę również do RIO i media też się dowiedzą, będę was informować. pozdrawiam wszystkich.
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dziwi mnie,że Zarządca nie odpowiedział na mój post sprzed 3 dni, a ciekawi mnie jakby sobie poradził w moim przypadku (samotnie walczyć z zarządem i panią burmistrz) czekam na odpowiedź, z góry dziękuję
  • Opcje
    rozbikrozbik Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] gonia:[/cite]jeżeli wspólnota podjęła uchwałę zezwalającą zarządowi na powierzenie administrowania WM przez ADM( wiem uchwała niekonieczna)..........

    My w zarządzie mamy pewien dylemat do rozstrzygnięcia. Otóż zamierzamy wypowiedzieć umowę administratorowi (tu mamy pewność że jest to czynność zwykłego zarządu, poparta zapisem w umowie o administrowanie) ale część członków zarządu jak i kilku administratorów z którymi były prowadzone negocjacje uważa że podpisanie umowy z nowym administratorem już nie jest czynnością zwykłego zarządu i wymagana jest uchwała wspólnoty.

    Wiem że lepiej aby podpisanie umowy z nowym administratorem lepiej mieć poparcie w postaci uchwały wspólnoty ale pytam się jak się to ma do wykładni prawa.

    Mam jeszcze jedno pytanie:
    umowa z obecnym administratorem została podpisana po podjęciu uchwały przez wspólnotę, w której treści było że mamy zawrzeć umowę na czas określony z trzymiesięcznym terminem wypowiedzenia. Jednakże nikt nie dopatrzył że w umowie zabrakło zapisu o trzymiesięcznym terminie wypowiedzenie. I tu mamy dylemat czy rozwiązać tą umowę na podstawie przepisów KC czy musimy się zastosować do trzymiesięcznego terminu do którego zobowiązała nas uchwała wspólnoty?
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Od strony prawa zasada jest naturalna: jak masz prawo do zawarcia umowy to i masz prawo do jej rozwiązania...

    Domagajcie terminu zgodnie z KC.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] rozbik:[/cite]
    My w zarządzie mamy pewien dylemat do rozstrzygnięcia. Otóż zamierzamy wypowiedzieć umowę administratorowi (tu mamy pewność że jest to czynność zwykłego zarządu, poparta zapisem w umowie o administrowanie) ale część członków zarządu jak i kilku administratorów z którymi były prowadzone negocjacje uważa że podpisanie umowy z nowym administratorem już nie jest czynnością zwykłego zarządu i wymagana jest uchwała wspólnoty.

    Wiem że lepiej aby podpisanie umowy z nowym administratorem lepiej mieć poparcie w postaci uchwały wspólnoty ale pytam się jak się to ma do wykładni prawa
    .
    Rzeczywiście w orzecznictwie można się spotkać również z takim poglądem, np. w wyroku z 10.09.2002r I ACa 384/02 Sąd Apelacyjny w Białymstoku uznał, że wybór zarządcy (administratora) i zawarcie z nim umowy jest czynnością przekraczającą zakres zwykłego zarządu nieruchomością wspólną.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] rozbik:
    Mam jeszcze jedno pytanie:
    umowa z obecnym administratorem została podpisana po podjęciu uchwały przez wspólnotę, w której treści było że mamy zawrzeć umowę na czas określony z trzymiesięcznym terminem wypowiedzenia. Jednakże nikt nie dopatrzył że w umowie zabrakło zapisu o trzymiesięcznym terminie wypowiedzenie. I tu mamy dylemat czy rozwiązać tą umowę na podstawie przepisów KC czy musimy się zastosować do trzymiesięcznego terminu do którego zobowiązała nas uchwała wspólnoty?
    Dla stron umowy (tj. wspólnoty i administrującego) decydujące są zapisy tej umowy.
    Jaka to umowa? Na czas określony, nieokreślony?
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.