umowa a zmiana administratora!

aga770327aga770327 Użytkownik
edytowano września 2009 w Zarządzanie Nieruchomościami
serdecznie witam.WM istnieje od 1995 r do dziś nie mamy podpisanej umowy z administratorem który przez tyle lat nasz administruje. znalazłam tylko protokół głosowania gdzie jest punkt " wspólnota upoważnia zarząd do zlecenia administrowania nieruchomością wspólną firmę x i wynegocjowanie z nią warunków umowy kosztów administrowania i zarządzania"mam pytanie jeśli nie ma umowy to czy mogę uchwałą rozwiązać z nimi współpracy np z końcem miesiąca? chcem zmienić administratora bo jesteśmy bardzo nie zadowoleni. rozmawiałam z adminstratorem i chciałam podpisać umowe żeby póżniej zgodnie z prawem dać wpowiedzenie.
administrator nie traktuje nas jak klienta i narzuca swoje warunki które są dla naszej WM bardzo nie korzystne. bardzo proszę o radę i pomoc. pozdrawiam!!!

Komentarze

  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    jestem bardzo ciekawa odpowiedzi
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano września 2009
    Jesteś dużą czy małą wspólnotą?
    Macie zarząd?
    Jeśli duża i jest zarząd.
    Wystarczy wysłać pismo, że z dniem 01.11.2009 zostanie zatrudniony nowy administrator naszego budynku. Prosimy o przekazanie wszelkich dokumentów z dn. 31.10.2009 r.
    Następnie zależy udać się do banku przedstawić jako zarząd wspólnoty, przedstawić uchwałę powołującą zarząd, dowody osobiste i odciąć dotychczasowemu administratorowi dostęp do rachunku.
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    co robił zarząd od 1995r., czy jesteście tym samym zarządem?
  • Opcje
    acabanacaban Użytkownik
    edytowano listopada -1
    wwwinyl a co jezeli rachunek wspolnotowy jest rachunkiem zarządcy. I TU PROBLEM.
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    bardzo duży problem, potrzebny badzie dobry prawnik, aby odzyskać kasę i rozliczyć się z tych lat, sami nie dadzą rady.
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    zarząd zmienił się w sierpniu br. jesteśmy dużą wspólnotą./ 20 lokali/ rachunek bankowy mamy . na rachunek Wm ADMINISTRATOR przesyłał nam FUNDUSZ REMONTOWY a wcześniej bez zgody i akceptacji zarządu potrącał sobie np. przeglądy gaz,konimiarz,ubezpieczenie i naprawy domofonu i dużo napraw klamek itd.
    lokatorzy wpłacają w kasie lub na rachunek bankowy administratora.proszę o radę jak mogę sobie z nim poradzić zgodnie z prawem i pożegnać się z administratorem ? pomóżcie
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    acaban

    W Twoim przypadku należy założyć rachunek w banku, nakazać administratorowi przelać pieniądze wspólnoty na nowy rachunek i należy poinformować właścicieli, że od tej pory mają płacic tylko na ten nowy rachunek
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    nie rozumiem mamy rachunek w banku co mamy mieć dwa
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    jeżeli nie macie umowy z administratorem, macie swoje konto, to poinformować administratora, o tym, że już nie administruje i tyle. Nie wiem, czy dobrze myślę, ale czy ty od początku istnienia wspólnoty jesteś członkiem zarządu? na podstawie protokołu z zabrania nie można administrować wspólnotą, nie ma umowy i nie ma administrowania, na jakiej podstawie płaciliście za administrowanie? jakie obowiązki wykonywał? kto administruje?
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    jestem w zarządzie od sierpnia 2009r tj 2 miesiące . jak dostałam dokumenty to byłam w szoku nic nie ma nipu regon stary brak umowy z admistratorem itd
    poszłam do administratora i chciałam przejrzec rachunki wstecz powiedział ze to nie moja sprawa bo ja dopiero zaczynam jednak pokazali mi 2 lata wstecz , tragedia bez zgody i akceptracji zarządu potrącali co sie da z naszego fuduszu remontowego i mniej przesyłali na nasze konto bankowe. stary zarząd nic nie kontrolował robili co chcieli. chciałam umowe ale oni nie chcą rozmawiać chcieli dac nam okres wypowiedzenia 3 miesiące na koniec kwartału itd umowa nie korzystna dla wspólnoty. pozdrawiam
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano września 2009
    Nic do Ciebie nie pisałem o dwóch rachunkach.
    aga770327
    Powtórzę Ci swój post:
    Wystarczy wysłać pismo, że z dniem 01.11.2009 zostanie zatrudniony nowy administrator 
    naszego budynku. Prosimy o przekazanie wszelkich dokumentów z dn. 31.10.2009 r.
    Następnie zależy udać się do banku przedstawić jako zarząd wspólnoty, przedstawić uchwałę 
    powołującą zarząd, dowody osobiste i odciąć dotychczasowemu administratorowi dostęp 
    do rachunku.
    
    Komentarz edytowany wwwinyl
  • Opcje
    goniagonia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    no i potrzebny wam prawnik. Zwołać zebranie wspólnoty, przedstawić uchwałę( uprzednio ją przygotować) zezwalającą zarządowi podanie sprawy do sądu za zaniedbania poprzedniego zarządu, zażądać pełnego rozliczenia się z administratorem i jeżeli to nie przyniesie skutku, to udać się do prawnika, a on was poprowadzi(też musi być uchwała właścicieli zezwalająca zarządowi do korzystania z usług prawnika)będzie to trochę kosztować, ale opłaci się, a może ludzie pójdą po rozum do głowy i wymuszą coś więcej, potrzeba tylko odwagi.
    pozdrawiam
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    do gonia i wszystkich ,którzy odpowiadają dziękuję !!! bardzo dziękuję wam wszystkim za rady i wsparcie ,forum to super sprawa !!!
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    witam .chciałam zapytać a jeżeli ja / kupiłam mieszkanie w 2002 roku/i paru innych lokatorów mamy umowy z administratorem indywidualne , to czy jak WM zmienia administatora to poniosę jakąś odpowiedzialność prawną z tego tytułu. moja umowa ma okres wypowiedzenia. jak wcześniej pisałam WM nie ma umowy . proszę o odpowiedz
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Nie, ponieważ o zarządzie nieruchomością wspólną decyduje wspólnota a nie poszczególni właściciele.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    do zarządcy :dziękuję . jest na to podstawa prawna ? poproszę w razie czego .
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ile lokali jest w Waszym budynku?
    Jak się zdaje, jesteście małą wspólnotą (do 7 lokali).
    Czego dotyczy Twoja umowa z administratorem?
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    lokali 20 duża wspólnota
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    W jakim celu zawarłaś indywidualną umowę z administratorem?
    Jeśli wspólnota posiada zarząd, to on dokonuje wyboru administratora i zawiera z nim umowę o zarządzanie nieruchomością wspólną.
    Indywidualne umowy właścicieli nie interesują wspólnoty.
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    kupiliśmy mieszkanie 2002 roku i wprowadzając się stary właściciel i my musielismy pojechać do administratora pozmieniać dane itd i wtedy podpisalismy umowe myślelismy że tak ma być.teraz bedąc w zarządzie zobaczyłam ze nie ma umowy WM z administratorem a chcemy zmienić. to jak pisze zarządca nie liczy się ta umowa ?
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    podsumuwując w związku z brakiem umowy z administratorem - Wystarczy wysłać pismo, że z dniem 01.11.2009 zostanie zatrudniony nowy administrator naszego budynku. Prosimy o przekazanie wszelkich dokumentów z dn. 31.10.2009 r.Następnie zależy udać się do banku przedstawić jako zarząd wspólnoty, przedstawić uchwałę powołującą zarząd, dowody osobiste i odciąć dotychczasowemu administratorowi dostęp do rachunku.

    a co do mojej indywidualnej umowy z administratorem to nie jest ważna , ponieważ o zarządzie nieruchomością wspólną decyduje wspólnota a nie poszczególni właściciele.

    proszę o odpowiedzi czy dobrze to zrozumiałam . pozdrawiam wszystkich na forum!
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    witam. pytam ponownie czy dobrze rozumie. proszę o odzew.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Jeżeli umów nie zawarli wszyscy właściciele, to na pewno nie są wiążące.
    Powstaje jednak inne pytanie - na jakiej podstawie działa administrujący. Skoro nie zawarł umowy o zarządzanie w rozumieniu ustawy o gospodarce nieruchomościami (na piśmie, z oświadczeniem o ubezp. oc, ze wskazaniem zarządcy, etc.), to wspólnota nawiązała inny stosunek prawny.
    Na jakiej podstawie pobierał wynagrodzenie? Czy były jakieś uchwały? Jeżeli nie, to prawdopodobnie w oparciu o plan gospodarczy.
    Sądzę , że nalezy tu stosowac przepisy kodeksu cywilnego w zakresie zlecenia (art. 734- art. 751 k.c.).
    Jeżeli brak umowy na piśmie (zawartej ze wspólnotą), w której strony sprecyzowały termin wypowiedzenia lub określiły czas jej trwania, nalezy odwołac się w tym względzie wprost do przepisów kc.

    Art. 746 par. 1 kc. stanowi, że Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Powinien jednak zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten poczynił w celu należytego wykonania zlecenia; w razie odpłatnego zlecenia obowiązany jest uiścić przyjmującemu zlecenie część wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym czynnościom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien także naprawić szkodę.
    Proszę może jeszcze, z ostrożności w piśmie o wypowiedzeniu sformułowac powód - rozumiem, że to utrata zaufania w związku z okolicznościami podnoszonymi powyżej.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    aga770327aga770327 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    do zarządcy -dzięki
  • Opcje
    acabanacaban Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mam pytanie:
    czy umowa Z zarządcą jest umową cywilno -prawną i czy mamy jako właściciele wgląd do tej umowy. Myśle że tak , tyklko prosze podac podstawę prawną.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    acaban, ile ty masz lat?
    Umowa jest zawsze w dwu egzemplarzach. Jeden ma administrator, drugi zarząd.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.