umowa a zmiana administratora!
aga770327
Użytkownik
serdecznie witam.WM istnieje od 1995 r do dziś nie mamy podpisanej umowy z administratorem który przez tyle lat nasz administruje. znalazłam tylko protokół głosowania gdzie jest punkt " wspólnota upoważnia zarząd do zlecenia administrowania nieruchomością wspólną firmę x i wynegocjowanie z nią warunków umowy kosztów administrowania i zarządzania"mam pytanie jeśli nie ma umowy to czy mogę uchwałą rozwiązać z nimi współpracy np z końcem miesiąca? chcem zmienić administratora bo jesteśmy bardzo nie zadowoleni. rozmawiałam z adminstratorem i chciałam podpisać umowe żeby póżniej zgodnie z prawem dać wpowiedzenie.
administrator nie traktuje nas jak klienta i narzuca swoje warunki które są dla naszej WM bardzo nie korzystne. bardzo proszę o radę i pomoc. pozdrawiam!!!
administrator nie traktuje nas jak klienta i narzuca swoje warunki które są dla naszej WM bardzo nie korzystne. bardzo proszę o radę i pomoc. pozdrawiam!!!
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Macie zarząd?
Jeśli duża i jest zarząd.
Wystarczy wysłać pismo, że z dniem 01.11.2009 zostanie zatrudniony nowy administrator naszego budynku. Prosimy o przekazanie wszelkich dokumentów z dn. 31.10.2009 r.
Następnie zależy udać się do banku przedstawić jako zarząd wspólnoty, przedstawić uchwałę powołującą zarząd, dowody osobiste i odciąć dotychczasowemu administratorowi dostęp do rachunku.
lokatorzy wpłacają w kasie lub na rachunek bankowy administratora.proszę o radę jak mogę sobie z nim poradzić zgodnie z prawem i pożegnać się z administratorem ? pomóżcie
W Twoim przypadku należy założyć rachunek w banku, nakazać administratorowi przelać pieniądze wspólnoty na nowy rachunek i należy poinformować właścicieli, że od tej pory mają płacic tylko na ten nowy rachunek
poszłam do administratora i chciałam przejrzec rachunki wstecz powiedział ze to nie moja sprawa bo ja dopiero zaczynam jednak pokazali mi 2 lata wstecz , tragedia bez zgody i akceptracji zarządu potrącali co sie da z naszego fuduszu remontowego i mniej przesyłali na nasze konto bankowe. stary zarząd nic nie kontrolował robili co chcieli. chciałam umowe ale oni nie chcą rozmawiać chcieli dac nam okres wypowiedzenia 3 miesiące na koniec kwartału itd umowa nie korzystna dla wspólnoty. pozdrawiam
aga770327
Powtórzę Ci swój post:
pozdrawiam
Jak się zdaje, jesteście małą wspólnotą (do 7 lokali).
Czego dotyczy Twoja umowa z administratorem?
Jeśli wspólnota posiada zarząd, to on dokonuje wyboru administratora i zawiera z nim umowę o zarządzanie nieruchomością wspólną.
Indywidualne umowy właścicieli nie interesują wspólnoty.
a co do mojej indywidualnej umowy z administratorem to nie jest ważna , ponieważ o zarządzie nieruchomością wspólną decyduje wspólnota a nie poszczególni właściciele.
proszę o odpowiedzi czy dobrze to zrozumiałam . pozdrawiam wszystkich na forum!
Powstaje jednak inne pytanie - na jakiej podstawie działa administrujący. Skoro nie zawarł umowy o zarządzanie w rozumieniu ustawy o gospodarce nieruchomościami (na piśmie, z oświadczeniem o ubezp. oc, ze wskazaniem zarządcy, etc.), to wspólnota nawiązała inny stosunek prawny.
Na jakiej podstawie pobierał wynagrodzenie? Czy były jakieś uchwały? Jeżeli nie, to prawdopodobnie w oparciu o plan gospodarczy.
Sądzę , że nalezy tu stosowac przepisy kodeksu cywilnego w zakresie zlecenia (art. 734- art. 751 k.c.).
Jeżeli brak umowy na piśmie (zawartej ze wspólnotą), w której strony sprecyzowały termin wypowiedzenia lub określiły czas jej trwania, nalezy odwołac się w tym względzie wprost do przepisów kc.
Art. 746 par. 1 kc. stanowi, że Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Powinien jednak zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten poczynił w celu należytego wykonania zlecenia; w razie odpłatnego zlecenia obowiązany jest uiścić przyjmującemu zlecenie część wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym czynnościom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien także naprawić szkodę.
Proszę może jeszcze, z ostrożności w piśmie o wypowiedzeniu sformułowac powód - rozumiem, że to utrata zaufania w związku z okolicznościami podnoszonymi powyżej.
czy umowa Z zarządcą jest umową cywilno -prawną i czy mamy jako właściciele wgląd do tej umowy. Myśle że tak , tyklko prosze podac podstawę prawną.
Umowa jest zawsze w dwu egzemplarzach. Jeden ma administrator, drugi zarząd.