powiadamianie o przeglądach obowiązkowych
magdakre
Użytkownik
Mam pytanie, czy jest przepis mówiący o tym w jaki sposób właściciele lokali mają być powiadamiani o obowiązkowych przeglądach kominiarskich i gazowych? Na klatce byly wywieszane kartki z informacją (trzykrotnie, bo były 3 terminy). Do właścicieli lokali, którzy podali adresy mailowe przesłane zostały maile. Mimo to nie wszystkie lokale zotały udostępnione. Powody, które podają właściciele są następujące:
1. Nie bywamy na budynku, bo lokal użytkowy stoi pusty i należało nas powiadomić mailem.
2. Nie mieszkam w budynku, lokal stoi pusty, należało powiadomić mnie pocztą ponieważ podawałam adres do korespondencji.
Czy rzeczywiście administrator powinien powiadamiać o przeglądach mailem, pocztą, smsem poza ogłoszeniem w budynku? Czy ci właściciele mają prawo żądać ustalenia dodatkowego terminu (4-tego już z rzędu) i pokrycia kosztów przeglądu oraz dojazdu kominiarza/gazownika?
1. Nie bywamy na budynku, bo lokal użytkowy stoi pusty i należało nas powiadomić mailem.
2. Nie mieszkam w budynku, lokal stoi pusty, należało powiadomić mnie pocztą ponieważ podawałam adres do korespondencji.
Czy rzeczywiście administrator powinien powiadamiać o przeglądach mailem, pocztą, smsem poza ogłoszeniem w budynku? Czy ci właściciele mają prawo żądać ustalenia dodatkowego terminu (4-tego już z rzędu) i pokrycia kosztów przeglądu oraz dojazdu kominiarza/gazownika?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Sposobu komunikowania się w takich sprawach nie regulują żadne przepisy, ale to chyba nie jest konieczne? Przecież nie wszystkie czynności życiowe masz uregulowane prawem, a jakoś żyjesz, prawda? Komunikujesz się jakoś z rodziną i znajomymi bez przepisów?
Myślę, że najprostsza odpowiedź jest taka: w uzgodniony sposób. Ogłoszenie powinno być wywieszone na tablicy niezależnie od uzgodnień, a dodatkowo, jeśli tak się umówiono, to wysłać mailem, lub pocztą. Czy sms-em, to nie mam przekonania, bo co, jeśli ktoś sobie zażyczy, że on chce przez skype, druga powie, że tylko przez mój facebook, jeszcze ktoś zgłosi, że chce przez gadu-gadu, a następny powie, że akceptuje tylko ogłoszenie opublikowane na forum forum.zarzadca.pl?
Chyba najlepiej po prostu wywiesić ogłoszenie, ewentualnie dodatkowo wysłać mail, jeśli podano adres. Taki, co nie mieszka na miejscu i nie podnajmuje lokalu raczej powinien być szczególnie zainteresowany podaniem adresu poczty elektronicznej. Chyba, że nie jest zainteresowany, ale to wtedy jego problem, a nie administratora. Jak to mówią, można konia doprowadzić do wodopoju, ale nie można go zmusić, żeby się napił wody.
Ja myślę, że mają prawo żądać nieskończenie wielu terminów. Jeśli chcą, to mogą sobie zamawiać kontrolerów codziennie. Jak zwykle, sprawa rozbija się o koszty. No, ale w ostatecznym rozrachunku i tak płacą właściciele, a nie administrator. Ten ma tylko trochę więcej roboty. Pytanie jest tylko takie, czy jedni mają finansować innych, tzn. tych nie potrafiących znaleźć raz na rok jednego popołudnia, żeby udostępnić lokal na 15 minut (względnie, jeśli sami nie mają czasu, to poprosić kogoś z rodziny, lub znajomego, żeby był w tym czasie w lokalu). Ten problem również zostawmy właścicielom do rozstrzygnięcia pomiędzy sobą.
Mailem wysyłane jest wszystko, zawiadomienia, projekty uchwał itp. - ale najpierw właściciel zostawia u administratora kartkę, że prosi o taką formę komunikacji.
@cdn, nadal wnoszę o trzymanie się merytoryki. Nie potrzebuję tutaj aroganckiej dyskusji.
Jak to nie skutkuje, idzie donoś do PINB szczególnie jeśli chodzi o lokale użytkowe.
sama w tej arogancji uczestniczysz, zamieszczając tego rodzaju wpisy .
Przecież możesz wpisy, które ci nie pasją , jako "właścicielka" wątku - kasować w zakładce pokaż opcje
Nie znasz regulaminu forum, swych praw i obowiązków ?????