powiadamianie o przeglądach obowiązkowych

magdakremagdakre Użytkownik
edytowano grudnia 2014 w Zarządzanie Nieruchomościami
Mam pytanie, czy jest przepis mówiący o tym w jaki sposób właściciele lokali mają być powiadamiani o obowiązkowych przeglądach kominiarskich i gazowych? Na klatce byly wywieszane kartki z informacją (trzykrotnie, bo były 3 terminy). Do właścicieli lokali, którzy podali adresy mailowe przesłane zostały maile. Mimo to nie wszystkie lokale zotały udostępnione. Powody, które podają właściciele są następujące:
1. Nie bywamy na budynku, bo lokal użytkowy stoi pusty i należało nas powiadomić mailem.
2. Nie mieszkam w budynku, lokal stoi pusty, należało powiadomić mnie pocztą ponieważ podawałam adres do korespondencji.
Czy rzeczywiście administrator powinien powiadamiać o przeglądach mailem, pocztą, smsem poza ogłoszeniem w budynku? Czy ci właściciele mają prawo żądać ustalenia dodatkowego terminu (4-tego już z rzędu) i pokrycia kosztów przeglądu oraz dojazdu kominiarza/gazownika?

Komentarze

  • Opcje
    cdncdn Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Powiadomić należy skutecznie - tak, żeby zawiadomienie dotarło do adresata. Jeśli właściciel lokalu nie mieszka na miejscu, a jego lokal nie jest też wynajmowany, to jak właściciel może poznać treść ogłoszenia, wywieszonego w budynku? Wystarczyło pomyśleć. Albo zależy Wam na skutecznym powiadomieniu właścicieli i rzetelnym przeglądzie, albo na odfajkowaniu tematu.

    Sposobu komunikowania się w takich sprawach nie regulują żadne przepisy, ale to chyba nie jest konieczne? Przecież nie wszystkie czynności życiowe masz uregulowane prawem, a jakoś żyjesz, prawda? Komunikujesz się jakoś z rodziną i znajomymi bez przepisów?
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano grudnia 2014
    [cite] cdn:[/cite]Jeśli właściciel lokalu nie mieszka na miejscu, a jego lokal nie jest też wynajmowany, to jak właściciel może poznać treść ogłoszenia, wywieszonego w budynku?
    Może poznać treść tego ogłoszenia na przykład w wyniku przeczytania go. Nie sądzę, żeby powiadomienie o kontroli okresowej było jakoś specjalnie zakodowane i dostępne tylko dla tych właścicieli, którzy mieszkają na miejscu, albo wynajmują swoje lokale. Nie jest obowiązkiem administratora ustalanie miejsca pobytu danego właściciela, ani poszukiwanie świadków, czy informacji, gdzie też był ostatnio widziany.
    [cite] magdakre:[/cite]Czy rzeczywiście administrator powinien powiadamiać o przeglądach mailem, pocztą, smsem poza ogłoszeniem w budynku?
    Myślę, że najprostsza odpowiedź jest taka: w uzgodniony sposób. Ogłoszenie powinno być wywieszone na tablicy niezależnie od uzgodnień, a dodatkowo, jeśli tak się umówiono, to wysłać mailem, lub pocztą. Czy sms-em, to nie mam przekonania, bo co, jeśli ktoś sobie zażyczy, że on chce przez skype, druga powie, że tylko przez mój facebook, jeszcze ktoś zgłosi, że chce przez gadu-gadu, a następny powie, że akceptuje tylko ogłoszenie opublikowane na forum forum.zarzadca.pl?

    Chyba najlepiej po prostu wywiesić ogłoszenie, ewentualnie dodatkowo wysłać mail, jeśli podano adres. Taki, co nie mieszka na miejscu i nie podnajmuje lokalu raczej powinien być szczególnie zainteresowany podaniem adresu poczty elektronicznej. Chyba, że nie jest zainteresowany, ale to wtedy jego problem, a nie administratora. Jak to mówią, można konia doprowadzić do wodopoju, ale nie można go zmusić, żeby się napił wody.
    [cite] magdakre:[/cite]Czy ci właściciele mają prawo żądać ustalenia dodatkowego terminu (4-tego już z rzędu) i pokrycia kosztów przeglądu oraz dojazdu kominiarza/gazownika?
    Ja myślę, że mają prawo żądać nieskończenie wielu terminów. Jeśli chcą, to mogą sobie zamawiać kontrolerów codziennie. Jak zwykle, sprawa rozbija się o koszty. No, ale w ostatecznym rozrachunku i tak płacą właściciele, a nie administrator. Ten ma tylko trochę więcej roboty. Pytanie jest tylko takie, czy jedni mają finansować innych, tzn. tych nie potrafiących znaleźć raz na rok jednego popołudnia, żeby udostępnić lokal na 15 minut (względnie, jeśli sami nie mają czasu, to poprosić kogoś z rodziny, lub znajomego, żeby był w tym czasie w lokalu). Ten problem również zostawmy właścicielom do rozstrzygnięcia pomiędzy sobą.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czy rzeczywiście administrator powinien powiadamiać o przeglądach mailem, pocztą, smsem poza ogłoszeniem w budynku?
    U nas z dodatkowych dróg powiadamiania mamy tylko mail, bo poczta i sms to dodatkowe koszty.
    Mailem wysyłane jest wszystko, zawiadomienia, projekty uchwał itp. - ale najpierw właściciel zostawia u administratora kartkę, że prosi o taką formę komunikacji.
  • Opcje
    magdakremagdakre Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.

    @cdn, nadal wnoszę o trzymanie się merytoryki. Nie potrzebuję tutaj aroganckiej dyskusji.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano grudnia 2014
    U mnie sprawa jest prosta po pierwszym terminie są wysyłane na adresy korespondencyjne informacje o drugim terminie oraz o nr tel. kontaktowego do podmiotu wykonującego przeglądy .
    Jak to nie skutkuje, idzie donoś do PINB szczególnie jeśli chodzi o lokale użytkowe.

    [cite]magdakre: [/cite]nadal wnoszę o trzymanie się merytoryki. Nie potrzebuję tutaj aroganckiej dyskusji.
    sama w tej arogancji uczestniczysz, zamieszczając tego rodzaju wpisy .
    Przecież możesz wpisy, które ci nie pasją , jako "właścicielka" wątku - kasować w zakładce pokaż opcje

    Nie znasz regulaminu forum, swych praw i obowiązków ?????
    Komentarz edytowany KubaP
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.