projekt ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
KubaP
Użytkownik
Projekt ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ...stał się faktem
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu – w dniu 28 listopada 2014 roku – została uchwalona ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw, co zakończyło etap parlamentarny prac nad nowelizacją tzw. „ustawy śmieciowej”.
http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=2404
pod tym linkiem znajdziesz tekst znowelizowanej ustawy.
Czas na weryfikację stanowiska w tej sprawie, już nie Zarząd Wspólnoty, a Wspólnota Mieszkaniowa jako podmiot jest zobligowana do złożenia zbiorczej "deklaracji śmieciowej"
Nowy doklejony: 12.12.14 10:30
Dochód rozporządzalny – część dochodu gospodarstwa domowego, którym może ono dysponować, przeznaczając na konsumpcję, inwestycje lub oszczędności.
Pojęcie dochodu rozporządzalnego ściśle wiąże się z dochodem gospodarstwa domowego. Dochód rozporządzalny w stosunku do dochodu gospodarstwa domowego ujmuje się jako dochód całkowity pomniejszony o trwałe obciążenia finansowe.
Jaki jest wymiar przeciętnego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę w zależności od regionu kraju można zobaczyć pod linkiem
http://mojepanstwo.pl/dane/bdl_wskazniki/249,przecietny-miesieczny-dochod-rozporzadzalny-1-osobe
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu – w dniu 28 listopada 2014 roku – została uchwalona ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw, co zakończyło etap parlamentarny prac nad nowelizacją tzw. „ustawy śmieciowej”.
http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=2404
pod tym linkiem znajdziesz tekst znowelizowanej ustawy.
Czas na weryfikację stanowiska w tej sprawie, już nie Zarząd Wspólnoty, a Wspólnota Mieszkaniowa jako podmiot jest zobligowana do złożenia zbiorczej "deklaracji śmieciowej"
2) [b]w art. 2:[/b] [b]a) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:[/b] [i]„2a. Jeżeli obowiązki wskazane w ustawie mogą jednocześnie dotyczyć kilku podmiotów spośród wskazanych w ust. 1 pkt 4, obowiązany do ich wykonania jest podmiot lub podmioty faktycznie władające nieruchomością. W takim przypadku podmioty, o których mowa ust. 1 pkt 4, mogą w drodze umowy zawartej w formie pisemnej, wskazać podmiot obowiązany do wykonania obowiązków wynikających z ustawy.”, [/i] [b]b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:[/b] „[i]3. J[b]eżeli nieruchomość jest zabudowana budynkiem wielolokalowym[/b], w którym ustanowiono odrębną własność lokalu, obowiązki właściciela nieruchomości wspólnej oraz właściciela lokalu [b]obciążają wspólnotę mieszkaniową albo spółdzielnię mieszkaniową.[/b]”,[/i] [b]c) po ust. 3 dodaje się ust. 3a i 3b w brzmieniu:[/b] [i]„3a. Wspólnota mieszkaniowa ponosi wynikające z ustawy opłaty bez ograniczeń, a każdy właściciel lokalu – w części: 1) odpowiadającej stosunkowi liczby osób zamieszkujących lokal do liczby osób zamieszkujących we wszystkich lokalach – w przypadku metody ustalenia opłaty, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 1; 2) odpowiadającej stosunkowi ilości zużytej wody w lokalu do [b]ilości zużytej wody we wszystkich lokalach[/b] – w przypadku metody ustalenia opłaty, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 2; 3) odpowiadającej wysokości opłaty, o której mowa w art. 6j ust. 2; 4) odpowiadającej jego udziałowi w nieruchomości wspólnej – w pozostałych przypadkach. 3b. Osoba, której służy spółdzielcze prawo do lokalu, lub osoba faktycznie zamieszkująca lokal należący do spółdzielni mieszkaniowej nie jest obowiązana do wykonywania obowiązków właściciela nieruchomości wynikających z ustawy.”[/i];
Nowy doklejony: 12.12.14 10:30
Dochód rozporządzalny – część dochodu gospodarstwa domowego, którym może ono dysponować, przeznaczając na konsumpcję, inwestycje lub oszczędności.
Pojęcie dochodu rozporządzalnego ściśle wiąże się z dochodem gospodarstwa domowego. Dochód rozporządzalny w stosunku do dochodu gospodarstwa domowego ujmuje się jako dochód całkowity pomniejszony o trwałe obciążenia finansowe.
Jaki jest wymiar przeciętnego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę w zależności od regionu kraju można zobaczyć pod linkiem
http://mojepanstwo.pl/dane/bdl_wskazniki/249,przecietny-miesieczny-dochod-rozporzadzalny-1-osobe
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Dla mnie stara ustawa była tak jasna ,że już o niej zapomniałem.
Nie czytałem wszystkich zmian i również się zastanawiam, czy dano wspólnocie narzędzia prawne do egzekwowania informacji o ilości osób zamieszkałych w lokalach. Ale nałożenie obowiązku na wspólnotę jest OK, właśnie o to chodziło, żeby nie obciążać odpowiedzialnością "osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną" - czyli np. członków zarządu.
Nie wiesz cdn, że w tym kraju myśli się tylko w połowie. :bigsmile: Na 100% nic takiego nie będzie a tłumaczenie będzie to samo: bo wspólnota zarządza tylko nieruchomością wspólną.
To typowy przykład "fuszerki naszych posłów". Powstał bubel prawny, ponieważ jak ognia unikano słowa "nowy podatek". Ktoś musi zapłacić za ich straty wody, dlatego jest jeden wodomierz główny, a resztą niech się martwią zarządy. No i i są darmowi inkasenci podatkowi.
Raz do roku otrzymuję kwit o podatku od nieruchomości, nie rozumiem jaki byłby problem dopisać jedną pozycję "podatek śmieciowy"?
danych:
1) imię i nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości oraz adres
miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) adres nieruchomości;
3) dane stanowiące podstawę zwolnienia z opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi;
4) numer telefonu właściciela nieruchomości;
5) adres poczty elektronicznej właściciela nieruchomości;
6) inne informacje niezbędne do wystawienia tytułu wykonawczego.
1c. W przypadku nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym,
wspólnota mieszkaniowa lub spółdzielnia mieszkaniowa może żądać od
właściciela lokalu, osoby, której służy spółdzielcze prawo do lokalu lub
osoby faktycznie zamieszkującej lokal podania danych niezbędnych do
ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Oczywiście lepsze to niż nic.
Proponowałby w tym podjąć we wspólnotach odrębne uchwały w temacie naliczania opłat za zagospodarowanie odpadów, aby ukrócić takie występki cwaniaczków tak jak autor powyższego wpisu, mniejszości właścicielskiej chcących żyć na cudzy rachunek .
A jak właściciel/mieszkaniec poda dane nieprawdziwe to wspólnota może je sama skorygować czy musi wystąpić do sądu z oskarżeniem o próbę oszustwa/wyłudzenia/wprowadzenia w błąd z zamiarem wzbogacenia itd.?
Nowy doklejony: 14.12.14 14:29 Czyli WM w drodze uchwały może ustalić że każdy właściciel rozlicza się samodzielnie.
Nowy doklejony: 14.12.14 14:35 Przecież to nigdy nie był zarząd wspólnoty tylko członkowie zarządu.
Teraz właśnie będzie to zarząd jako reprezentant WM na zewnątrz, chyba że wspólnota postanowi inaczej przy pomocy uchwały.
Nowy doklejony: 14.12.14 14:39 Ano zmienia ponieważ odpowiedzalny jest zarzad czyli organ WM a nie osoby fizyczne które mogły być ciągane po sądach nawet jesli od lat nie są już w zarzadzie WM.
W takiej jak moja WM, 40-lokalowa, nawet przed wprowadzeniem tej ustawy śmieciowej, nigdy nie żądałem od właściciela danych o ilości osób, bo to nie miało podstawy prawnej. Ale w zawiadomieniu o wysokości opłat określałem koszty w zależności od liczby osób na podstawie, nazwijmy to WYWIADU ŚRODOWISKOWEGO, i "burzyli" się tylko właściciele wynajmujący lokal, im wskazywałem adres Sądu do którego mogą się odwoływać. Obecnie naliczam stawkę od ilości wody, więc problem mnie nie dotyczy. Wspólnota czyli kto, jej zarząd? W jakiej formie, swojej decyzji, postanowienia? To jest słowo przeciwko słowu. To będzie droga przez mękę. Uchwala właścicieli udzielająca pełnomocnictwo zarządowi/pełnomocnikowi, droga cywilna w sprawie majątkowej być może o 500 zł, i potrwa z 3 lata.
Już lepiej przyjąć mój sposób, brak wplat lub wpłaty zaniżone - postępowanie upominawcze. NIE, art. 58 kc, a może uchwalą, że odpowiedzialna będzie "pani z warzywniaka"? j.w. Przykro mi ,ale to jest demagogia.:bigsmile:
Mylisz się. Podaj, z jakim prawem taka uchwała była by sprzeczna?
Jeśli "pani z warzywniaka" jest członkiem WM jako jeden z właścicieli to oczywiście że można.
W pisaniu demagogi masz doświadczenie ale w tym przypadku jej nie ma i wyjaśni Ci to pierwszy z brzegu urzędnik US.
Współczuje tym którzy zależą od Twoich decyzji podejmowanych na podstawie tego co Ci się wydaje.
To że radni złamali prawo nie znaczy że Ty też możesz.
Poniżej cytat mojej dla ciebie odpowiedzi ponad rok temu.
Nie możesz więc twierdzić że nie wiedziałeś że radni złamali prawo i jeśli nadal tak postępujesz to znaczy że teraz łamiesz prawo świadomie.
Jak już ci pisalem jesteś, "w mylnym błędzie".
Właściciel płaci dlatego że ktoś zamieszkuje/wytwarza śmieci w jego własności a nie dlatego że on jest właścicielem.
Natomiast stawka jaka płaci zależy od złożonej przez niego deklaracji.
Każda zmiana danych mających wpływ na wysokość opłaty musi byc przez niego uwzgledniona w nowej deklaracji a na jej zlożenia ma 14 dni od wystąpienia zmiany danych.
Okresem rozliczeniowym jest JEDEN MIESIAC.
JEDEN MIESIĄC a nie rok czy pół roku.
A z ustawa jest podobnie jak z uchwałami we wspólnocie. Dopóki nie zostaną zmienione lub unieważnione to obowiązują
Jak wprowadzą tzw. "podatek deszczowy" to też nie zapłacimy za opady, ale za konieczność budowy i utrzymania odpowiedniej infrastruktury terenowej. Dla mnie man może rozliczać co tydzień, ja zgodnie z prawem raz do roku.
Tu nie chodzi o sprzeczność z prawem samej ustawy Sejmu a radni miasta właśnie nie kierowali się zapisem ustawy tylko go zmienili.
Ustawa Sejmu jest aktem prawa nadrzędnego wobec uchwał rady miasta i żadna uchwała rady miasta nie może zmieniać jej treści.
Jeśli rada miasta Szczecina zmieniła okres obowiązywania deklaracji z jednego miesiąca na jeden rok to złamała prawo zmieniając swoją uchwałą postanowienia ustawy Sejmu.
W Warszawie kilka takich uchwał rady miasta zostało unieważnionych przez sąd właśnie z tego powodu.
Każdy ma obowiązek przestrzegać prawo czy to uchwalone przez Sejm czy radę miasta ale jeśli te akty prawne są w sprzeczności to aktem nadrzędnym jest ustawa sejmowa.
Jeśli mieszkaniec Kowala vel Praktyk-racjonalista da mu swoja nową deklarację "śmieciową" zmieniająca podstawę do namierzania opłaty za śmieci to nieprzyjęcie tej deklaracji będzie złamaniem prawa pomimo że uchwała rady miasta stanowi inaczej.
Nowy doklejony: 15.12.14 11:25 Nikt Ci nie każe na tak niskim poziomie dyskutować. To jest Twój wybór a raczej Twoja ułomność.
Co do reszty to właśnie jest poziom o którym piszesz nie wart nawet dalszej dyskusji.
Śmiesznie jest jak np. ktoś wynajmuje mieszkanie dla kilku osób, które w ciągu roku "nabiją mu licznik wodomierza" a później mieszkanie będzie puste, z dużą opłatą za śmieci. A już pomysły mana to abstrakcja . Niech sobie składa co miesiąc nowe deklaracje i kłóci się z ludźmi, jego sprawa. Ja od nikogo nie przyjmuję żadnych deklaracji ja składam deklarację za nich.
Dla mnie, choć osobiście bym na tym stracił, najsensowniejsze byłoby rozliczanie od powierzchni nieruchomości. Ale zaraz rusza demagogia "obrońców uciśnionych starszych samotnych ludzi w dużych mieszkaniach" o ich krzywdzie i niesprawiedliwości społecznej, oczywiście tych z władzy co nie mieszkają w klitkach 30 m2.
Twoja arogancja wobec obowiązującego prawa jest porażająca.
Jedynie lenistwo mieszkańców Twojej WM albo ich nieznajomość prawa ratuje Cię przed prokuratorem.
Ja nie mam przymusu zbierania informacji ale takie PRAWO Ja nie widzę potrzeby biurokratyzacji moich działań, i zbieranie zbędnej makulatury, A jakby właściciel przyszedł do mnie z informacją ,że np. nie mieszka jakiś członek rodziny, to "poprosiłbym go o dokument to stwierdzający np. wymeldowanie. Ja nie mam pomagać cwaniaczkom ,ale bronić interesów ogółu. Ty za dużo czytasz kryminałów.:bigsmile:
Prawo mówi o ZAMIESZKIWANIU a nie zameldowaniu wiec to Twoje proszenie o dokument stwierdzający wymeldowanie nie ma podstaw prawnych.
Zmieszkujacy może wyjechać na miesiąc lub dwa na wakacje i ma wtedy pełne prawo złożyć nową deklarcję a Ty masz obowiązek ją przyjąc i skorygować opłaty za śmieci wnoszone przez WM.
Ciebie to jednak nie interesuje bo prawo to TY.
Nowy doklejony: 15.12.14 13:10 Masz obowiazek przestrzegania prawa uchwalonego przez Sejm bo to jest prawo nadrzędne do uchwal rady miasta.
To co cytujesz jeszcze nie jest obowiązującym prawem.
Do czasu aż będzie, nie masz prawa do żądania czegokolwiek.
Przytaczam całą twoją wypowiedź man i pytam . O jakie łamanie prawa chodzi , przyjęcie zasady powiązania kosztów smieci z kosztami wody czy o zmianę okresu obowiązywania deklaracji?
Rada miasta zmieniła okres obowiązywania danych niezbędnych do wypełnienia deklaracji z jednego miesiąca do roku.
Uniemożliwiła w ten sposób mieszkańcom złożenie korekty deklaracji w przypadku zmiany danych.
Niestety pobieżne moje wyliczenia skłaniają mnie do przykrego wniosku, że te 4zł/m3 śr.mies.zużycia wody zmieni się na 8 zł. A nieselektywne z 5 na 16 zł, to się ludzie ucieszą.:bigsmile: