NALIECZENIE OPŁAT PO ZAWIĄZANIU SIĘ WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
mevrick
Użytkownik
W lutym 2014 roku spółdzielnia mieszkaniowa (deweloper) protokołem przekazania wydała mi lokal z pomieszczeniem przynależnym oraz miejscem w garażu wielostanowiskowym.
Jest to mieszkanie w budynku wielorodzinnym z garażem podziemnym wielostanowiskowym wybudowane przez spółdzielnie mieszkaniową w systemie deweloperskim.
Otrzymałem również pisemną informację, że od lutego naliczane będą opłaty eksploatacyjne tj. eksploatacja, centralne ogrzewanie, ciepła woda opłata zmienna, ciepła woda opłata stałą, winda, zimna woda, ściek; fundusz remontowy, domofon, pomieszczenie przynależne, wywóz śmieci, eksploatacja garaż, fundusz remontowy, Vat od eksploatacji garażu i funduszu remontowego.
Koszty/wpływy za CO,CW i ZW zostały skalkulowane w miesięcznej opłacie w formie zaliczek, rozliczenie ich nastąpi po zamknięciu roku obliczeniowego.
W miesiącach lipiec-sierpień, spółdzielnia zapraszała na podpisanie aktu notarialnego. Z informacji uzyskanych w miesiącach lipiec-sierpień-zostało wydanych ok. 80 aktów notarialnych na 110 lokali.
W akcie notarialnym zawarta jest informacja, że:
" zarządzanie nieruchomością od daty oddania budynku do użytku (połowa lutego) sprawować będzie odpłatnie spółdzielnia. Właściciele lokali na pierwszym zebraniu wspólnoty mieszkaniowej podejmą uchwałę o zakresie zadań i kompetencji zarządu powierzonego oraz wysokość wynagrodzenia za zarząd powierzony"
Od dnia wydania aktu notarialnego opłaty w dalszym ciągu obowiązywały te same co na wstępie (ten sam podział) w takiej samej formie, mimo, że zgodnie z prawem zawiązała się spólnota mieszkaniowa.
10 stycznia 2015 roku na klatkach schodowych pojawiło się ogłoszenie, że wszelkie należności należy wpłacać na nowe konto wspólnoty mieszkaniowej. Opłaty i części składowe pozostały takie same jak na wstępie.
Pytając zarządcę pow. kiedy będzie pierwsze zebranie wspólnoty mieszkaniowej, usłyszałem odp. że pod koniec marca br.
Bardzo proszę o odpowiedź na nw. pytania, które pomogą przygotować się do zebrania.
- Czy właściciele mieszkań mogą rozliczyć spółdzielnie z działalności finansowej z poprzedniego roku (2014) z naliczanych opłat dla nieruchomości o której mowa?
- Zgodnie z prawem wspólnota powstała z chwilą wyodrębnienia pierwszego lokalu (aktem notarialnym) tj. początek lipca 2014 r. Czy w takim razie, spółdzielnia mogła w dalszym ciągu pobierać takie same opłaty i na takich samych zasadach, z tymi samymi częściami składowymi?
- Mając wydanych 0k. 80 aktów notarialnych, czy spółdzielnia mogła podjąć decyzję że do końca roku 2014 właściciele mieszkań i garażu mają wpłacać należności na stare konto bankowe (konto spółdzielni mieszkaniowej)?
- Od samego początku do chwili obecnej spółdzielnia nalicza nam podatek Vat od eksploatacji miejsca postojowego w garażu podziemnym wielos. i od funduszu remontowego garażu. Miejsce o którym mowa jest wyodrębnione jako lokal niemieszkalny - garaż, każdy właściciel ma 1/123 udziału (jest 123 miejsca postojowe). Po wywiadzie ze znajomymi, którzy, posiadają mieszkania (wspólnota mieszkaniowa) z wyodrębnionym notarialnie garażem wielos. o podatku Vat nigdy nie słyszeli.
Z poważaniem
Tomasz
Jest to mieszkanie w budynku wielorodzinnym z garażem podziemnym wielostanowiskowym wybudowane przez spółdzielnie mieszkaniową w systemie deweloperskim.
Otrzymałem również pisemną informację, że od lutego naliczane będą opłaty eksploatacyjne tj. eksploatacja, centralne ogrzewanie, ciepła woda opłata zmienna, ciepła woda opłata stałą, winda, zimna woda, ściek; fundusz remontowy, domofon, pomieszczenie przynależne, wywóz śmieci, eksploatacja garaż, fundusz remontowy, Vat od eksploatacji garażu i funduszu remontowego.
Koszty/wpływy za CO,CW i ZW zostały skalkulowane w miesięcznej opłacie w formie zaliczek, rozliczenie ich nastąpi po zamknięciu roku obliczeniowego.
W miesiącach lipiec-sierpień, spółdzielnia zapraszała na podpisanie aktu notarialnego. Z informacji uzyskanych w miesiącach lipiec-sierpień-zostało wydanych ok. 80 aktów notarialnych na 110 lokali.
W akcie notarialnym zawarta jest informacja, że:
" zarządzanie nieruchomością od daty oddania budynku do użytku (połowa lutego) sprawować będzie odpłatnie spółdzielnia. Właściciele lokali na pierwszym zebraniu wspólnoty mieszkaniowej podejmą uchwałę o zakresie zadań i kompetencji zarządu powierzonego oraz wysokość wynagrodzenia za zarząd powierzony"
Od dnia wydania aktu notarialnego opłaty w dalszym ciągu obowiązywały te same co na wstępie (ten sam podział) w takiej samej formie, mimo, że zgodnie z prawem zawiązała się spólnota mieszkaniowa.
10 stycznia 2015 roku na klatkach schodowych pojawiło się ogłoszenie, że wszelkie należności należy wpłacać na nowe konto wspólnoty mieszkaniowej. Opłaty i części składowe pozostały takie same jak na wstępie.
Pytając zarządcę pow. kiedy będzie pierwsze zebranie wspólnoty mieszkaniowej, usłyszałem odp. że pod koniec marca br.
Bardzo proszę o odpowiedź na nw. pytania, które pomogą przygotować się do zebrania.
- Czy właściciele mieszkań mogą rozliczyć spółdzielnie z działalności finansowej z poprzedniego roku (2014) z naliczanych opłat dla nieruchomości o której mowa?
- Zgodnie z prawem wspólnota powstała z chwilą wyodrębnienia pierwszego lokalu (aktem notarialnym) tj. początek lipca 2014 r. Czy w takim razie, spółdzielnia mogła w dalszym ciągu pobierać takie same opłaty i na takich samych zasadach, z tymi samymi częściami składowymi?
- Mając wydanych 0k. 80 aktów notarialnych, czy spółdzielnia mogła podjąć decyzję że do końca roku 2014 właściciele mieszkań i garażu mają wpłacać należności na stare konto bankowe (konto spółdzielni mieszkaniowej)?
- Od samego początku do chwili obecnej spółdzielnia nalicza nam podatek Vat od eksploatacji miejsca postojowego w garażu podziemnym wielos. i od funduszu remontowego garażu. Miejsce o którym mowa jest wyodrębnione jako lokal niemieszkalny - garaż, każdy właściciel ma 1/123 udziału (jest 123 miejsca postojowe). Po wywiadzie ze znajomymi, którzy, posiadają mieszkania (wspólnota mieszkaniowa) z wyodrębnionym notarialnie garażem wielos. o podatku Vat nigdy nie słyszeli.
Z poważaniem
Tomasz
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
tak, bo to są tylko i aż zaliczki , które podlegają rozliczeni zgodnie z wolą większości właścicieli lokali.
teoretycznie nie powinno tak być , ale dla celów porządkowych jest to dobre rozwiązanie . Wiadomo, że za pięć miesięcy kasta trafiła na konto SM
bo to jest SM ... i traktuje GW jak swój ... trzeba zmienic administratora , wybrać szybko Zarząd Wspólnoty , poczytać ustawę o własności lokali (kilka razy) i do roboty ... skończyć z tym Vat-em.
Wspólnoty nie są vatowcami i nie wchodźcie w te "rzekę "
tu masz wzór jak powinna wyglądać "zaliczka na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości"
https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_zaliczka