wynajem pomieszczenia wspólnego
robocek
Użytkownik
Witam.W bloku trzyklatkowym powstała wspólnota i powołany zarząd wpadł w euforię rządzenia.Do tej pory korzystałdm z pomieszczenia wspólnego tj.stojącej bezużytecznie pralni.Nie jako pomieszczenie zarobkowe tylko jako dodatkowa piwnica przeznaczona na sprzęt turystyczno-wędkarski.Nikt z mieszkańców (12-tu)klatki nie miał nicprzeciwko temu,nie utrudniałem nikomu dostępu do niej gdy chcieli przechować swoje rzeczy.Gdy powstała wspólnota,zebrałem podpisy mieszkańców klatki w której mieszkam i którym przynależne jest pomieszczenie pralni i otrzymałem ich zgodę.Zgodę wyraziło 10 z 12 tu lokatorów.Dwóch miało wyrazić zgodę na spotkaniu mieszkańców wspólnoty.Za udostępnienie pomieszczenia zobowiązałem się płacić wspólnocie,nie ograniczając dostępu do pomieszczenia w razie gdyby ktoś z lokatorów klatki chciał z niego korzystać.W związku z tym mam pytanie.Czy jest w przepisach o wspólnotach jakiś zapis który uniemożliwia wynajęcie członkowi wspólnoty takiego pomieszczenia za zgodą lokatorów,czy to tylko czysta złośliwość przewodniczącego wspólnoty który twierdzi że nie ma takiej możliwości.Dziękuję za szybką odpowiedż gdyż przed końcem maja zmuszony zostanę do wynajęcia na terenie miejscowości pomieszczenia a wiąże się to z dość dużymi kosztami.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Oczywiście wspólnota może pobierać wynagrodzenie z tego tytułu, zarówno od właściciela, jak i od lokatora, jednak konieczna jest uchwała w tym przedmiocie, w której należy wskazać warunki podmiotowo i przedmiotowo istotne.
Odnośnie zgody lokatorów - to o takich sprawach decydują właściciele lokali - współwłaściciele tej wspólnej nieruchomości a nie lokatorzy. Lokator to jedynie użytkownik, przede wszystkim najemca lokalu, to pomieszczenie nie jest jego własnością.
Zazwyczaj takie pomieszczenia dodatkowe (czyli nie będące komórkami przynależnymi do lokali,zapisanymi w księgach wieczystych lokali) są wynajmowane przez zarządy wspólnoty, na podstawie pisemnej umowy podpisanej przez najemcę i zarząd wspólnoty (działający w imieniu wszystkich właścicieli lokali). Tak zrobiliśmy u nas: mamy kilkadziesiąt pomieszczeń dodatkowych i wynajmujemy je za jednolitą stawkę 4.70/m2, co daje nam kilka tysięcy rocznie na bieżące potrzeby nieruchomości). Przejmując budynek od spółdzielni staraliśmy się nie robić "rewolucji" i prawie wszystkie pomieszczenia sa wynajmowane osobom, które wcześniej użytkowaly te pomieszczenia. W dwóch przypadkach jednak musieliśmy zmienić przeznaczenie tych pomieszczeń: jedno pomieszczenie zostało udostępnione osobie sprzątającej nasz budynek (WC, magazynek podręczny), drugie pomieszczenie (zawierające zawory budynkowe i nie powinno być wynajmowane) zostało przejęte na potrzeby administracyjne.
Tak więc odpowiadając na Twoje pytanie W przepisach nie ma zapisu uniemożliwia wynajęcie członkowi wspólnoty pomieszczenia dodatkowego, ale jest w gestii zarządu właścicielskiego wykorzystanie tego pomieszczenia, by najlepiej służyło wspólnocie. Nie wiem jakie motywy kierują w tej sprawie zarządem w Twoim przypadku, ale może nie jest to tylko "czysta złośliwość"
U nas się okazała, że z kilka pomieszczeń niektórzy przez lata korzystali "prawem kaduka", nie płacąc za to ani grosza.
Nadal nie wiem, dlaczego teraz nie korzystasz?
Nowy doklejony: 06.05.15 18:11 Nie ma tam nic oprócz starego pieca z kotłem opalanego kiedyś drewnem i starej poobijanej wanny pamietającymi czasy tow.Wiesława.Węzeł cieplny,wodny, są w osobnych pomieszczeniach do których klucze tak naprawdę nikt nie wie kto ma. Rozdzielnia NN i tablica bezpiecznikowa i pomiarowa energii elektrycznej znajxują się w środkowej klatce i na korytarzu.
Pożytki zmniejszają koszty utrzymania części wspólnych np.: FR czy kosztów sprzątania NW , koszty oświetlenia NW, itd
Nie nazywaj PGKiM zarządcą. Odkąd macie zarząd właścicielski PGKiM jest zatrudnianym przez was (właścicieli) administratorem. Wszystkie decyzje podejmujecie albo uchwałą,albo decyzją członków zarządu. Administrator pomaga je realizować.