Regulamin Pracy Zarządu WM
KubaP
Użytkownik
[cite]Kowal[/cite]No to współautorze tego forum wyjaśnij forumowiczom, dlaczego ma tu miejsce rozdwojenie jaźni?
Proponuję wcisnąć w lewym, górnym rogu strony link - Oferta Portalu Zarządca - wzory uchwal - Regulamin Zarządu
Nie jest to dla mnie wzorcowy dokument, ale do akceptacji przy drobnych poprawkach.
WZÓR lobbowany przez Kowala. Ciekaw jestem jakie to miałaby być poprawki?
http://www.zarzadca.pl/wzory-uchwal-i-umow/uchwaly/686-regulamin-pracy-zarzadu-wspolnoty-mieszkaniowej
[b]REGULAMIN PRACY
Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej „Tęczowa" w Krakowie[/b]
[b]I. Skład zarządu[/b]
1. Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej „Tęczowa", zwany dalej Zarządem, jest wieloosobowy, jednak nie mniej niż trzyosobowy.
2. Członkiem Zarządu może być wyłącznie osoba fizyczna - właściciel lokalu lub osoba spoza grona właścicieli.
3. W skład Zarządu wchodzą Przewodniczący Zarządu oraz członkowie Zarządu. Wyboru Przewodniczącego dokonują członkowie Zarządu, ze swego grona.
[b]II. Posiedzenia i decyzje Zarządu[/b]
1. Przewodniczący kieruje pracą Zarządu, dokonuje podziału zadań pomiędzy członków Zarządu, zwołuje posiedzenia jego członków, przechowuje dokumentację z posiedzeń Zarządu, przeprowadza głosowanie nad decyzjami Zarządu.
2. Z ważnych przyczyn posiedzenie Zarządu może zwołać każdy członek Zarządu.
3. Zarząd działa kolegialnie, decyzje podejmuje większością głosów członków Zarządu.
4. Głosowanie odbywa się według zasady, że na każdego członka Zarządu przypada jeden głos. Przy równym rozkładzie głosów decydujące znaczenie ma głos Przewodniczącego Zarządu.
5. Z każdego posiedzenia Zarządu jest sporządzany protokół, podpisywany przez wszystkich członków Zarządu, którzy wzięli w nim udział.
6. Oświadczenia woli w imieniu Wspólnoty w danej sprawie składają łącznie dwaj członkowie Zarządu wskazani w decyzji Zarządu, a w sprawie nie cierpiących zwłoki - Przewodniczący Zarządu z innym członkiem Zarządu.
7. W posiedzeniach Zarządu, w charakterze obserwatorów, mogą uczestniczyć właściciele lokali.
[b]III. Kompetencje Zarządu[/b]
Zarząd wykonuje obowiązki wynikające z przepisów ustawy o własności lokali, z przepisów kodeksu cywilnego i innych ustaw oraz z uchwał właścicieli lokali w zakresie dotyczącym wspólnot mieszkaniowych i zarządzania nieruchomością wspólną.
[b]IV Załatwianie spraw, prawo do informacji[/b]
1. Zarząd obowiązany jest udostępniać członkowi Wspólnoty do wglądu dokumentację Wspólnoty Mieszkaniowej, w tym dokumentację z posiedzeń Zarządu.
2. Na wniosek właściciela lokalu Zarząd jest obowiązany wydać kserokopie dokumentów, o których mowa w pkt. 1. Koszty jej sporządzenia ponosi właściciel lokalu.
3 Na żądanie właściciela lokalu Zarząd jest obowiązany do udzielenia mu, w terminie 2 tygodni, informacji pisemnej dotyczącej spraw Wspólnoty.
4. Dyżury Zarządu pełnione są w biurze Zarządu w środy w godz. 18:30 - 20:00. W imieniu Zarządu dyżur sprawuje jego członek/ członkowie wyznaczeni przez Zarząd.
[b]V. Ustanie członkostwa w Zarządzie[/b]
1. Jeżeli na wskutek rezygnacji, zawieszenia, odwołania jego członków lub ustania członkostwa w inny sposób, w składzie zarządu pozostaną dwie osoby - Zarząd działa w takim składzie do czasu podjęcia uchwały w przedmiocie powiększenia liczby jego członków. Postanowień pkt. I, 1 i 3 oraz pkt. II niniejszego regulaminu nie stosuje się.
2. W przypadku, gdy na skutek okoliczności opisanych w pkt 1, w składzie Zarządu pozostanie tylko jeden jego członek - Zarząd działa jednoosobowo do czasu podjęcia uchwały w przedmiocie powiększenia liczby jego członków. Postanowień pkt. I, ust. 1, 3 i II niniejszego regulaminu nie stosuje się.
3. Do obowiązków Zarządu działającego w dwu lub jednoosobowym składzie należy w szczególności zwołanie zebrania celem wyboru powiększenia składu Zarządu, a jeżeli na zebraniu właściciele lokali nie podejmą uchwały w tym zakresie - niezwłoczne przeprowadzenie głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów.
4. Zebranie winno być zwołane w terminie do jednego miesiąca od powzięcia przez Zarząd wiadomości o rezygnacji, zawieszeniu, odwołaniu członków Zarządu lub wygaśnięciu członkostwa w inny sposób.
[b]VI. Wynagrodzenie Zarządu.[/b]
Członkowie Zarządu działają za wynagrodzeniem określonym w odrębnej uchwale wspólnoty mieszkaniowej.
uaktualniono 14-04-2011
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Samo przeniesienie mojego cytatu do innego wątku to MANIPULACJA, aby uniknąć możliwości wykazania dwulicowości autorów tego "wzorca". Piękne cytaty o roli Przewodniczącego Zarządu w zalecanym wzorcu i "święte oburzenie" na rzekomą tytułomanię. Oczywiście gdybym napisał szczerą prawdę o tym "gniocie" to bym został wymazany. Forumowicze czytajcie szybko, póki jestem na wizji.
To id....zm uchwalać Zarządowi jak ma pracować, ale to jest pomysł zarządców, którzy muszą udowodnić członkom administrowanej przez nich WM jak są "wyczuleni na troski i bolączki mieszkańców". I tak może być we WM , w których Zarząd właścicielski jest tylko "kwiatkiem do kożucha", a wszystkim rządzi administrator, który oczywiście każe tytułować się ZARZĄDCĄ.
A jak jest we WM , w których właściciele wzięli sprawy w swoje ręce ( być może jest to tylko niewielki procent ogółu). Jeżeli znajdą się "chętni" do roboty to będą to "pasjonaci", którzy poświęcą swój wolny czas dla innych, a i tak nie będą docenieni, a przybędzie "krytykantów". Zawsze wśród nich musi znaleźć się PRZYWÓDCA, który zgodzi się kierować ekipą. Tam gdzie nie ma dowódcy jest b....l. Mieliśmy już w historii pospolite ruszenie. Taki Sztab WM powinien jasno sprecyzować swoje cele i zadania i dokonać podzialu ról, identycznie robią firmy zarządzające.I taka maszyna będzie dzialac.
A co do tego Regulaminu. Wg mnie oczywiście Zarząd winien np. przy piwie lub kawie ustalić ustnie (może być pisemnie dla formalistów) taki regulamin, jak wyżej, który po "drobnych poprawkach" wyglądałby: AMEN.:bigsmile::bigsmile::bigsmile: