Kredyt na Wymiane pieca i instalacji CO a Unia Europejska
nutela11
Użytkownik
CZy są jakieś dopłaty z Uni Europejskiej na Wymiane pieca i instalacji CO.
w jakim banku najlepiej brać kredyt?
w jakim banku najlepiej brać kredyt?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
do wniosku kredytowego Wnioskodawca załącza następujące dokumenty i informacje:
1) zawiadomienie o nadaniu numeru statystycznego REGON,
2) zawiadomienie o nadaniu numeru statystycznego NIP,
3) uchwała wspólnoty mieszkaniowej o wyborze lub zmianie zarządu (1),
4) pełnomocnictwo udzielone przez członków wspólnoty mieszkaniowej do zaciągania przez zarząd zobowiązań, (1)
5) statut wspólnoty (jeśli go posiada),
6) uchwała wspólnoty mieszkaniowej, upoważniająca zarząd do zaciągnięcia kredytu w Banku w określonej kwocie i przyjęciu zabezpieczenia spłaty kredytu w określonej formie oraz umocowująca zarząd do reprezentowania wspólnoty mieszkaniowej w czynnościach związanych z udzieleniem i zabezpieczeniem kredytu (1)/ uchwała członków wspólnoty o
zaciągnięciu kredytu w Banku w określonej kwocie i przyjęciu zabezpieczenia spłaty kredytu w określonej formie (2),
7) uchwała wspólnoty mieszkaniowej w sprawie sposobu i zakresu prowadzenia przez zarząd ewidencji pozaksięgowej (1)/ uchwała członków wspólnoty w sprawie sposobu i zakresu prowadzenia ewidencji pozaksięgowej (4),
8) uchwały zebrania właścicieli w sprawie ustalenia sposobu zarządzania nieruchomością Wspólną (3), ustalenia wysokości zaliczki na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną ( ewentualne zaliczki na pokrycie kosztów powstałych w lokalach ),
9) kopie umów najmu lokali stanowiących część wspólną nieruchomości,
10) informacje Zarządu wspólnoty mieszkaniowej o przybliżonej wartości rynkowej nieruchomości, w tym o wartości części wspólnej zarządzanej przez wspólnotę mieszkaniową,
11) informacje dotyczące należności i zobowiązań współwłaścicieli nieruchomości z tytułu opłat eksploatacyjnych oraz rocznego wymiaru opłat eksploatacyjnych,
12) budżet operacyjny ( plan gospodarczy ) na rok bieżący i za ostatnie dwa lata kalendarzowe, sprawozdanie finansowe za rok bieżący i 2 lata poprzednie,
13) zaświadczenie z US o terminowości regulowania zobowiązań podatkowych (4),
14) zaświadczenie z ZUS o terminowości regulowania zobowiązań, z tytułu odprowadzenia składek ubezpieczeniowych.,
15) deklaracja podatkowa CIT-2 i CIT-8 (5),
16) uchwała wspólnoty mieszkaniowej, dotycząca stawek zaliczek na poczet funduszu remontowego (bez wcześniejszej zgody Banku wspólnota mieszkaniowa nie może obniżyć wysokości stawki zaliczki na poczet funduszu remontowego w całym okresie kredytowania),
17) umowa cywilno-prawną z firmą administrującą na okres nie krótszy niż 12 miesięcy – w przypadku gdy wspólnota jest administrowana przez firmę zewnętrzną,
18) informacja wspólnoty mieszkaniowej dotycząca należności i zobowiązań wobec wspólnoty mieszkaniowej podmiotów, z którymi wspólnota pozostaje w stosunkach umownych,
19) uchwała ustanawiająca roczny plan gospodarczy zarządu nieruchomością wspólną i opłat na pokrycie kosztów zarządu za rok poprzedni i bieżący, sporządzona w formie aktu notarialnego.
Ponadto dokumenty niezbędne do oceny przedmiotu kredytowania, a tym:
1) aktualny odpis (z datą wydania nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o kredyt) czterech działów księgi wieczystej; w przypadku braku księgi wieczystej - zaświadczenie sądu o zbiorze dokumentów,
2) dokumenty dotyczące propozycji zabezpieczenia kredytu ( w przypadku poręczenie według prawa cywilnego właścicieli wspólnoty, będą to zaświadczenia o uzyskiwanych dochodach na wzorach wydanych przez bank ),
3) pozwolenie na remont lub modernizację wraz z załącznikami, o ile są wymagane przez organy administracyjne lub kopia zgłoszenia właściwemu organowi zamiaru wykonania remontu,
4) zestawienie całkowitych kosztów realizacji remontu, kosztów poniesionych i do poniesienia wraz z opisem zakresu rzeczowego,
5) ewentualne umowy zawarte z wykonawcami,
6) zgoda gminy na partycypowanie w spłacie, w przypadku budynków, w których część lokali jest własnością komunalną.
Zaświadczenia dołączane do wniosku kredytowego ważne są w okresie 30 dni od daty ich wystawienia, chyba że z treści wynika inny termin ich ważności.
adnotacje:
(1) nie dotyczy małej wspólnoty mieszkaniowej (do 7 lokali), która nie ma obowiązku powoływania zarządu;
(2) dotyczy małych wspólnot mieszkaniowych
(3) Zarząd lub zarządca mają obowiązek prowadzenia dla każdej nieruchomości wspólnej pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu i zaliczek uiszczanych przez właścicieli na pokrycie kosztów. Ewidencji takiej podlegają również rozliczenia z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej; Zgodnie z art.22 ust.3. pkt.10) ustawy o własności lokali określenie sposobu i zakresu prowadzenia przez zarząd lub zarządcę ewidencji pozaksięgowej należy do czynności przekraczających zwykły zarząd, dlatego decydują o tym właściciele w drodze uchwały. Zarząd lub zarządca prowadzi ewidencję zgodnie z wolą właścicieli wspólnoty.
(4) podstawa prawna: Ustawa z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych – tekst jednolity Dz. U. z 1993 r. r 106, poz. 482 z późn. zm. Urzędy skarbowe powinny wydawać zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach oparciu o deklaracje podatkowe.
(5) zgodnie z zapisami art.25 u.p.d., wspólnoty są zobowiązane do składania deklaracji podatkowych CIT-2 w terminie do 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni i w tym terminie wpłacić należny podatek; jednakże zgodnie z art.25 ust.5 u.p.d., zarząd wspólnoty może wystąpić do US o zwolnienie z obowiązku składania deklaracji o wysokości osiąganych dochodów, względnie poniesionych strat.
Uzyskanie zwolnienia z obowiązku składania deklaracji CIT-2 nie zwalnia wspólnoty z obowiązku (nałożonego zapisem art.27 u.p.d.) do złożenia na druku CIT-8 zeznania o wysokości dochodów (lub straty) osiągniętego w roku podatkowym.
sprawdź co oferuje Twoje województwo
adresy FOŚiGW:
http://je.pl/a6c7
http://www.zarzadca.pl/content/view/681/32/