Nieuczciwy zarządca

abadaba7abadaba7 Użytkownik
edytowano grudnia 2015 w Wolne tematy
Witam,

Chciałbym z góry zaznaczyć, że nie znam się na problemach zarządzania budynkami, dlatego przepraszam za mój bardzo nieprofesjonalny wywód na ten temat :wink: W czym problem...

Otóż lata dzień mam zostać wezwany przez dewelopera do odbioru mojego pierwszego w życiu "M". Niestety, kiedy zaszedłem dzisiaj na plac budowy zauważyłem mieszkańców pierwszego budynku (mój jest drugi na osiedlu) wywieszających na ogrodzeniu transparent z żądaniem zwrotu pieniędzy. Okazało się, że pierwszym zarządcą budynku była osoba powiązana z deweloperem, która umożliwiła mu pobór wody z tzw. części wspólnych do budowy drugiego budynku. Oczywiście, kiedy sprawa wyszła na jaw, zarządca został zmieniony, jednak - jak rozumiem - nikt nie zwrócił mieszkańcom pieniędzy za pobór wody przez dewelopera.

Moje pytanie brzmi następująco... jak zabezpieczyć się przed tego typu praktykami już na etapie odbioru mieszkania? Czy powinienem zażądać wpisu do protokołu przekazania mieszkania stanu głównego licznika budynku? I czy mam prawo zażądać od dewelopera rachunków, jeżeli stan licznika nie będzie bliski zeru (o ile wiem będę jednym z pierwszych mieszkańców)? Jak najskuteczniej chronić się przed podobnymi sytuacjami?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje i z góry przepraszam za taki bardzo ogólny opis problemu, ale dopiero próbuję się wdrożyć w te problemy...
Pozdrawiam serdecznie! :)

Komentarze

  • Opcje
    tajfuntajfun Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Oczywiście:
    Nikt sobie nie zdaje sprawy ze znaczenia roli pierwszego własciciela.
    Moim zdaniem powinien on protokolarnie zapisać stan swoich liczników mediów w lokalu oraz datę ich produkcji. Abyś za rok czy dwa nie musiała bulić za ich wymianę lub atestację.
    Dobrze by było wpisać do takiego protokołu stan liczników głównych.
    Ale jeśli masz taka możliwość to przede wszystkim zrób jedno.