zarząd a urzędy
wspólnota 80
Użytkownik
Chodzi o to czy zarząd musi mieć specjalną uchwałę pozwalającą mu na reprezentowanie i załatwianie spraw w urzędach np. urzędzie miasta, CZY JEST TO UREGÓLOWANE W USTAWIE O LOKALACH , CHODZI TU O ART.21
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
w sprawach z zakresu zwykłego zarządu zarząd działa samodzielnie.
W zakresie przekraczających zwykły zarząd musi mieć uchwałę do działania. Zarządowi powierza się realizację uchwał (tym samym reprezentowanie przed urzędami)
Są to sprawy bieżącego utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem.
Do spraw przekraczających zarząd zwykły (patrz art. 22.3) konieczna jest zgoda i pełnomocnictwo właścicieli lokali, wyrażone w uchwale. Wspólnota mieszkaniowa nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego.
Zarządu wspólnoty nie znajdziesz w KRS.
cytat z wikipedii :
"Spółka jawna – osobowa spółka prowadząca przedsiębiorstwo pod własną firmą i nie będąca
inną spółką handlową. Spółka jawna nie posiada osobowości prawnej. Może jednak zawierać umowy, może pozywać i być pozywana. Posiada swój majątek, który stanowią wkłady wniesione do spółki oraz mienie nabyte przez spółkę w czasie jej istnienia."
jak narazie wszystko podobnie jak wspólnoty . mnie zmylił wpis "nie posiada osobowości prawnej "
cytat z wikipedii :
>Dla powstania spółki jawnej wymagane jest wpisanie spółki do KRS Krajowego Rejestru Sądowego. Każdy wspólnik ma prawo i obowiązek zgłosić spółkę do rejestru.<
ciekawi mnie na ile wymóg wpisania wspólnoty do KRS-u zmieniłby status wspólnoty w
kontaktach z urzędami ?