Wynagrodzenie zarzadcy
tajfun
Użytkownik
Zarządca ( 18.1) określił w strukturze zaliczek następujące dwie pozycje:
1.Koszty administracyjne X zł/m*m.
2. Koszty administracyjne - sprzątanie i konserwacja y zł/m*m
Wiem że takie rozwiązania stosowane są także w innych wspólnotach.
Z powodu takiego rozwiązania nie mamy możliwości wglądu ( kontroli) do dokumentów dotyczących sprzątania i konserwacji, a jest to spora kwota około 25 tys zł, ponieważ zarządca traktuje to jako swoje wynagrodzenie w ramach którego wykonuje te dwie usługi.
Oczywiście taka struktura zaliczki nie została ustalona odrębną uchwałą. Była kilkakrotnie zmieniana. Zostaje ona jednak z automatu wpisana w plan finansowo -gospodarczy na dany rok.
W związku z tym jeśli w planie finansowym jest wpisana pozycja:
2. Koszty administracyjne - sprzątanie i konserwacja y zł/m*m
to można, uznać że wspólnota wyraziła zgodę na to aby te koszty zaliczyć do wynagrodzenia ( kosztów administracyjnych) ?
Jeśli tak, to czy zmiana zapisu w planie finansowym na dany rok z zapisu :
- koszty administracyjne - sprzątanie i konserwacja , na zapis - koszty sprzątania i konserwacji - spowoduje wyłączenie tej pozycji z wynagrodzenia zarządcy?
1.Koszty administracyjne X zł/m*m.
2. Koszty administracyjne - sprzątanie i konserwacja y zł/m*m
Wiem że takie rozwiązania stosowane są także w innych wspólnotach.
Z powodu takiego rozwiązania nie mamy możliwości wglądu ( kontroli) do dokumentów dotyczących sprzątania i konserwacji, a jest to spora kwota około 25 tys zł, ponieważ zarządca traktuje to jako swoje wynagrodzenie w ramach którego wykonuje te dwie usługi.
Oczywiście taka struktura zaliczki nie została ustalona odrębną uchwałą. Była kilkakrotnie zmieniana. Zostaje ona jednak z automatu wpisana w plan finansowo -gospodarczy na dany rok.
W związku z tym jeśli w planie finansowym jest wpisana pozycja:
2. Koszty administracyjne - sprzątanie i konserwacja y zł/m*m
to można, uznać że wspólnota wyraziła zgodę na to aby te koszty zaliczyć do wynagrodzenia ( kosztów administracyjnych) ?
Jeśli tak, to czy zmiana zapisu w planie finansowym na dany rok z zapisu :
- koszty administracyjne - sprzątanie i konserwacja , na zapis - koszty sprzątania i konserwacji - spowoduje wyłączenie tej pozycji z wynagrodzenia zarządcy?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Wszystko to jest oczywiście pomieszane celowo, jednak nawet w takim bałaganie nie można twierdzić że kwotę "y" można kwalifikować jako część wynagrodzenia zarządcy. IMO pozycję wynagrodzenia zarządcy jednak masz wyodrębnioną, tylko głupio nazwaną. Poważniejszym problemem jest wrzucenie dwóch pozycji do jednego wora w ramach stawki "y".
Myk ze wspólnym worem może polegać jedynie na optymalizacji w vacie.
Ale potwierdzenie tego wymagałoby dostępu do fv za zarządzanie i pozostałe usługi, do których rozumiem dostęp masz tylko teoretyczny. W tym wariancie firma może oszukiwać fiskusa, nie właścicieli.
A z tą możliwością oszukiwania to tak do końca nie jest. Czy pani x nie może zatankować swojego samochodu prywatnego i wziąć fakturę na wspólnotę?
Czy trzy różne usługi zlano na fakturze w jedną pozycję ze wspólną stawką vat ?!?
Pani x może wziąć fv na paliwo na wspólnotę i będzie to koszt wspólnoty, ale nie bardzo rozumiem co to ma wspólnego ze sprzedażą firmy zarządzającej?
Nie rozumiem o jakiej sprzedaży piszesz. Nie wiem na co wydawane sa środki z pozycji sprzątanie i konserwacja ponieważ zarządca odmawia informacji na ten temat.
Wiem natomiast że części i materiały do konserwacji wykazane są w rozliczeniu w pozycji fundusz eksploatacyjny.
Natomiast na zebraniu pani z firmy zarządzającej uzasadniała podwyżkę stawki na sprzątanie i konserwacje wzrostem ceny benzyny.
Pani X to zarządca. Sprzatanie wykonuje firma zewnętrzna.
Sprzedaż firmy jest z drugiej strony kosztem twojej wspólnoty. Więc bardzo możliwe że oni naciągając fiskusa na vacie, przy okazji naciągają wspólnotę na wyższe koszty, niż gdyby rozliczali się z fiskusem prawidłowo.
Macie przecież usługę sprzątania na zewnątrz, która w planie gospodarczym skalkulowana jest w skumulowanej stawce y, czyli z 22%. A to sprzątanie ma stawkę VAT 8%.
Dolary do orzechów że na fakturze firmy sprzątającej jest gros usługi obłożone stawka preferencyjną, ale po całej operacji z refakturą i zbiciem usług do jednej pozycji robi się z tego ukryte 22%.
Innej przyczyny takiego ukrywania zakresu usług i stawek nie widzę.
[ Możesz mi wyjaśnić jak to jest z tym vatem . Przyznam że w tym temacie jestem zielony jak szczypiorek.
Dla ciebie, jako właściciela lokalu, wniosek z tego płynie jedynie taki, że wspólnota jako podmiot korzystający ze zwolnienia, jest ostatnim w łańcuchu odliczeń podatku VAT. Czyli zawsze ponosi pełny koszt danej usługi w kwocie brutto, bez możliwości odliczenia kwoty VAT w niej zawartej.
Opisane przez ciebie nieprawidłowości mogą wskazywać, że usługodawcy twojej wspólnoty, którzy płatnikami VAT są (również firma zarządzająca nim jest skoro świadczy inne usługi oprócz zarządzania) dokonują niedozwolonej optymalizacji podatkowej i możliwe, że po części dzieje się to kosztem wspólnot którymi zarządza ta firma.
Jest w tym rozumowaniu nadal sporo spekulacji ponieważ nie opisałeś dokładnie co jest na fv od zarządcy.
Tzn. jak opisano to jedno jedyne zdarzenie gospodarcze na tej fv? Może jest nr PKWIU? Jaką zastosowano stawkę VAT w tej pozycji?