Korekta rocznego sprawozdania finansowego w WM
finezja22@op.pl
Użytkownik
Kiedy robi się korektę sprawozdania finansowego ? i
Odbyło się już zebranie roczne WL ..zatwierdzono uchwałą przedstawione przez zarząd sprawozdanie. Kilka dni po zebraniu zarząd podjął decyzję , działając wstecz tzn anulował ...../ podpisami trzech członków zarządu pod wnioskami właścicieli / ....obowiązek zapłaty za usługę wykonaną na wcześniejszy wniosek tychże WL . Usługa była zapłacona z funduszu remontowego na podstawie faktury wystawionej na WM. Po czym księgowość wystawiła refaktury i na ich podstawie właściciele mieli zwrócić pieniądze . wszystko zostało zaksięgowane na dz. 31.12.2015. Obecnie w sytuacji , gdy nie mają już obowiązku zapłaty zmieniają się zapisy księgowe na koniec roku.
Zeby było śmieszniej zarząd wyraził zgodę na przeksięgowanie wpłaconych już kwot cząstkowych / mieli oddawać w ratach /....na konto kosztów bieżących......Czy ktoś mi odpowie ,co zrobić z tym bałaganem . i czy powinno się zrobić korektę bilansu-sprawozdania finansowego i podejmować nową uchwałę w tej sprawie .
Odbyło się już zebranie roczne WL ..zatwierdzono uchwałą przedstawione przez zarząd sprawozdanie. Kilka dni po zebraniu zarząd podjął decyzję , działając wstecz tzn anulował ...../ podpisami trzech członków zarządu pod wnioskami właścicieli / ....obowiązek zapłaty za usługę wykonaną na wcześniejszy wniosek tychże WL . Usługa była zapłacona z funduszu remontowego na podstawie faktury wystawionej na WM. Po czym księgowość wystawiła refaktury i na ich podstawie właściciele mieli zwrócić pieniądze . wszystko zostało zaksięgowane na dz. 31.12.2015. Obecnie w sytuacji , gdy nie mają już obowiązku zapłaty zmieniają się zapisy księgowe na koniec roku.
Zeby było śmieszniej zarząd wyraził zgodę na przeksięgowanie wpłaconych już kwot cząstkowych / mieli oddawać w ratach /....na konto kosztów bieżących......Czy ktoś mi odpowie ,co zrobić z tym bałaganem . i czy powinno się zrobić korektę bilansu-sprawozdania finansowego i podejmować nową uchwałę w tej sprawie .
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
No można - wszystko można jak nie wiesz jak wyrzucić swoje pieniądze w błoto.
u mnie podejmuje się uchwalę ws rozliczenia nadwyżek i strat wynikających ze SF . do tego służy dok. NOTA , księgowana na bieżąco na podstawie uchwały z roku bieżącego .
Zarząd WM nie ma prawa podejmowania decyzji w sprawie SF , do tego uprawniony jest ogół właścicieli lokali podejmujący stosowna uchwałę.
Inaczej może dojść do machlojek, czyli prowadzenia ewidencji pozaksięgowej WM w sposób KREATYWNY.
:thumbup:
Wspólnota wykonała remont w lokalach lub na wyłączna korzyść kilku właścicieli, zapłaciła z fr, wystawiła im refaktury, a następnie je wycofała?:shocked:
Właściciele zdążyli spłacić cześć jeszcze przed umorzeniem zobowiązania, ale wpłaty zamiast zostać im zwrócone zaksięgowano na innym koncie niż fr?:shocked:
Jeśli odpowiedzi brzmią : tak i tak, to wynik finansowy się zmienia, ale to byłby akurat najmniejszy problem w tym bałaganie.
Przyczyną wycofania się z tej kombinacji mogło być ostateczne ustalenie zakresu remontu tylko do remontu części wspólnych. Czyli zrezygnowano z remontowania części prywatnych.
Byłaby to jedyna wersja wydarzeń w miarę optymistyczna dla wspólnoty i przede wszystkim dla zarządu.
Obie faktury zaplacono z FR w listopadzie 2015 i wystawiono refaktury . Wszystko jest zaksięgowane na 31.12.2015. ...Ale w styczniu już po zebraniu .,na którym zostało udzielone absolutorium i podjęcie uchwały w/s zatwierdzenia tego sprawozdania - Zarząd bez uchwały , już po zebraniu , tylko na podstawie decyzji własnej :członków zarządu .....zmienia decyzję, podpisuje ich wnioski o anulowanie obowiązku zapłaty i przekazaniu wcześniejszych wpłat częściowych na poczet kosztów bieżących . . Obecnie wygląda to tak : Wszyscy my płacimy z FR za ich prywatną inwestycję ..... Oni mają nadpłaty na koncie kosztów bieżących .Czy można zakwestionować to sprawozdanie i działanie członków zarządu / dwóch z nich jest osobiście zainteresowana w wymiganiu się z tych płatności. Jako ciekawostkę podam jeszcze ,że te refaktury na poszczególnych WL księgowy wystawił z 14 dniowym dniem zapłaty i po mimo braku zapłaty nie było wezwań i nie było informacj dla pozostałych właścicieli. ..............Wygląda to tak jak celowe działanie . Nie mam doświadczenia i nie wiem co powinniśmy zrobić
Nowy doklejony: 03.03.16 12:00
Dodam jeszcze ,ze te inwestycje remontowe są wykonane i odebrane przez tych dwóch członków zarządu, wykonawcę, przedstawiciela Administratora ....
W tej wersji przeksięgowania mogłyby nawet służyć tuszowaniu przestępstwa. Nagle zarząd zaczął się martwić nieprawidłowym wynikiem w sprawozdaniu?
Bardzo złym pomysłem było mieszanie kosztów remontów wspólnoty z wydatkami na cele własne. Jeszcze do momentu umorzenia można było z tego wybrnąć.
Umorzenie to już przestępstwo i to na tle konfliktu interesów.
Zaliczenie częściowych wpłat na poczet kosztów eksploatacji, zamiast zaliczenia ich tytułem spłaty części zadłużenia względem funduszu remontowego wspólnoty było kolejnym działaniem na szkodę wspólnoty. W tym kontekście też może być kwalifikowane jako konkretne przestępstwo. Jako drugi Defraudacja w dwóch etapach.
Dziwię się że w tej sytuacji martwisz się tylko księgowaniami.
U was faktycznie nie było fr. Jeden był tylko taki z nazwy, a obydwa traktowano swobodnie jak eksploatacyjne.
Kompetencje zarządu nie są interpretowane "różnie", raczej jednakowo, tylko u ciebie jest inaczej bo panowie zrobili sobie prywatny folwark. To przy najmniej wynika z tego co piszesz.
Sprawozdanie to winno być weryfikowalne, zatem winno mieć się możliwość sprawdzenia każdej pozycji (np. poprzez porównanie z dokumentami źródłowymi: umowy, faktury, wydruki ewidencji, wyciągi bankowe, itp.).
Teoretycznie możliwe jest ustne przedstawienie sprawozdania z zarządu, ale jeżeli zachodzi prawdopodobieństwo, że uchwała będzie podejmowana w trybie mieszanym bądź tylko indywidualnego zbierania głosów sprawozdanie musi mieć formę pisemną, gdyż tylko w taki sposób będzie można odnieść się do jego treści oddając głos.
Odnośnie korygowania sprawozdań finansowych. Można poprawiać błędy w przypadku, kiedy SF nie zostało zatwierdzone przez organ zatwierdzający (właściciele lokali).
Po zatwierdzeniu błędy lat ubiegłych odnosi się na rok bieżący. W zależności od tego, czy jest to błąd istotny czy nie, na wynik finansowy bądź pozostałe koszty.