wycinka drzew i krzaków
helenkam
Użytkownik
Witam, podpowiedzcie czy właściwe będzie umieszczenie kosztów za wycinkę drzew, krzaków, samosiejek w konserwacjach i awariach części wspólnych. Tereny zielone w dzierżawie.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Ważne jest by były ewidencjonowane. Sposób ich ewidencji ustala ten kto tę ewidencję prowadzi.
Konserwacja i awarie w częściach wspólnych to tylko jedna z grup kosztów rodzajowych. Jeśli nie ma innej ( a nową zawsze można wyłonić - zgodnie z potrzebami) to można koszty za wycinkę drzew, krzaków i samosiejek umieścić w konserwacjach i awariach. Jednak będzie to zapis bałaganiarski i niezgodny z zakresem wynikającym z przywołanej nazwy kosztów.
Wygodniej, dla samej analityki kosztów, jest stworzyć nowe konto np. pod nazwą: utrzymanie terenów zielonych i tam zapisywać wszystkie wydatki związane z utrzymaniem tego terenu.
Jeśli tereny zielone są w dzierżawie to najpierw o zgodę na wycinkę pytajcie właściciela.
Mam wątpliwości czy w ogóle jakiekolwiek koszty utrzymania czy inwestowania w "cudzy teren" wspólnota ma prawo ponosić a tym bardziej "księgować".
- A co wynika z umowy o dzieżę tego terenu ? , jeżeli macie obowiązek wykonywać bieżąca konserwację, to taka pozycja powinna być odrębna w zaliczce (Dzierżawa ternu)
Dziękuję i zamykam wątek
Jeżeli właściciel lokalu czuje, że jego interes jest naruszony, może dochodzić swoich praw w Sądzie , inna droga to trata czasu i nerwów.