sprawozdanie finansowe

helenkamhelenkam Użytkownik
koszt centralnego ogrzewania 102988,92 zł ( zgodnie z fakturami)
40% koszty stałe
60% koszty zmienne ( podzielniki )
mamy uznaną reklamację na kwotę 472,66 zł ( błędny odczyt podzielnika )
czyli mamy 60% +472,66 zł:dzielone na ilość jednostek rozliczeniowych i tutaj będzie poprawnie
ale mam problem z wynikiem mediów dostarczanych do lokalu : centralne ogrzewanie= koszty z faktur + kwota z reklamacji + koszty rozliczenia ?
czy też pominąć kwotę z reklamacji

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2016
    ale mam problem z wynikiem mediów dostarczanych do lokalu : centralne ogrzewanie= koszty z faktur + kwota z reklamacji + koszty rozliczenia ?
    czy też pominąć kwotę z reklamacji
    Czyli jaką kwotę rozliczasz tych zmiennych ? (61 793,-? czy 61 793,- +472,- = 62 265,-?)

    Te 472 zł to koszty nierozliczone z lat ubiegłych (2014), są kosztem do rozliczenie w roku 2015.
    (BO = 472 + koszty z faktur za 2015 minus zaliczki w roku 2015)

    62265 / sumę jednostek rozliczeniowych w lokalach X ilość jedn zużytych w lokalu. masz rozliczony konkretny lokal
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano marca 2016
    [cite] helenkam:[/cite]
    mam problem z wynikiem mediów dostarczanych do lokalu : centralne ogrzewanie= koszty z faktur + kwota z reklamacji + koszty rozliczenia ?

    Doprecyzujmy:
    Koszty z faktur to koszty z ECO?
    Kwota reklamacji dotyczy kosztów rozliczenia ISTA?
    Koszty rozliczenia dotyczą kosztów przedstawionych przez ISTA?

    Nowy doklejony: 14.03.16 13:56
    [cite] helenkam:[/cite]
    mamy uznaną reklamację na kwotę 472,66 zł ( błędny odczyt podzielnika )
    Reklamacja na plus czy na minus tej kwoty?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2016
    [cite]Haneczka[/cite]Reklamacja na plus czy na minus tej kwoty?
    [cite]helenkam[/cite]czyli mamy 60% +472,66 zł:dzielone na ilość jednostek rozliczeniowych i tutaj będzie poprawnie
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Reklamacja wynika z zawyżonego odczytu podzielnika ( na niekorzyść użytkownika lokalu
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2016
    [cite] helenkam:[/cite]Reklamacja wynika z zawyżonego odczytu podzielnika ( na niekorzyść użytkownika lokalu)
    różnica wraca jako koszt nierozliczony z roku 2014, w roku 2015

    wariant II - należy wykonać ponownie rozliczenie za rok 2014 z uwzględnieniem reklamacji .
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano marca 2016
    [cite] KubaP:[/cite]
    [cite]Haneczka[/cite]Reklamacja na plus czy na minus tej kwoty?
    [cite]helenkam[/cite]czyli mamy 60% +472,66 zł:dzielone na ilość jednostek rozliczeniowych i tutaj będzie poprawnie

    Ale... te 60% to koszty.
    [cite] helenkam:[/cite]60% koszty zmienne ( podzielniki )

    Jeśli dodajesz do tych 60% +472,66 zł to zwiększasz koszty właśnie o tę kwotę, a jeśli zwiększasz koszty to może oznaczać, że odczyt był na minus - za mało naliczono.

    helenkam, nie odpowiedziałaś na moje wcześniejsze pytania. :sad:
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2016
    [cite] Haneczka:[/cite]Jeśli dodajesz do tych 60% +472,66 zł to zwiększasz koszty właśnie o tę kwotę,
    a jeśli zwiększasz koszty to może oznaczać, że odczyt był na minus - za mało naliczono.
    to oznacza, że był błędny odczyt zamiast 6800 przyjęto do rozliczeń 8600 , zaniżając tym samym stawkę rozliczeniową za C.O.. Rozliczenia poszły w świat.

    Uznano reklamacje i okazało się, że za rok 2014 nie rozliczono 472 zł.

    To trzeba to rozliczyć w roku 2015, zwiększając koszty , by stawka rozliczeniowa za rok 2015 poszła w górę i pokryła te 472 zł, lub ponownie rozliczyć rok 2014
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Podaję przykład
    koszt całkowity 103461,58 zł koszt wg. powierzchni 41384,63 zł koszt wg. mierników 62076,95
    koszty jednostkowe
    koszt wg. powierzchni 41384,63 / 4353 m2
    koszt wg. mierników 62076,95 / 14886,3262 j.r

    mamy reklamację na 320,j.r. co daje kwotę 472,66 zł
    tę kwotę dodajemy do kosztów wg. mierników w następnym okresie rozliczeniowym, i pytanie czy w sprawozdaniu finansowym powinna się znajdować kwota 103461,58 + 472,66 + koszt rozliczenia
    czy 103461,58 + koszt rozliczenia
  • Opcje
    gecongecon Użytkownik
    edytowano marca 2016
    mamy reklamację na 320,j.r. co daje kwotę 472,66 zł
    Nie możecie mieć kwoty reklamacji (tzn sorry możecie mieć w tym oszukańczym systemie i to jest możliwe) - skoro nie jest znana cena jednostki obliczeniowej (czyli wymyślona przez firmę wartość jednej kreski na podzielniku).
    tę kwotę dodajemy do kosztów wg. mierników
    - to jest radosna twórczość a nie matematyka.
    Nie możecie dodawać kosztów nie znając ich.
    Koszt jednostki zużycia to wielkość kosztów ogrzewania podzielona przez wszystkie kreski z podzielników całego budynku wraz z ewentualnymi reklamacjami - dopiero wtedy można mówić o koszcie.
    Inaczej jest to pic na wodę chociaż to jak widzę Wam nie przeszkadza bo nawet koszt odczytu (rozliczenia) firma też Wam daje w te 60% i rozlicza wg zużycia (podzielników) - to dopiero paranoja i parodia rozliczania wg zużycia.

    Na marginesie - nie wolno do kosztów zużytej energii cieplnej doliczać jakichkolwiek innych kosztów.
    Jeżeli zarząd lub administrator nie potrafią wykonać rozliczenia w ramach swojego wynagrodzenia i zatrudniają firmę rozliczającą - niech płacą ze swoich pieniędzy.
    4. Koszty zakupu, o których mowa w ust. 2, są rozliczane w opłatach pobieranych od osób, o których mowa w ust. 2. Wysokość opłat powinna być ustalana w taki sposób, aby zapewniała wyłącznie pokrycie ponoszonych przez odbiorcę kosztów zakupu paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła.
    Jakie w tej sytuacji ma znaczenie, jak zaksięgujecie te ileś tam złotych z niby reklamacji?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2016
    (...)
    [cite] helenkam:[/cite]i pytanie
    czy w sprawozdaniu finansowym powinna się znajdować kwota 103461,58 + 472,66 + koszt rozliczenia
    czy 103461,58 + koszt rozliczenia
    W SF ma być koszt jaki rozliczasz , czyli
    BO z lat ubiegłych = 472;
    koszty zakupu z roku 2015 = 103461 ,
    i rozliczone należności = 103 933.
    Komentarz edytowany admin
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.