Zaproszenie za zebranie - brak uchwał
Witam,
Dziś otrzymałem zaproszenie na zebranie wspólnoty z propozycją porządku obrad.
Do zaproszenia nie zostały dołączone żadne uchwały jak rozliczenie finansowe, planu zagospodarowania oraz sprawozdania zarządu, nie wspominając o podniesieniu kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
Zarządca dodał tylko wpis ze uchwały są do wglądu w jego siedzibie. W poprzednich latach były one dołączane.
Czy powyższe uchwały powinny być dostarczone wraz z zaproszeniem?
Dziś otrzymałem zaproszenie na zebranie wspólnoty z propozycją porządku obrad.
Do zaproszenia nie zostały dołączone żadne uchwały jak rozliczenie finansowe, planu zagospodarowania oraz sprawozdania zarządu, nie wspominając o podniesieniu kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
Zarządca dodał tylko wpis ze uchwały są do wglądu w jego siedzibie. W poprzednich latach były one dołączane.
Czy powyższe uchwały powinny być dostarczone wraz z zaproszeniem?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
do zaproszenia nie ma obowiązku dołączać żadnych załączników...
tak się obniża koszty administrowania, właściciele nie dają podwyżki za administrowanie ....
to trzeba obniżyć jakość usługi :bigsmile: zmniejszyć koszty obsługi-własne
Sam fakt suchego zawiadomienia nie jest jakimś "przestępstwem" świadczy natomiast, że zarząd wspólnoty olewa swoje obowiązki i lekceważy właścicieli. Powinniście wymóc na zarządzie lub zmienić taki zarząd jeżeli nie chce wykonywać Waszej woli. Propozycje ważnych zmian (a takimi są planowane podwyżki opłat) winny być dołączone do zawiadomienia o zebraniu.
"Zaproszenie
zgodnie z artykułem ...... zwołuje się zebranie ogółu właścicieli lokali które odbędzie się ..........." - rozumiem że jest to nie poprawna forma?
Najbardziej interesuje mnie czy do zawiadomienia powinny być dołączone:
1. uchwała w spawie przyjęcia sprawozdania zarządu i udzielenia absolutorium za 2015
2. uchwał o przyjęciu planu gospodarczego na 2016r
3. uchwała w sprawie rozliczenia wyniku finansowego za 2015r - nie znamy rozliczenia,
4. uchwała na temat podwyżek opłat na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną - nie wiem o jaką kwotę chodzi,
5. uchwała w spawie inwestycji budowlanej - nie znamy kosztów inwestycji
Co roku dostawaliśmy uchwały wraz z rozliczeniami, na zabraniu wszyscy wiedzieli co skąd sie wzięło i zarządca musiał się tłumaczyć z niektórych kwot. W tym roku che nas postawić przed faktem dokonanym.
Powtórzę: Dlaczego Wy rozmawiacie z administratorem a nie z zarządem - przecież to zarząd składa sprawozdanie ze swojej działalności a nie administrator. To zarządowi udzielacie (lub nie) absolutorium a nie administratorowi. Musicie wymusić na zarządzie żeby udzielał Wam takich informacji (dołączał do zawiadomienia) jakie są wam potrzebne do podjęcia decyzji na zebraniu. Postawione jest wszystko u Was na głowie - zarząd ma wyjaśnić wszelkie wątpliwości właścicielom a nie administrator. Administratora można zaprosić na zebranie do przedstawienia jakiegoś problemu czy wyjaśnienia i tyle jego roli. Wyprosić następnie bo to jest zebranie właścicieli lokali - od zarządu się dowie co do niego będzie należało. Dopóki nie będą przestrzegane zasady UoWL będą się mnożyły niestety te nieporozumienia.
Nie, nie ma żadnego wymogu dołączania projektów wszystkich uchwał poza wskazaniem w zawiadomieniu treści zamierzonej zmiany we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli lokali.
Administrator jest usługodawcą dla wspólnoty, w przygotowaniu zebrania pełni role techniczne.
Zarząd prawa nie złamał, ale złamał ustalony u was zwyczaj.
Prawdopodobnie chodzi o obniżenie kosztów administratora.
1. jedne z członków zarządu jest osoba XX która nie jest mieszkańcem wspólnoty a na dodatek jest pracownikiem firmy zarządzającej.
2. Następnym członkiem jest deweloper YY który ma 33% udziałów w nieruchomości
3. ostatnim członkiem jest mieszkańcem ZZ który nie ma za bardzo wpływu na co się dzieje bo do podjęcia decyzji wystarczy podpisy dwóch członków zarządu. Praktycznie nie jest o niczym informowany i dowiaduje się o wszystkim po fakcie. Z powyższego powodu złożył rezygnacje i mu się nie dziwie..
Zastanawiam się ta sytuację rozwiązać, najlepiej było by odwołać członka XX i znaleźć na jego miejsce innego ochotnika oraz zatrzyma członka ZZ w zarządzie.
Problem jest w tym że deweloper ma swoje 33% oraz zawsze w indywidualnym głosowaniu chodzi i ludzi przekabaci, w efekcie końcowym zawsze ma powyżej 50%.
Tu mam pytanie:
1. Czy na wolnych wnioskach można wystąpić wnioskiem o podjęcie uchwały o odwołanie członka zarządu XX w trybie indywidualnego głosowania?
2. Czy jeśli na przewodniczącego zebrania wybrać członka ZZ zarządu to on może zbierać podpisy w trybie głosowania indywidualnego? Obecnie jest tak że członek XX jet wybierany na przewodniczącego zebrania oraz jego pracownik na protokolanta, następnie oni chodżą i zbierają podpisy w trybie indywidualnego zbierania głosów.
3. Czy mogą być dwie osobne listy głosowania na uchwałami, czy powinna być tylko jedna? Kilka razy zdarzyło się że członek ZZ brał listy głosowania nad dana uchwałą i zbierał podpisy. Jak się okazywało deweloper wraz członkiem XX, chodzili z druga lista i zbierali podpisy pod tą samą uchwałą nie informując o tym nikogo.
W wolnych wnioskach możesz złożyć taka propozycję. Powinieneś mieć poparcie nieprzekabaconych. Uzyskaj je przed zebraniem. Tryb głosowania jest kwestią wtórną.
Przewodniczący zebrania to funkcja porządkową na samym zebraniu. Głosy obiegiem powinni zbierać członkowie zarządu lub osoby przez nich upoważnione.
Sytuacja opisana w pkt.3: jeżeli są dwie listy pod tą samą uchwałę to możliwe że jest podstawa do stwierdzenia przez sąd nieistnienia takiej uchwały. Jeżeli są osoby które zagłosowały na obydwu listach, to widzę tu możliwość stwierdzenia przez sąd wadliwości uchwały wspólnoty mieszkaniowej na podstawie art. 189 k.p.c. jako tzw. czynności prawnej nieistniejącej.
Jeżeli żaden z podpisów się nie powtarza, to nie ma uchybienia formalnego.
Uważam, że jak najbardziej..... treść uchwał jest najważniejsza .
U nas przyjmujemy 6 podstawowych :
[li]Uchwała o przyjęciu sprawozdawania Zarządu wraz ze sprawozdaniem finansowym wzór jak tu, Przykład nr 2 https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_sprawozdanie_finansowe [/li]
[li]Uchwała o udzielaniu absolutorium Zarządowi[/li]
[li]Uchwała o rozliczeniu wyniku finansowego ( strat/ nadwyżek ) wynikających z SF.( aby wyprostować zapisy księgowo na przyszły okres)[/li]
to są uchwały dotyczące okresu sprawozdawczego.
Teraz te dotyczące roku bieżącego:
[li]Uchwała o planie gospodarczym na rok bieżący[/li]
[li]Uchwała o planie remontowo-modernizacyjno-inwestycyjnym nieruchomości wspólnej na rok bieżący [/li]
[li]Uchwała o stawkach służących do naliczenia zaliczki na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości.[/li]
teraz nie będzie, bo nie masz danych ... i już wiesz dlaczego nie dostałeś .