Obsługa księgowa wspólnoty
i-co-ty-na-to
Użytkownik
Kto w Waszych wspólnotach zajmuje się obsługą księgową? Co ona obejmuje? Jaki jest jej koszt?
Moja wspólnota to 40 mieszkań, zarząd tworzą 3 właściciele. Jest obsługiwana przez biuro rachunkowe. Opłata wynosi 300 PLN / miesiąc. Jak to wygląda u Was?
Moja wspólnota to 40 mieszkań, zarząd tworzą 3 właściciele. Jest obsługiwana przez biuro rachunkowe. Opłata wynosi 300 PLN / miesiąc. Jak to wygląda u Was?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
a Administrator też jest ? jak - Tak, to za ile zł / m-c.
Poza tym - jak pisałem w wątku https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/6921/koszty-obslugi-ksiegowej-oplaty-bankowe/#Item_9 - wspólnota płaci bardzo wysokie prowizje bankowe. W 2014 było to 1.550 PLN, w 2015 już ponad 1.600 PLN. Od 2010 roku prowizje nie spadły poniżej 1.100 PLN za rok i systematycznie rosną - dziwi mnie to w kontekście zewnętrznej obsługi księgowej.
Może w pozycję "prowizje bankowe" wliczono koszty obsługi jakiegoś małego kredytu?
BUDYNEK MIESZKALNY O POWIERZCHNI RZUTU PRZYZIEMNEGO 581 M2 I KUBATURZE 9751 M3
Budynek ma 5 pięter (wliczając parter). Czyli powierzchnia to 5 x 581 = 2.905 m2 (nie licząc piwnic).
Nowy doklejony: 21.03.16 15:00 Tak, studiuję sprawozdania (od 6 lat). Wspólnota nie ma żadnego kredytu.
Za usługi księgowe kwota 300 PLN to dobra cena przy 40 lokalach.