Rozliczenie lokatorów za przegląd okresowy wentylacji i gazu

chubbchubbschubbchubbs Użytkownik
Witam
Jestem laikiem w tym temacie a dokładnie jako zarządca( administrator ) budynku , w pracy przejąłem po byłym pracowniku obowiązki zarządcy budynku(ów) . Odpowiedzialny jestem za prowadzenie Książki obiektu , BHP , PPOZ i inne kontrole , przeglądy urządzeń, z tego względu mam jedno pytanie bo nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na moje pytanie , otóż:

1. Posiadamy budynek który częściowo ( parter ) jest jako biuro a na pierwszym i drugim piętrze znajdują się lokale mieszkalne ( 4 lokale )
Z racji że mamy wykonać ustawowy okresowy roczny przegląd instalacji gazowej oraz wentylacji/kominów nasuwa mi się pytanie odnośnie rozliczenia kosztów :

Firma kominiarska która będzie wykonywać przegląd wyliczyła mi koszt 250zł za budynek + 50zł od mieszkania .

Czy mogę obciążyć lokatorów kosztami przeglądów ich instalacji wentylacyjnej/gazowej czy muszę to pokryć z "własnej kieszeni" bo według ustaw to zarządca /właściciel obiektu/budynku ponosi koszty , ale w praktyce jak czytam to i tak to jets zabierane jak bywa w spółdzielniach/wspólnotach z funduszy remontowego .

Tutaj jest właścicielem firma budynku , jest Prezes firmy nie ma zarządu itp

Nie wiem jak do tego podejść , wcześniej lokatorzy płacili za przeglądy z własnej kieszenie FV była za przegląd ( komina , plus przyłącza gazu w piwnicy oraz przyłącza po pieca Gazowego i za część biurową budynku ) a lokatorzy dostawali KP od firmy kominiarskiej za instalacje gaz u nich i wentylacje bo przewodów kominowych nie mają

z góry dziękuje za odpowiedzi

Komentarze

  • Opcje
    gecongecon Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jestem laikiem w tym temacie a dokładnie jako zarządca( administrator ) budynku , w pracy przejąłem po byłym pracowniku obowiązki zarządcy budynku(ów)...
    ...czy muszę to pokryć z "własnej kieszeni" bo według ustaw to zarządca /właściciel obiektu/budynku ponosi koszty