kopia rachunku za energię elektryczną - część wspólna
felus
Użytkownik
Pomoże ktoś?
Od 4 lat zarząd dużej wspólnoty mieszkaniowej (12 właścicieli) odmawia dostępu do dokumentów, a jest co kontrolować. Jestem notarialnym pełnomocnikiem właściciela i w oparciu o to samo pełnomocnictwo enea zawarła ze mną umowę na dostawę energii przed 5 laty po zakupie mieszkania.
Do tej pory przynajmniej mogłem kontrolować zgodność wysokości kosztów za energię elektryczną (Enea) z kosztami z tego tytułu wykazanymi w rocznym sprawozdaniu finansowym. Są spore różnice między fakturami, a sprawozdaniem. Kopie faktur uzyskiwałem na wniosek bezpośrednio z Enei. W tym roku mój wniosek enea rozpatrzyła jedynie częściowo, odmawiając wydania trzech kopii faktur, cyt: ze względu na ochronę danych osobowych i konieczność zachowania tajemnicy handlowej w zakresie zawieranych umów czy też umów sprzedaży energii elektrycznej z naszymi klientami, nie udzielamy informacji dot. realizacji w/w umów osobom trzecim. Dołączone dokumenty do spraw w postaci udzielonego pełnomocnictwa nie upoważnia nas do prowadzenia korespondencji z osobami trzecimi.
Wnioski do zarządu wspólnoty są bezcelowe, bo nawet wyroku sądu ich dot. nie respektują.
Ma ktoś pomysł dla enea, jakaś podstawa prawna?
Proszę.
Od 4 lat zarząd dużej wspólnoty mieszkaniowej (12 właścicieli) odmawia dostępu do dokumentów, a jest co kontrolować. Jestem notarialnym pełnomocnikiem właściciela i w oparciu o to samo pełnomocnictwo enea zawarła ze mną umowę na dostawę energii przed 5 laty po zakupie mieszkania.
Do tej pory przynajmniej mogłem kontrolować zgodność wysokości kosztów za energię elektryczną (Enea) z kosztami z tego tytułu wykazanymi w rocznym sprawozdaniu finansowym. Są spore różnice między fakturami, a sprawozdaniem. Kopie faktur uzyskiwałem na wniosek bezpośrednio z Enei. W tym roku mój wniosek enea rozpatrzyła jedynie częściowo, odmawiając wydania trzech kopii faktur, cyt: ze względu na ochronę danych osobowych i konieczność zachowania tajemnicy handlowej w zakresie zawieranych umów czy też umów sprzedaży energii elektrycznej z naszymi klientami, nie udzielamy informacji dot. realizacji w/w umów osobom trzecim. Dołączone dokumenty do spraw w postaci udzielonego pełnomocnictwa nie upoważnia nas do prowadzenia korespondencji z osobami trzecimi.
Wnioski do zarządu wspólnoty są bezcelowe, bo nawet wyroku sądu ich dot. nie respektują.
Ma ktoś pomysł dla enea, jakaś podstawa prawna?
Proszę.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Masz pełnomocnictwo rodzajowe ? czy ogólne ?
czy wynika z tego, że masz prawo do dysponowaniem lokalem?
czy wynika z tego, że masz prawo do dysponowaniem lokalem?
Pełnomocnictwo wyszczególnia min.: sądy, urzędy, energetyka, itd i mam prawo do dysponowania lokalem. Mogę min. pozywać, zawierać umowy, mogę sprzedać, wynająć itd. Jeżeli enea zawarła umowę o dostawę energii dla mieszkania, którą ja podpisywałem, bez obecności właściciela, to znaczy, że pełnomocnictwo spełnia warunki.
Odmowa wykonania CAŁOŚCI wniosku nie podaje podstawy prawnej.
I jeszcze jedno: jeżeli faktura dot. opłaty za energię elektryczną części wspólnych danej wspólnoty mieszkaniowej, a właściciel jest członkiem tej wspólnoty, to czy jest osobą trzecią?
Ktoś obudził się w Enea, i skumał ,że udziela informacji nie tej osobie co powinien. Dlatego dostałeś odmowę.
Czy Zarząd WM ma prawo wystąpić o Twoje rachunki do Enea, pod pretekstem sprawdzenia, czy nie korzystasz z EE administracyjnej ? jak uważasz ?
Uważam, że bez pełnomocnictwa Zarządu WM jesteś dla dostawców usług dla Wspólnoty osobą trzecią.
DZIĘKUJĘ