Obowiązkowe przeglądy techniczne
Gość Zarzadca.pl
Użytkownik
Gratuluję! Bardzo dobry i wyczerpujacy artykuł.(J.)
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
A jak jest z informowaniem członków Wspólnoty o przeglądach, ewentualnie naprawach? Czy na tablicy informacyjnej nie powinny zawisnąć nie tylko terminy przeglądów technicznych, ale i informacje o czyszczeniu, naprawieniu itd? Czy takie informacje powinny być udostępnione Wspólnocie przez Zarząd na życzenie poszczególnych właścicieli lokali (na ich wniosek), czy raczej Zarząd informuje o stanie technicznym budynków z własnej inicjatywy?
Weźmy pod uwagę, że do kontroli pojemników z gazem używanego do ogrzewania lokali nie jest potrzebne wejście do poszczególnych lokali. Ale czy to znaczy, że członkowie wspólnoty mogą być nieświadomi dokonywania przeglądów tych-że pojemników?
Jeśli Zarząd ma obowiązek informować członków wspólnoty o wszystkim co się we Wspólnocie dzieje, to również (chyba) musi informować o przeglądach i naprawach?
Ja bym chciała wiedzieć jaki jest terminarz przeglądów, a potem chciałabym wiedzieć co jest do naprawienia i ostatecznie, że nieprawidłowości są usunięte.
Informacje wstępna jest zawarta w planie remontów i konserwacji NW na dany rok kalendarzowy
Na kilka dni przed ‼ planowanymi przeglądami jest wywieszona informacja na klatkach schodowych: o terminie wykonania przeglądu, nazwą wykonawcy i telefonem kontaktowym wykonawcy .
Protokoły z przeglądów są przetrzymywane u administratora.
Stwierdzone nieprawidłowości, administrator przesyła właścicielom lokali, w których je stwierdzono, zakreślając termin ich usunięcia..
Jeżeli po tym termie, właściciel lokalu nie usunął tych nieprawidłowości, to na zlecenie WM są one usuwane, a kosztami jest obciążany właściciel lokalu .
gaz, wentylacja - raz w roku
prąd, piorunochrony - co 5 lat itp.
http://www.administrator24.info/artykul/id5399,przeglady-okresowe-we-wspolnocie-jakie-i-kiedy