Sprawozdanie zarządu wspólnoty winno mieć formę pisemną
Gość Zarzadca.pl
Użytkownik
Szanowna Pani<br />Problem bardzo mnie interesuje, ale wykazane orzeczenie sądowe (por. wyrok Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu - Wydział I Cywilny z dnia 7 sierpnia 2008 roku, sygn. akt: I Aca 601/08).<br /> nie dotyczy tej sprawy , czyli opisu działalności samego Zarządu;
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
W realu zazwyczaj jest to ustne sprawozdanie, bo tak jest "wygodnie"
Przeważnie każdy wyrok zawiera również pewne odniesienia ogólne dotyczące nie danej wspólnoty ale rozpatrywanego zagadnienia.
Tak jak w tym przypadku, bo dopiero po tym stwierdzeniu: Pada sakramentalny zwrot: Przenosząc to na grunt rozpoznawanej sprawy,
To odniesienie ogólne: - dotyczy nie danej wspólnoty ale formy sprawozdania zarządu.
Potwierdzeniem tej tezy są wyroki kolejnych sądów:
- Wyrok Sądu Okręgowego w Gdańsku z dnia 05.11.2013 roku sygn.akt I C 29/13
- Wyrok z uzasadnieniem Sąd Okręgowy w Słupsku z 2014-05-09 I C 207/13 -
- Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 30 maja 2014 r., sygn. akt I ACa 1814/13.
- Wyrok Sąd Apelacyjny w Warszawie I Wydział Cywilny z dnia 10 grudnia 2014 r. Sygn. akt: I ACa 921/14
- Wyrok z uzasadnieniem Sąd Apelacyjny w Białymstoku z 2015-05-21 I ACa 68/15
Reasumując, można przyjąć, iż judykatura dość jednoznacznie wypowiada się ostatnio na temat formy w jakiej zarząd ma przedstawić sprawozdanie ze swojej działalności.
Czy wtedy członkowie Zarządu WM, każdemu napotkanemu właścicielowi (który nie był obecny na zebraniu) recytują to sprawozdanie z pamięci, ochoczo odśpiewują czy może odtwarzają z... dyktafonu :clap:
Jak wskazuje orzecznictwo: Sprawozdanie Finansowe wspólnoty mieszkaniowej ,stanowi część sprawozdania rocznego, składanego przez Zarząd na corocznym zebraniu właścicieli lokali (tak m.in. Sąd Apelacyjny w Łodzi w wyroku z dnia 9 marca 2015r. I ACa 1330/14). Nie ma tu dwóch różnych sprawozdań (zarządu i finansowe), lecz jak wynika z treści art. 30 u.w.l. JEDNO sprawozdanie z zarządu: zarząd składając sprawozdanie z zarządu posługuje się dokumentami finansowymi przedstawionymi przez księgowość, które przedstawiają analizę finansową wykonania planu gospodarczego na rok rozliczeniowy.
Trzeba pamiętać, że każdy wyrok sądu, zawiera również pewne odniesienia ogólne dotyczące nie tylko danej wspólnoty ale i rozpatrywanego zagadnienia.
zanim jeszcze raz zaczniesz klapać rączkami zastanów się ... co to wnosi do merytorycznego tematu wątku.
Nie wszędzie jest tak jak u ciebie, to nie znaczy, że jest u ciebie dobrze/ wspaniale. Nie ma dwóch takich samych Wspólnot.
SF może być odrębnym dokumentem, bo czym innym jest rozliczenie się z pobranych zaliczek, a czym innym złożenie sprawozdania ze zdarzeń jakie wystąpiły we wspólnocie . W mojej tak jest, że SF jest odrębnym dokumentem i też jest odrębnie uchwalane. Warunek: Oba dokumenty musi podpisać skład zarządu.
Przez analogie do SM , tam przyjęcie sprawdzania z działalności zarządu i bilansu robi się dwiema odrębnymi uchwałami.
ten wyrok obowiązuje tylko w tej wspólnocie w której dotyczy
Inne wspólnoty mogą ,ale nie muszą się temu rozwiązaniu poddać i stosować .
Takie dwa dokumenty dobrze sprawdzają, gdy wspólnota np. wzięła kredyt na remont NW. Do banku idzie uchwała tylko o przyjęciu SF, a nie całość wypocin Zarządu. Banki nie lubią tzw wyciągów z czegokolwiek
SF nie tylko obejmuje plan gospodarczy, ale też plan remontów NW , konserwacji NW czy funduszy celowych , pożytków, ect.
Analizę SF to robi sobie każdy właściciel odrębnie, nie musi wysłuchiwać "jedynie słusznych" wniosków Zarządu.
Gdzieś już to czytałem, autorstwa innego uczestnika tego Forum.
Wspólnota może, ale nie musi stosować orzeczeń nie związanych/ dotyczących/ z jej działalnością.
Art. 30.2.3 uowl: "Przedmiotem zebrania, o którym mowa w ust. 1, powinny być w szczególności:
3) sprawozdanie zarządu i podjęcie uchwały w przedmiocie udzielenia mu absolutorium". W wielu wspólnotach zamiast zrozumiałego sprawozdania z działalności Zarządu zgrabnie podsuwa się właścicielom sprawozdanie finansowe, które z racji finansowo-rachunkowo księgowego słowotwórstwa, jest zrozumiałe tylko dla nielicznych właścicieli. Może tak jest w statucie !? Kolejna paranoja ! Śliczne !!! A inne "głupie" wspólnoty wiedzą, że trzeba pamiętać, że każdy wyrok sądu, zawiera również pewne odniesienia ogólne dotyczące nie tylko danej wspólnoty ale i rozpatrywanego zagadnienia !!! A w większości wspólnot, które trzymają się litery prawa (art. 30 uowl), jest tylko JEDNO sprawozdanie Zarządu z działalności. Zarząd składając JEDNO sprawozdanie z zarządu posługuje się dokumentami finansowymi przedstawionymi przez księgowość, które przedstawiają analizę finansową wykonania planu gospodarczego na rok rozliczeniowy.
na podstawie Art. 30.1.2 uowl:
jest to katalog otwarty , więc skorzystaliśmy z tego i podejmujemy dwie odrębne uchwały.
Jak na razie żaden sąd tego nie zakwestionował , choć nieraz miał sposobność.
dla ciebie wszystko, co nie wg twojego prawa - to paranoja .
U mnie nie ma statutu, są Regulaminy.
My opracowaliśmy własny wzór sprawozdania podobny do tego https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_sprawozdanie_finansowe Przykład 2.
Jest on zrozumiały dla ok 80 % właścicieli lokali.
i inne Wspólnoty może i "głupie", ale swój rozum mają i robią tak, aby właścicielom było dobrze, a nie jakiemuś tam Zarządowi.
Wyroki, które zapadły do innych WM , nie muszą nas dotyczyć i nie ma obowiązku naśladowania
W art.30 nie ma mowy jak ma to sprawozdanie z działalności wyglądać, z ilu części , działów ma się składać, więc jest dowolność , jak sobie WM postanowią i uchwalą uchwałą, to tak będzie.( nie ma przepisów wykonawczych do UoWL, takie "przepisy" tworzą sami właściciele lokali poprzez podejmowanie stosownych uchwał)
W praktyce jest więc lepiej przyjmować w dwóch uchwałach.
Nie czytałeś wyroków sądowych? , co w nich napisano o sformułowaniu "w szczególności"?
Widzisz są i takie WM, które przyjmują tyle uchwał ile rzewnie się im pobada np. każdą poz. z Planu Remontów odrębnie , czy każda stawkę służącą do naliczenia zaliczki, bo tak im doradzili nowomodni prawnicy- właściciele lokali, dla mnie to kicha i totalny bezsens , ale są i z tym się już pogodziłem, :whistling:
Na takim zebraniu sprawozdawczym podejmują ok 40 uchwał!!!!, u mnie standardowo jest ich sześć (trzy dotyczące roku poprzedniego i trzy dotyczące roku bieżącego)
nie kuma, bo są wiekowo posunięci lub mają to gdzieś, nie interesuje ich to są zaganiani "robieniem"... pieniędzy? ...kariery?, a głosy oddają, jak większość by przykrości nikomu nie robić. Takie jest życie.
nie właściciele (tak ogólnie) tylko TY masz odrębne zdanie i tobie podobni.
to nie jest JEDYNA metoda zbierania głosów pod uchwałami , indywidualne karty do głosowania są też stosowane , i ta metoda zbierania głosów, sprawdza się.
Reszta jak powyżej, w poprzednich wpisach .
[/quote] i je stosuję ... a nie jakieś tam wybiórcze, indywidualne interpretacje uczestników forum, tylko dlatego, że im to pasuje, jest dla nich wygodne.