Fundusz Remontowy rozliczanie
Mamy problem na wspólnocie
Mianowicie fundusz remontowy jest płacony od m2 tj. ok 2zł
Natomiast rozliczenia wszystkich remontów są proporcjonalnie naliczane do udziałów każdego właściciela lokalu.
W ewidencji każdy ma swoje konto na funduszu remontowym z którego pobierane są pieniądze za wykonane remonty...
Problem jest taki, że lokatorzy boją się remontów bo boją się każdorazowo, że będą zmuszeni dopłacać i nie chcą podpisywać uchwał.
Czy jest możliwość za pomocą uchwały to zmienić na:
Ustalona stawka 2zł za m2 kadży płaci od powierzchni lokalu fundusz zbiera się na jedno konto i dysponuje tylko środkami, które na te konto wpłynęły?
Ewentualnie jakby środków nie było na coś wspólnota za zgodą większości tworzy fundusz celowy..
Jaką uchwałę trzeba przygotować jest jakiś przepis, który o tym mówi?
Mianowicie fundusz remontowy jest płacony od m2 tj. ok 2zł
Natomiast rozliczenia wszystkich remontów są proporcjonalnie naliczane do udziałów każdego właściciela lokalu.
W ewidencji każdy ma swoje konto na funduszu remontowym z którego pobierane są pieniądze za wykonane remonty...
Problem jest taki, że lokatorzy boją się remontów bo boją się każdorazowo, że będą zmuszeni dopłacać i nie chcą podpisywać uchwał.
Czy jest możliwość za pomocą uchwały to zmienić na:
Ustalona stawka 2zł za m2 kadży płaci od powierzchni lokalu fundusz zbiera się na jedno konto i dysponuje tylko środkami, które na te konto wpłynęły?
Ewentualnie jakby środków nie było na coś wspólnota za zgodą większości tworzy fundusz celowy..
Jaką uchwałę trzeba przygotować jest jakiś przepis, który o tym mówi?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
W uchwale o remoncie np. malowanie klatki schodowej wystarczy wstawić zdanie, że właściciele uchwalają malowanie, którego maksymalny koszt określają na 200 zł (mniejsza suma, niż macie na funduszu remontowym).
Uchwalacie coś bez podania maksymalnej kwoty? To błąd. Nie róbcie tego więcej i problem zniknie.
bo tak jest zgodnie z Ustawa o własności lokal art.12 . błąd polega na tym, że zaliczki też powinny byc naliczane ta metodą.
Jeżeli te metody (algorytmy) nie są takie same mogą być pewne rozbieżności między naliczonymi opłatami, a rozliczonymi kosztami.
zawsze taki problem będzie ( chyba, że nie będziecie robić nic , a i tak przy lokalach użytkowych należy naliczyć CIT od niewykorzystanych środków wpłacanych na fundusze celowe , a takim jest Fundusz Remontowy) czyli jakaś "dziura" w środkach zbieranych będzie do pokrycia
wszystko można , tylko co to zmieni ?
Trzeba po prostu naliczać FR zgodnie z udziałem ( kwota miesięczna X udział w NW) tak, jak nakazuje prawo ( art. 12 UoWL)
Jest bardzo przydane, bo każdy jest wstanie szybko policzyć jakie zaliczki będzie musiał wpłacić w skali roku i ile jakim funduszem WM będzie dysponowała.
Przepisów nie ma o powoływaniu Funduszy celowych, jest podany jednak wzorzec art. 14 UoWL, który jest katalogiem otwartym o czym świadczy użyte słowo "w szczególności".