Powierzenie zarządu nie wystarczy
Gość Zarzadca.pl
Użytkownik
"z faktu powierzenia przez wspólnotę mieszkaniową zarządu w rozumieniu art. 18 ustawy o własności lokali nie wynika nie wynika zawarcie przez tę wspólnotę mieszkaniową umowy z zarządzanie nieruchomością". Czy ta forma zapisu jest prawidłowa bo do końca jej nie rozumiem.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
To jest dość oczywista oczywistość, której spora część firm zarządzających w ówczesnych czasach nie potrafiła (nie chciała zrozumieć).
Umowa określająca sposób zarządu (wg art. 18 ust.1) jest zawsze umową między właścicielami lokali.
Bo właśnie w takiej umowie właściciele określają (najczęściej pierwotny właściciel budynku i pierwszy właściciel lokalu) - w jaki sposób będą zarządzać częściami wspólnymi (NW).
Taka umowa wcale nie musi zawierać nazwy firmy zarządzającej czy zarządcy.
Taka umowa obowiązuje wszystkich kolejnych właścicieli (kupujących lokale) aż nie zmienią tego zapisanego sposobu zarządzania NW.
Z chwilą ustalenia w jaki sposób właściciele będą zarządzać NW, następuje poszukiwanie i wybór firmy zarządzającej.
Czasami taką firmę narzuca deweloper lub dotychczasowy właściciel budynku. I w tym momencie dopiero winno nastąpić podpisanie umowy o zarządzanie między firmą zarządzającą a wspólnotą, którą reprezentują (tworzą) najczęściej na początku obydwaj właściciele.
I teraz jest pytanie. Po wyodrebnieniu 115 lokali, właściciele dochodza do wniosku że jeden z punktów warto ( trzeba zmienić). Kto ma podpisać aneks do takiej umowy?
Umowe na zarządzanie lub jej zmiane własciciele lokali moga zawrzeć na podstwie uchwały włascicieli lokali zawartej w obecności notariusza.