Czy wł. firmy administrującej powinien posiadać licencje skoro zatrudnia pracowników z licencją
gacek
Użytkownik
Uważam że nie ale proszę o odpowiedź eksperta.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Jeżeli przepisy szczególne nakładają obowiązek posiadania odpowiednich uprawnień zawodowych przy wykonywaniu określonego rodzaju działalności gospodarczej, przedsiębiorca jest obowiązany zapewnić, aby czynności w ramach działalności gospodarczej były wykonywane bezpośrednio przez osobę legitymującą się posiadaniem takich uprawnień zawodowych.
Takim szczególnym przepisem jest art. 184 ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21.08.1997 r. Pkt. 3 tego przepisu dopuszcza prowadzenie działalności w zakresie zarządzania nieruchomościami przez przedsiębiorcę, jeżeli czynności z tego zakresu będą wykonywane przez zarządców nieruchomości.
Właściciel firmy administrującej nie musi posiadac licencji osobiście. Proszę miec jednak na uwadze, że sam fakt zatrudniania licencjonowanego zarządcy nie oznacza, że przedsiębiorca może wykonywac czynności z zakresu zarządzania. Ustawodawca wyraźnie sprecyzował, że ten zarządca ma dokonywac czynności osobiście.
Nie zawsze jednak zarządzanie związane jest z wymogiem posiadania licencji zarządcy nieruchomości, więcej na ten temat w artykule: http://www.zarzadca.pl/content/view/472/45/.
W związku z powyższym mam pytanie: ile wspólnot mieszkaniowych jest w stanie faktycznie obsłużyć jeden zarządca z licencją?
Znam przypadki, kiedy współwłaściciele spółki zarządzającej posiadają licencje, ale firma zarządza kilkuset wspólnotami (!).
Czy można tu mówić o osobistym wykonywaniu czynności zarządzania?
Do jakiej ilości wspólnot jest możliwe rzetelne wywiązywanie się z obowiązku osobistego zarządzania przez licencjonowanego zarządcę?
Czy istnieje jakieś piśmiennictwo w tej materii? Orzecznictwo sądowe lub Komisji Odpowiedzialności Zawodowej?