Wodomierze po terminie legalizacji
Witam,
Mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu w Warszawie. W mieszkaniu w 28 lipca 2016 r. nastąpiła wymiana wodomierzy. Stare wodomierze miały legalizację do 2012 r. Otrzymaliśmy rozliczenie zużycia wody za II połowę 2016 r. i wynika z niego, że od 1 czerwca do 28 lipca zużyliśmy:
ZW: 12,50 m3,
CW: 7,00 m3
Natomiast od 28 lipca do 31 grudnia 2016 zużyliśmy (nowe wodomierze):
ZW 15,90 m3,
CW 17,80 m3
Dodatkowo w lipcu przez tydzień byliśmy nieobecni w mieszkaniu.
Moim zdaniem nie jest możliwe, żebyśmy zużyli taką ilość wody przez niecały miesiąc jaką zużyliśmy przez pozostałe 5 miesięcy.
Podejrzewam, że stare wodomierze z 2007 r. mogły źle wskazywać.
Wodomierze na nowe wymieniała wspólnota mieszkaniowa.
Czy Wspólnota ma obowiązek przetrzymywać stare wodomierze po demontażu?
Co mogę w tym momencie zrobić?
Kto ponosi odpowiedzialność za brak wymiany wodomierzy w momencie upływu terminu legalizacji?
Pozdrawiam
Mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu w Warszawie. W mieszkaniu w 28 lipca 2016 r. nastąpiła wymiana wodomierzy. Stare wodomierze miały legalizację do 2012 r. Otrzymaliśmy rozliczenie zużycia wody za II połowę 2016 r. i wynika z niego, że od 1 czerwca do 28 lipca zużyliśmy:
ZW: 12,50 m3,
CW: 7,00 m3
Natomiast od 28 lipca do 31 grudnia 2016 zużyliśmy (nowe wodomierze):
ZW 15,90 m3,
CW 17,80 m3
Dodatkowo w lipcu przez tydzień byliśmy nieobecni w mieszkaniu.
Moim zdaniem nie jest możliwe, żebyśmy zużyli taką ilość wody przez niecały miesiąc jaką zużyliśmy przez pozostałe 5 miesięcy.
Podejrzewam, że stare wodomierze z 2007 r. mogły źle wskazywać.
Wodomierze na nowe wymieniała wspólnota mieszkaniowa.
Czy Wspólnota ma obowiązek przetrzymywać stare wodomierze po demontażu?
Co mogę w tym momencie zrobić?
Kto ponosi odpowiedzialność za brak wymiany wodomierzy w momencie upływu terminu legalizacji?
Pozdrawiam
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
- że jest to rozliczenie za II połowę roku
- że jest to rozliczenie za czerwiec i lipiec
Jest to rozliczenie od 1 lipca do 31 grudnia. Wymiana wodomierzy nastąpiła 28 lipca.
Może obejmuje to rozliczenie I połowę roku (tak by wynikało z logiki)?
Napisz wszystko od początku i dokładnie
Poza tym - wspólnota nie ma obowiązku przechowywania wodomierzy.
Jako najemca nie jesteś partnerem do rozmów ze wspólnotą. Wszelkie reklamacje może składać tylko właściciel.
Wspólnota, administrator mogą być życzliwi, iść ci na rękę, ale formalnie za wszelkie opłaty odpowiada właściciel.
od 1 lipca do 28 lipca.
Nowy doklejony: 08.02.17 14:48
Jest jeden błąd, poprawiony powyżej. Okres rozliczeniowy od 1 lipca do 31 grudnia 2016. Wymiana wodomierza 28 lipca 2016.
Nowy doklejony: 08.02.17 14:52
Wiem, że nie jestem partnerem do rozmów ze wspólnotą.
Bardziej zależy mi na informacji, kto odpowiada za brak wymiany wodomierza, który był dawno po okresie legalizacji.
problem jest w tym, czy w poprzednim okresie odczyty podawane były prawidłowo .
Przy wymianie wodomierza był spisany protokół i to wg niego został rozliczony "stary" wodomierz.
Należałoby zatem ustalić kto jest właścicielem wodomierza "lokalowego" - czy właściciel lokalu czy wspólnota.
Z tym, że należy pamiętać, iż we wspólnocie która ma podpisaną umowę z PWiK - wodomierze lokalowe służą jej tylko do rozliczenia kosztów dostarczonej wody według wskazań wodomierza głównego, który bezwzględnie musi być legalizowany (wymieniany) co 5 lat.
Wodomierze lokalowe mogą nie być legalizowane w tych terminach, jeżeli właścicielom lokali to nie przeszkadza a wspólnota (zarząd) nie ma problemów z rozliczaniem kosztów dostarczonej wody.
Kwestię braku legalizacji może podnosić tylko któraś ze stron umowy o dostarczenie wody. Właściciele lokali póki co, w zdecydowanej większości wspólnot taką stroną nie są.
W tym Twoim konkretnym przypadku wszelkie tego typu problemy winieneś załatwiać tylko i wyłącznie z wynajmującym właścicielem lokalu.
nie jest to takie oczywiste.
Wodomierz może i zazwyczaj jest podzielnikiem kosztów zakupionej wody (odprowadzenia ścieków) do nieruchomości. Te sprawy powinny być zawarte w "Regulaminie rozliczania kosztów zakupu wody i odprowadzenia ścieków."
"Bezwzględność" obowiązuje tylko przy umowach handlowych, a we wspólnocie takich umów nie ma : właściciel lokalu - Wspólnota.
Co PWiK (będące właścicielem wodomierza głównego) obchodzą wewnętrzne regulaminy rozliczeń we wspólnocie?
Natomiast każdy zarząd winien pilnować i jeżeli tylko dzień taki wodomierz miał przekroczoną legalizację należy natychmiast kwestionować wskazania dostarczonej do budynku wody za poprzedni okres.
(...)