Wodomierze po terminie legalizacji

Michał ŚwidwaMichał Świdwa Użytkownik
Witam,

Mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu w Warszawie. W mieszkaniu w 28 lipca 2016 r. nastąpiła wymiana wodomierzy. Stare wodomierze miały legalizację do 2012 r. Otrzymaliśmy rozliczenie zużycia wody za II połowę 2016 r. i wynika z niego, że od 1 czerwca do 28 lipca zużyliśmy:
ZW: 12,50 m3,
CW: 7,00 m3

Natomiast od 28 lipca do 31 grudnia 2016 zużyliśmy (nowe wodomierze):
ZW 15,90 m3,
CW 17,80 m3

Dodatkowo w lipcu przez tydzień byliśmy nieobecni w mieszkaniu.

Moim zdaniem nie jest możliwe, żebyśmy zużyli taką ilość wody przez niecały miesiąc jaką zużyliśmy przez pozostałe 5 miesięcy.
Podejrzewam, że stare wodomierze z 2007 r. mogły źle wskazywać.

Wodomierze na nowe wymieniała wspólnota mieszkaniowa.

Czy Wspólnota ma obowiązek przetrzymywać stare wodomierze po demontażu?

Co mogę w tym momencie zrobić?
Kto ponosi odpowiedzialność za brak wymiany wodomierzy w momencie upływu terminu legalizacji?


Pozdrawiam

Komentarze

  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Otrzymaliśmy rozliczenie zużycia wody za II połowę 2016 r. i wynika z niego, że od 1 czerwca do 28 lipca zużyliśmy:
    Która informacja jest prawdziwa?
    - że jest to rozliczenie za II połowę roku
    - że jest to rozliczenie za czerwiec i lipiec
  • Opcje
    Michał ŚwidwaMichał Świdwa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Przepraszam, faktycznie jest błąd.
    Jest to rozliczenie od 1 lipca do 31 grudnia. Wymiana wodomierzy nastąpiła 28 lipca.
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    że od 1 czerwca do 28 lipca zużyliśmy:
    ZW: 12,50 m3,
    CW: 7,00 m3
    Czyli powyższa informacja jest nieprawdziwa?
    Może obejmuje to rozliczenie I połowę roku (tak by wynikało z logiki)?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    Też nie rozumiem.
    Napisz wszystko od początku i dokładnie

    Poza tym - wspólnota nie ma obowiązku przechowywania wodomierzy.
    Jako najemca nie jesteś partnerem do rozmów ze wspólnotą. Wszelkie reklamacje może składać tylko właściciel.
    Wspólnota, administrator mogą być życzliwi, iść ci na rękę, ale formalnie za wszelkie opłaty odpowiada właściciel.
  • Opcje
    Michał ŚwidwaMichał Świdwa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] kasander:[/cite]
    że od 1 czerwca do 28 lipca zużyliśmy:
    ZW: 12,50 m3,
    CW: 7,00 m3
    Czyli powyższa informacja jest nieprawdziwa?
    Może obejmuje to rozliczenie I połowę roku (tak by wynikało z logiki)?

    od 1 lipca do 28 lipca.

    Nowy doklejony: 08.02.17 14:48
    [cite] koziorozka:[/cite]Też nie rozumiem.
    Napisz wszystko od początku i dokładnie

    Jest jeden błąd, poprawiony powyżej. Okres rozliczeniowy od 1 lipca do 31 grudnia 2016. Wymiana wodomierza 28 lipca 2016.

    Nowy doklejony: 08.02.17 14:52
    Wiem, że nie jestem partnerem do rozmów ze wspólnotą.

    Bardziej zależy mi na informacji, kto odpowiada za brak wymiany wodomierza, który był dawno po okresie legalizacji.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    Bardziej zależy mi na informacji, kto odpowiada za brak wymiany wodomierza, który był dawno po okresie legalizacji.
    właściciel lokalu w stosunku do najemcy , jak to wygląda w tej konkretnej wspólnocie to zapytaj Właściciela lokalu

    Okres rozliczeniowy od 1 lipca do 31 grudnia 2016. Wymiana wodomierza 28 lipca 2016.
    problem jest w tym, czy w poprzednim okresie odczyty podawane były prawidłowo .
    Przy wymianie wodomierza był spisany protokół i to wg niego został rozliczony "stary" wodomierz.
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Michał Świdwa: Bardziej zależy mi na informacji, kto odpowiada za brak wymiany wodomierza, który był dawno po okresie legalizacji.
    Najczęściej odpowiada właściciel wodomierza.
    Należałoby zatem ustalić kto jest właścicielem wodomierza "lokalowego" - czy właściciel lokalu czy wspólnota.
    Z tym, że należy pamiętać, iż we wspólnocie która ma podpisaną umowę z PWiK - wodomierze lokalowe służą jej tylko do rozliczenia kosztów dostarczonej wody według wskazań wodomierza głównego, który bezwzględnie musi być legalizowany (wymieniany) co 5 lat.
    Wodomierze lokalowe mogą nie być legalizowane w tych terminach, jeżeli właścicielom lokali to nie przeszkadza a wspólnota (zarząd) nie ma problemów z rozliczaniem kosztów dostarczonej wody.
    Kwestię braku legalizacji może podnosić tylko któraś ze stron umowy o dostarczenie wody. Właściciele lokali póki co, w zdecydowanej większości wspólnot taką stroną nie są.
    W tym Twoim konkretnym przypadku wszelkie tego typu problemy winieneś załatwiać tylko i wyłącznie z wynajmującym właścicielem lokalu.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    Należałoby zatem ustalić kto jest właścicielem wodomierza "lokalowego" - czy właściciel lokalu czy wspólnota.
    Nie ma co ustalać . Właścicielem wodomierza jest właściciel lokalu, co nie oznacza, że za jego legalizacje / wymianę nie może odpowiadać Wspólnota (z przyczyn ekonomicznych jest to korzystne dla właściciela lokalu, będzie taniej)

    bezwzględnie musi być legalizowany (wymieniany) co 5 lat.
    nie jest to takie oczywiste.
    Wodomierz może i zazwyczaj jest podzielnikiem kosztów zakupionej wody (odprowadzenia ścieków) do nieruchomości. Te sprawy powinny być zawarte w "Regulaminie rozliczania kosztów zakupu wody i odprowadzenia ścieków."

    "Bezwzględność" obowiązuje tylko przy umowach handlowych, a we wspólnocie takich umów nie ma : właściciel lokalu - Wspólnota.:wink:
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    kasander: ...według wskazań wodomierza głównego, który bezwzględnie musi być legalizowany (wymieniany) co 5 lat.
    Napisałem też dlaczego musi - bo służy do rozliczeń zgodnie z umową z PWiK.
    KubaP: nie jest to takie oczywiste. ..Te sprawy powinny być zawarte w "Regulaminie rozliczania kosztów zakupu wody i odprowadzenia ścieków."
    Nie (...)
    Co PWiK (będące właścicielem wodomierza głównego) obchodzą wewnętrzne regulaminy rozliczeń we wspólnocie?
    Natomiast każdy zarząd winien pilnować i jeżeli tylko dzień taki wodomierz miał przekroczoną legalizację należy natychmiast kwestionować wskazania dostarczonej do budynku wody za poprzedni okres.
    (...)
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Co PWiK (będące właścicielem wodomierza głównego) obchodzą wewnętrzne regulaminy rozliczeń we wspólnocie?
    Natomiast każdy zarząd winien pilnować i jeżeli tylko dzień taki wodomierz miał przekroczoną legalizację należy natychmiast kwestionować wskazania dostarczonej do budynku wody za poprzedni okres.
    tu nie chodzi o wodomierz główny, bo ten podlega legalizacji ( umowa handlowa) tylko o wodomierz lokalowy jakie rozlicza wspólnota
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.