Zarządca-umowa
autograf78
Użytkownik
Kilka lat temu gdy znarząd miał nikłą wiedzę na temat wsp. Mieszkaniowych podsunięta została umowa o zarządzanie nier. Wspólną. Umowa pomiędzy zarządem Wspólnoty a firmą z uprawnieniami gdzie nazwała sie ZARZĄDCĄ.Był tam punkt który mówi. (Wspólnota zleca Zarządcy wykonywanie czynności zwykłego zarządu nieruchomością wspólną.Co na to forumowicze?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Nie mogą więc dodatkowo być Zarządem, dublując tym samym podmiot upoważniony do zarządzania nieruchomością wspólną, gdyż wówczas całkowicie niezależne od siebie dwa podmioty. We wspólnocie nie może być dwóch Zarządów. Więcej, patrz: http://e-wspolnotamieszkaniowa.pl/index.php/zarzad-nieruchomoscia-wspolna/zarzad-a-zarzadca-relacja-miedzy-nimi
"Właściciele lokali mogą w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokali albo w umowie zawartej później w formie aktu notarialnego określić sposób zarządu nieruchomością wspólną, a w szczególności mogą powierzyć zarząd osobie fizycznej albo prawnej". Skoro powierzyli, to Zarząd WM jest zbędny. Z pewnością umowa wasza dotyczy nie zarządzania nieruchomością wspólną a dotyczy wyboru... ADMINISTRATORA. A to jest już inna para kaloszy. Najlepiej będzie jak przedstawisz treść waszej umowy, pomiędzy kim a kim. I czego dotyczy , administrowania czy zarządzania !!! :tooth:
To zasadniczy błąd! To źródło przyszłych nieustannych konfliktów kompetencyjnych.
Czynności zwykłego zarządu z mocy ustawy, zarząd wykonuje samodzielnie i po to właściciele wybrali ten zarząd aby je wykonywał a nie po to aby po wybraniu sam "zwolnił się z roboty" i obowiązki przekazał administratorowi (firmie zarządzającej).
Zarząd oczywiście mógł przekazać niektóre tylko czynności (swoje kompetencje) zwykle do samodzielnej realizacji przez administratora (zarządcę) ale nie hurtem wszystkie. To mogą zrobić tylko wszyscy właściciele zmieniając umową ustawowy sposób sprawowania zarządu z wybranego (likwidując wybrany zarząd) na powierzony firmie (zarządcy).
Zarząd wspólnoty zawiera umowę o administrowanie - nie ma prawa podpisać innej.
Jak to wyprostujesz, to nie będzie ci się mieszało. Zarząd zarządza, administrator administruje, czyli pracuje na zlecenie.
Wszyscy właściciele (nie zarząd) mogą komuś powierzyć zarząd, ale nie sądzę, by wam o to chodziło
Kasander, Elan i ja piszemy ci, że popełniasz błąd, bo nie odróżniasz zarządcy od administratora i mylisz ich kompetencje.
Zarząd zarządza i nikt inny nie ma do tego prawa.