Gmina nie podaje zmian do zarzadcy
makop
Użytkownik
Sytuacja wygląda następująco.
Został zrobione rozliczenie zw i sc i przekazane rozliczenie do gminy za ich lokale we wspólnocie. Teraz gmina kwestionuje rozliczenia gdyż nie zgadzają się im zaliczki którymi obciażała och wspólnota a tym jak oni obciazali sowich najemców. Różnice wynikają z tego że administrator nie podawał zmian ilości osób do zarządcy.
Na chwilę obecną gmina żąda wykonania korekt nawet od stycznia 2016 roku!!! A przecież co miesiąc idą deklaracje za śmieci CIT już też wysyłany. Co zrobić proszę poradzcie.
Został zrobione rozliczenie zw i sc i przekazane rozliczenie do gminy za ich lokale we wspólnocie. Teraz gmina kwestionuje rozliczenia gdyż nie zgadzają się im zaliczki którymi obciażała och wspólnota a tym jak oni obciazali sowich najemców. Różnice wynikają z tego że administrator nie podawał zmian ilości osób do zarządcy.
Na chwilę obecną gmina żąda wykonania korekt nawet od stycznia 2016 roku!!! A przecież co miesiąc idą deklaracje za śmieci CIT już też wysyłany. Co zrobić proszę poradzcie.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
A ten administrator to kim w ogóle jest, że wszystko wiedział o ilości osób i nie podał zarządcy (kim zaś ten zarządca jest?) celowo prawdy? Rokiem rozliczeniowym we wspólnocie jest rok kalendarzowy i na koniec roku może się okazać (i okazuje się najczęściej) że wpłacane przez właścicieli zaliczki były albo za małe albo za duże w stosunku do rzeczywistego zużycia. I taki termin (można częściej) jest właściwym do dokonywania wszelkich rozliczeń, korekt opłat itp.
Ustalić czy gmina ma rzeczywiście rację.
Wyjaśnić dlaczego gmina jako właściciel lokali nie podawała (tak jak nakazuje ustawa śmieciowa) do wspólnoty aktualnych danych o ilości osób w swoich lokalach.
Wyjaśnić rolę administratora i zarządcy a może także zarządu?!
Po ustaleniu wszystkich niejasności:
Administrator tzn osoba która w gminie jest 'odpowiedzialna' za lokale którymi właścicielami jest właśnie gmina. Jego obowiązkiem jest miedzy innymi podawanie zmian ilości osób w lokalach. Niestety takich czynności nie wykonywał i w związku z tym są różnice pomiędzy naliczeniami w ewidencji wspólnoty a tym co ma u siebie gmina. Dodam jeszcze że co miesiąc gmina otrzymuje notę obciążeniową w której są zawarte dane za jaką ilość osób są obciążani oraz jaką ilością zw/sc i nigdy nie były zgłaszane uwagi żeby coś się nie zgadzało. Administrator gminny podpisywał dokument że jest zgodny.
Wyjścia są dwa:
- napisać gminie żeby spadała na drzewo
- dogadać się polubownie akcentując dobrą wolę wspólnoty w sytuacji gminnego winnego
Wobec czego...
... pretensje i żądania gminy są bez znaczenia i bez sensu.
Wspólnotę nie interesuje jak gmina się rozlicza z najemcami, czy tylko częściowo, czy w sposób uproszczony, czy nawet wcale. Nikt nie będzie składał korekt Cita i deklaracji śmieciowych wstecz bo komuś w gminie słupki się nie zgadzają.