Gmina nie podaje zmian do zarzadcy

makopmakop Użytkownik
Sytuacja wygląda następująco.
Został zrobione rozliczenie zw i sc i przekazane rozliczenie do gminy za ich lokale we wspólnocie. Teraz gmina kwestionuje rozliczenia gdyż nie zgadzają się im zaliczki którymi obciażała och wspólnota a tym jak oni obciazali sowich najemców. Różnice wynikają z tego że administrator nie podawał zmian ilości osób do zarządcy.
Na chwilę obecną gmina żąda wykonania korekt nawet od stycznia 2016 roku!!! A przecież co miesiąc idą deklaracje za śmieci CIT już też wysyłany. Co zrobić proszę poradzcie.

Komentarze

  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Makop: Co zrobić proszę poradzcie
    Jesteś członkiem WM, czy pełnisz jeszcze jakąś funkcję ? Przecież jest u was we wspólnocie i Zarządca i Administrator. Najpierw niech się wypowie Zarządca, któremu powierzyliście zarząd nieruchomością wspólną.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano marca 2017
    Rozliczenie należy skorygować, jeżeli konieczność dokonania korekty wynika z zaniedbania zarządcy, to on powinien ponieść koszty z tym związane.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Różnice wynikają z tego że administrator nie podawał zmian ilości osób do zarządcy.
    Ale podawanie do wspólnoty zmiany osób w lokalach to obowiązek właściciela lokalu(i) - czyli gminy - a nie jakiegoś administratora!!!
    A ten administrator to kim w ogóle jest, że wszystko wiedział o ilości osób i nie podał zarządcy (kim zaś ten zarządca jest?) celowo prawdy?
    A przecież co miesiąc idą deklaracje
    Rokiem rozliczeniowym we wspólnocie jest rok kalendarzowy i na koniec roku może się okazać (i okazuje się najczęściej) że wpłacane przez właścicieli zaliczki były albo za małe albo za duże w stosunku do rzeczywistego zużycia. I taki termin (można częściej) jest właściwym do dokonywania wszelkich rozliczeń, korekt opłat itp.
    Co zrobić proszę poradzcie
    Ustalić czy gmina ma rzeczywiście rację.
    Wyjaśnić dlaczego gmina jako właściciel lokali nie podawała (tak jak nakazuje ustawa śmieciowa) do wspólnoty aktualnych danych o ilości osób w swoich lokalach.
    Wyjaśnić rolę administratora i zarządcy a może także zarządu?!
    Po ustaleniu wszystkich niejasności:
    Zarządca: Rozliczenie należy skorygować
  • Opcje
    makopmakop Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Błąd jest ewidentnie po stronie gminy gdyż jako właściciel lokali niewyodrębnionych nie podawał zmian ilości osób w swoich zasobach do firmy zarządzającej

    Administrator tzn osoba która w gminie jest 'odpowiedzialna' za lokale którymi właścicielami jest właśnie gmina. Jego obowiązkiem jest miedzy innymi podawanie zmian ilości osób w lokalach. Niestety takich czynności nie wykonywał i w związku z tym są różnice pomiędzy naliczeniami w ewidencji wspólnoty a tym co ma u siebie gmina. Dodam jeszcze że co miesiąc gmina otrzymuje notę obciążeniową w której są zawarte dane za jaką ilość osób są obciążani oraz jaką ilością zw/sc i nigdy nie były zgłaszane uwagi żeby coś się nie zgadzało. Administrator gminny podpisywał dokument że jest zgodny.
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Błąd jest ewidentnie po stronie gminy
    No w tej sytuacji to oczywiste.
    Wyjścia są dwa:
    - napisać gminie żeby spadała na drzewo
    - dogadać się polubownie akcentując dobrą wolę wspólnoty w sytuacji gminnego winnego
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Makop: Błąd jest ewidentnie po stronie gminy
    Błąd jest ewidentnie po stronie Administratora:
    Makop: Administrator gminny podpisywał dokument że jest zgodny.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jak ustaliliście to nie jest wina wspólnoty.

    Wobec czego...
    [cite] makop:[/cite]Teraz gmina kwestionuje rozliczenia gdyż nie zgadzają się im zaliczki którymi obciążała och wspólnota a tym jak oni obciążali sowich najemców. Różnice wynikają z tego że administrator nie podawał zmian ilości osób do zarządcy.
    Na chwilę obecną gmina żąda wykonania korekt nawet od stycznia 2016 roku!!! A przecież co miesiąc idą deklaracje za śmieci CIT już też wysyłany.

    ... pretensje i żądania gminy są bez znaczenia i bez sensu.

    Wspólnotę nie interesuje jak gmina się rozlicza z najemcami, czy tylko częściowo, czy w sposób uproszczony, czy nawet wcale. Nikt nie będzie składał korekt Cita i deklaracji śmieciowych wstecz bo komuś w gminie słupki się nie zgadzają.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Administrator gminny podpisywał dokument że jest zgodny.
    to niech on pokryje różnicę Gminie, a Gmina niech spada na drzewo , żadnych korekt . Zgodnie z ustawą takich korekty nadpłat robić nie wolno wstecz.
    Art.6q. 3.W przypadku złożenia korekty deklaracji lub nowej deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi [b][color=#00f][color=#f00]nie stwierdza się nadpłaty[/color] w tej opłacie za miesiące, w których usługa odbierania odpadów komunalnych była świadczona.[/color][/b]
    
  • Opcje
    makopmakop Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Ja również uważam że nie ma podstaw do korekt ale Gmina oczywiście ma inny punkt widzenia. Cieszę sie że ktoś podzielą moją opinię. POZDRAWIAM
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.