Program do Zarządzania Wspólnotą Mieszkaniową Pilne ! :)

JusstynaaJusstynaa Użytkownik
Witajcie,
musimy zarządzać jedną wspólnotą mieszkaniową, więc pytanie do was: Jaki polecacie dobry i łatwy w obsłudze program. Chodzi mi najbardziej o księgowość oraz możliwość tworzenia uchwał oraz głosowania elektronicznie na nie. A także o rozliczanie mediów. Prawdopodobnie jeżeli nam dobrze pójdzie, to będziemy może zarządzać ok. 10 budynkami. Prowadzenie księgowości uproszczonej.
Czy ktoś obsługuje program emieszkaniec.pl ? Polecacie ? lub admireo ?
Pytam ponieważ, wiadomo wypełnione wersje demonstracyjne wyglądają wszędzie przyjaźnie. A opisy programów zawszę są świetne, ale w praktyce bywa różnie.

Dodatkowo, może ma ktoś jakąś dobrą stronę z informacjami dotyczącymi zarządzania, wspólnot mieszkaniowych oraz wzorów dokumentacji i uchwał ?
«1

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Ja nie znam programu komputerowego od obsługi nieruchomości - "orkiestra", który by miał wszystko , ale polecam ...
    ... o choćby takie

    https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/1640/szukam-programu-do-administrowania-nieruchomosciami/

    Sam korzystam z Weles2fk (taki ma mój administrator)
    Dodatkowo, może ma ktoś jakąś dobrą stronę z informacjami dotyczącymi zarządzania, wspólnot mieszkaniowych oraz wzorów dokumentacji i uchwał ?
    ty chyba nie z tego świata , takie rzeczy kosztują i nikt Tobie nie da za free , byłby palantem
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    ...jeżeli nam dobrze pójdzie, to będziemy może zarządzać ok. 10 budynkami.
    ...może ma ktoś jakąś dobrą stronę z informacjami dotyczącymi zarządzania, wspólnot mieszkaniowych oraz wzorów dokumentacji i uchwał ?
    Współczuję tym przyszłym 10 budynkom.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] kasander:[/cite]Współczuję tym przyszłym 10 budynkom.
    dlaczego ? przecież walczysz o takich zarządców / administratorów amatorów bez licencji :bigsmile:
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dlaczego ?
    No znowu - to jest ten akurat siedemnasty wątek więc nie wysilaj się, daj sobie .....
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czemu oceniacie ludzi nie wiedząc jaką mają wiedzę ? Odbyliśmy wiele szkoleń, a zapytanie się o program to chyba nic strasznego ? jest mnóstwo ofert więc to chyba nie dziwne, że chcę zapytać o opinie ?
    a o stronach też warto wiedzieć, bo na nich jest wiele artykułów i opinii przydatnych do zarządzania budynkami.
    Ale dziękuję nawet za te chamskie opinię, widocznie musicie sobie na kimś ulżyć :)
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jusstynaa: Prawdopodobnie jeżeli nam dobrze pójdzie , to będziemy może zarządzać ok. 10 budynkami
    Przecież możecie zatrudnić Biuro Rachunkowe. Będzie sprawniej, szybciej, taniej i lepiej !
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP - dziękuję za komentarz, byłam wcześniej na tym forum, jednak właśnie nie ma żadnej informacji o emieszkaniec czy admireo, ale sprawdzę inne polecane programy.

    Znalazłam jedną fajną płatną stronę, więc pewnie wykupię abonament, bo widocznie tutaj ciężko mi będzie otrzymać jakąkolwiek pomoc, bez toczenia piany przez niektóre osoby.

    Nowy doklejony: 22.03.17 08:34
    elan124 - też nad tym myślałam, jednak deweloper się uparł, bo ma złe doświadczenia z zarządcami w naszym mieście, tak więc musimy się tym zająć, ale mamy też pomoc od osób z innych biur w sprawie księgowości i zarządzania... jednak oni pracują na mieszczaninie, gdzie dla nas ten program będzie zbyt rozbudowany.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Jusstynaa: Jednak deweloper się uparł
    No, jak się Pan Deweloper uparł, to rzeczywiście, nie ma na to siły. Współczuję wam i tym właścicielom z 10 budynków :bigsmile:
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Jusstynaa: ...nie wiedząc jaką mają wiedzę ? Odbyliśmy wiele szkoleń, a zapytanie się o program to chyba nic strasznego?
    Mi osobiście to wystarczy do oceny.
    Na tych wszystkich szkoleniach nic nie powiedzieli z jakich stron, z jakiej wiedzy,z jakiego programu najlepiej korzystać?
    Od razu za to zawierzyłaś użytkownikowi Forum, który coś tam palnął choć w życiu nie korzystał nie tylko z programu Weles 3 ale nawet z Weles 1 i 2.
    Masz jeszcze czas przekwalifikować się bo narobisz szkód w tych 10 budynkach a sobie niepotrzebnych kłopotów.
    To tylko moja dobra rada a zrobisz jak zechcesz.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    [cite] Jusstynaa:[/cite]deweloper się uparł, bo ma złe doświadczenia z zarządcami w naszym mieście, tak więc musimy się tym zająć,
    jesteś pracownikiem dewelopera?
    (...)
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    na razie to jeden budynek i dopiero 1 mieszkanie zostało wykupione. Mamy odbyte szkolenia i pomoc od dwóch zarządców, więc nie powinno być źle, ale jak wiadomo szkolenia, a praktyka to coś innego. Więc jesteśmy tego świadomi.
    Dlatego liczyłam na pomoc w sprawie programu, bo ciężko wybrać odpowiedni program, ale mam nadzieję, że szybko coś znajdziemy. Miłego dnia.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Jusstynaa: Musimy zarządzać jedną wspólnotą mieszkaniową
    A kto was do tego zmusza ???
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mamy odbyte szkolenia
    na tych szkoleniach nie dano Tobie materiałów
    wzorów dokumentacji i uchwał ?
    
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    na szkoleniach rzadko mówią o programach, a jak już to podają kilka programów, ale nie mówią o ich użytkowaniu i praktycznym wykorzystaniu.
    Pytam o opinię na forum, o praktykę użytkowania tych programów, czy to coś złego ?
    Deweloper u którego jesteśmy generalnym wykonawcą tych budynków nas namawiał od kilku lat, ponieważ już przeszedł przez kilku zarządców i wspólnoty nie są zadowolone z ich pracy, więc po wielu namowach szef się zgodził. Ale wiadomo jak wspólnota nie będzie zadowolona z naszej pracy to mogą nas odwołać :) ale póki co chcę zdobyć jak najwięcej informacji przydatnych do prowadzenia jednej wspólnoty.
    Dostaliśmy plan kont, przykłady operacji, plan gospodarczy, karty głosowania, wzorów uchwał zero, znalazłam kilka wzorów na stronach jedynie.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    [cite] Jusstynaa:[/cite]Dostaliśmy plan kont, przykłady operacji, plan gospodarczy, karty głosowania, wzorów uchwał zero, znalazłam kilka wzorów na stronach jedynie.
    A tu zaglądałaś
    https://forum.zarzadca.pl/wiki/

    Uchwały się pisze na bieżąco , do wspólnoty , bo nie ma dwóch takich samych , dlatego tak trudno o wzory treści uchwał.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jusstynaa: Dostaliśmy plan kont, przykłady operacji, plan gospodarczy, karty głosowania, wzorów uchwał zero, znalazłam kilka wzorów na stronach jedynie.
    To w zasadzie jesteście już dobrze przygotowani do pracy, tym bardziej, ze braliście udział w tylu różnorodnych szkoleniach. Do dzieła i powodzenia !
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dostaliśmy plan kont, przykłady operacji, plan gospodarczy, karty głosowania, wzorów uchwał zero, znalazłam kilka wzorów
    Po co Wam plan kont? Wspólnoty z reguły nie prowadzą księgowości.
    Wzory uchwał to właściciele każdorazowo sobie ustalają.
    Czarno to widzę, podstawowe, wręcz elementarne braki masz, więc radzę jednak skorzystać z moich sugestii dla swojego dobra a przede wszystkim dla dobra właścicieli w przyszłych wspólnotach.
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP - tak widziałam, dodatkowo mam jeszcze jakieś dwie strony z wzorami, więc pewnie coś z tego mi się przyda :) a no i jeszcze ta strona z abonamentem, tam pewnie konkretne rzeczy będą.

    Elan124 - myślę, że jesteśmy w miarę dobrze przygotowani, jedynie najgorzej znaleźć dobry program. Ale jeszcze spróbuję poszukać dodatkowych informacji na ich temat.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czarno to widzę, podstawowe, wręcz elementarne braki masz, więc radzę jednak skorzystać z moich sugestii dla swojego dobra a przede wszystkim dla dobra właścicieli w przyszłych wspólnotach.
    jednak to objawienie trzyma go mocno :wink:
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    myślę, że jesteśmy w miarę dobrze przygotowani,
    No to tak dla rozluźnienia atmosfery - ocenimy przy okazji - powiedz nam w dwóch zdaniach czym się różnią czynności zwykłego zarządu od czynności przekraczających zarząd zwykły?
    Ale, ale bez zaglądania w materiały - z głowy proszę.
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jeżeli właściciele podejmą uchwałę, że chcą mieć prowadzoną pełną księgowość to zarządca ma obowiązek ten wybór spełnić.
    Właściciele mogą zatwierdzić planowany wzór stworzony przez zarządcę. A nie sami wymyślają. Dlatego prosiłam o stronę z wzorami uchwał i innej dokumentacji.

    Dziękuję reszcie za pomoc i życzę miłego dnia :)
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Justyna zapomnij o szkoleniach. Teraz praktyka.

    Zacznij od jednego programu. Jakiegoś wiodącego. Może być Welles 3.
    Zaloguj się tam. Usiądź z osobą, która otarła się o księgowość w jakieś firmie. Zobaczcie co z tego, co w demo widać w ogóle rozumiecie. Czy wam kojarzy, czy słabo.

    A plan kont możesz tu wkleić. Zobaczymy, co tam deweloper sobie uwidził w tym planie i uprościmy plan od razu o połowę kont. Konta zawze można dorobić do planu, rozmnozenie kont utrudni wam życie od początku.

    Możesz zacząć jeszcze prościej bez planu kont, ale na exelu 10 budynków na pewno nie pociągniecie. Najwyżej awaryjnie, to metoda chałupnicza.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Jusstynaa:[/cite]Jeżeli właściciele podejmą uchwałę, że chcą mieć prowadzoną pełną księgowość to zarządca ma obowiązek ten wybór spełnić.
    Właściciele mogą zatwierdzić planowany wzór stworzony przez zarządcę. A nie sami wymyślają. Dlatego prosiłam o stronę z wzorami uchwał i innej dokumentacji.
    Jusstynaa: nie przejmuj się tymi szykanami... plan kont jest potrzebny do każdego programu komputerowego wspomagającego zarządzanie nieruchomościami, inaczej taki program jest bezużyteczny .
    Uchwała o sposobie prowadzenia ewidencji pozaksięgowej wspólnoty jest niezbędna i jedną z pierwszych jaką właściciele powinni podjąć.
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    - z głowy proszę.
    Czas minął - szkoda, była szansa się pochwalić i utrzeć nosa nam.
    Moja rada pozostaje aktualna.
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    blazejh - dziękuję, program sprawdzę, na szczęście będzie uproszczona księgowość, więc planu kont nie będzie. A w exelu nie chcę się za bardzo bawić, bo będzie dużo więcej roboty i pilnowania by się czasem formuły nie poprzestawiały.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Jusstynaa:[/cite]Jeżeli właściciele podejmą uchwałę, że chcą mieć prowadzoną pełną księgowość to zarządca ma obowiązek ten wybór spełnić.
    Właściciele mogą zatwierdzić planowany wzór stworzony przez zarządcę. A nie sami wymyślają. Dlatego prosiłam o stronę z wzorami uchwał i innej dokumentacji.

    Dziękuję reszcie za pomoc i życzę miłego dnia :)

    Stop stop stop

    Takie życzenie właścicieli, to byłoby wyjście daleko za daleko niż tego wymaga ustawa.
    Szukasz planu kont w księgowości uproszczonej.

    Nie pchasz się w pełną księgowość, bo nie masz potrzeby, przymusu, prawdziwego księgowego, ochoty, czasu i umiejętności. itp. itd.
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP - uchwała będzie podpisana na dniach, jednak na pewno będzie prowadzona uproszczona księgowość, może za rok jak większość osób wykupi mieszkania, to się zmieni. Bo na dzień dzisiejszy jest jedno mieszkanie sprzedane.
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jusstynaa
    Nie chcesz słuchać to przynajmniej weź sobie do serca to co pisze blazejh bo to doświadczony zarządca nieruchomości.
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    blazejh - to był tylko przykład. My się nie pchamy w pełną księgowość. Będzie prowadzona uproszczona księgowość.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    W demo Wellesa popatrzcie sobie na plan kont WM5 Kosztowa. Do uchwały w sam raz i do rozbudowy potem. To jest szkielet planu kont wspólnoty.

    Welles, po demo widzę, posługuje się słownictwem z ustawy o rachunkowości. Dla początkujących będzie trudny i prawdopodobnie nie zawiera uproszczeń naturalnych dla zarządców, którzy pełnej księgowości nie znają. Idzie ogarnąć, ale na pewno są łatwiejsze programy.

    Jest nawet przykład wspólnoty, która wdepnęła w VAT, co nieźle świadczy o poziomie tego demo. Demo mojego programu to katastrofa.
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ok, więc sobie na spokojnie sprawdzę też ten program. Dziękuję :)
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Justyna, zakładam, że ten link znasz, ale na wszelki wypadek, bo wzory różne tam znajdziesz
    http://www.zarzadca.pl/
    A jak bym była tobą, to bym Błażeja zapytała, jakiego programu używa :wink:
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wirtualne Osiedle - ale odpada.
    Szukajcie programu ze sprawną obsługą przez telefon, czyli większego.
    Z sensowną instrukcją na papierze.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    [cite] Jusstynaa:[/cite]KubaP - uchwała będzie podpisana na dniach, jednak na pewno będzie prowadzona uproszczona księgowość, może za rok jak większość osób wykupi mieszkania, to się zmieni. Bo na dzień dzisiejszy jest jedno mieszkanie sprzedane.
    we wspólnocie nie ma czegoś takiego jak uproszczona księgowość jest natomiast pozaksięgowa ewidencja kosztów utrzymania nieruchomości.

    Tak czy siak w dobie informatyki potrzebny ci będzie jakis plan kont nawet taki minimalny np taki
    130 RACHUNEK BANKOWY
    200 Rozrachunki z właścicielami
    202 Rozrachunki z kontrahentami
    204 ROZRACHUNKI z byłymi właścicielami
    221 Rozrachunki z Urzędem Skarbowym
    222 ZUS
    231 Rozrachunki - zleceniobiorcy
    400 Koszty
    700 Przychody
    700-210 Energia elektryczna na NW
    700-220 Utrzymanie czystości na NW
    700-240 Przeglądy i konserwacja NW
    700-250 Ubezpieczenie NW
    700-270 Administrowanie nieruchomością wspólną
    700-290 Obsługa konta bankowego WM
    700-310 Fundusz Remontowy NW
    700-601 Utrzymanie czystości na NW
    700-605 Pozostałe koszty zarządu NW
    720 przychód z tytułu odsetek bankowych
    856 Fundusz remontowy
    860 Wynik finansowy
    870 Podatek dochodowy CIT
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Hmmm... na moim ostatnim szkoleniu, prowadząca mówiła o przepisie szczególnym, gdzie można prowadzić ewidencje uproszczoną, bez kont KH. Był ponoć obowiązek prowadzenia KH, do 2000 r. I pokazała nam uproszczony wzór takiej ewidencji. Dlatego właśnie to nazywam uproszczoną księgowością.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    [cite] Jusstynaa:[/cite]Hmmm... na moim ostatnim szkoleniu, prowadząca mówiła o przepisie szczególnym, gdzie można prowadzić ewidencje uproszczoną, bez kont KH.
    Był ponoć obowiązek prowadzenia KH, do 2000 r.
    I pokazała nam uproszczony wzór takiej ewidencji. Dlatego właśnie to nazywam uproszczoną księgowością.
    przepis szczególny ...:shocked: hmm :bigsmile:
    tak twierdzą tylko rasowi księgowi i księgowe, biura rachunkowe

    każdy szkolący klepie na swoją modłę, aby sprzedać swój produkt ...:wink: - pewnie szkoli pracowników małych firm.
    Wspólnota to nie mała firma, to trzeci model zarządzania nieruchomościami - po komunalnym i spółdzielczym - , szczególny!!!, dla którego opracowano nowe, odbiegające od standardów , zasady funkcjonowania i prowadzenia ewidencji "księgowej" - pozaksięgowa ewidencja.

    Nigdy nie było obowiązku dla wspólnot do prowadzenia księgowości w oparciu o ustawę o rachunkowości (uproszczona księgowość dla małych firm). Wspólnota jest zobowiązana do prowadzenia pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów , więc możesz to robić ... w zeszycie , ale w dobie komputerów każdy ułatwia sobie życie i na zasadzie "uszczelki" adaptuje sobie jakiś programik do ewidencjonowania . Z nim nie "pogadasz", jak nie założysz sobie planu kont .

    Słuchaj się praktyków, a wiele zbędnej pracy unikniesz.
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Mówiła o przepisie z ustawy o rachunkowości, na który właśnie się powołujemy, ale to bez znaczenia.

    To, co wam pokazała pani na szkoleniu w każdym programie musicie najpierw rozpisać na grupy kont syntetycznych (Welles nawet używa tej nazwy w swoim demo).

    Wg zasad ogólnych ustawy o rachunkowości istnieje 9 grup kont syntetycznych, ale podstawowy plan kont dla wspólnoty można z powodzeniem (praktyczne podejście) uprościć do sześciu podstawowych.
    Z powyższego planu kont Kuby to będą:

    130 RACHUNEK BANKOWY

    200 Rozrachunki z właścicielami

    202 Rozrachunki z kontrahentami

    400 Koszty

    700 Przychody

    856 Fundusz remontowy (jeśli jest uchwalony)


    Właśnie taki plan kont ma chyba WMKosztowa 5 z demo Wellesa.
    Pozostałe konta z planu Kuby nazwiemy analitycznymi i oczywiście większość z nich wystąpi w każdej księgowości każdej wspólnoty.

    Tak więc jeśli szukamy programu do wspólnot, to trochę wracamy do ustawy o rachunkowości.
    Dlatego tak, bo księgowość jest jedna, wymyślona w średniowiecznej Italii. Ameryki już nikt tu nie odkryje.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Tak więc jeśli szukamy programu do wspólnot, to trochę wracamy do ustawy o rachunkowości.
    Księgowość jest jedna i Ameryki już nikt tu nie odkryje.
    Hmm - Ameryki nie odkrywamy, ale naśladujemy ją ... nie można mówić o uproszczonej księgowości we wspólnocie, bo to od razu kojarzy się z ustawą o rachunkowości , a ta we wspólnotach nie obowiązuje .
    Dla wspólnot stworzono nowe zasady i tego trzeba się nauczyć, a nie wtłaczać Wspólnoty w ustawę o rachunkowości , bo tego się tylko nauczyło - prowadzący szkolenia.

    Plan kont potrzeby jest jako "język", tylko po to, aby się "dogadać" programem "ala ' księgowym" do ewidencji pozaksięgowej
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję za przydatne informacje, sama uważam, że kilka podstawowych kont będzie bardzo przydatnych przy prowadzeniu wspólnoty, jednak na szkoleniu dostałam taką informację jak wyżej i z tego co wiem jeden Zarządca wspólnoty obok prowadzi ją prawdopodobnie w exelu, bez żadnych kont. Więc siądę porządnie do programu zapoznam się z nim i coś wybiorę, by to wszystko było prowadzone przejrzyście i porządnie.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    z tego co wiem jeden Zarządca wspólnoty obok prowadzi ją prawdopodobnie w Excelu, bez żadnych kont.
    siądę porządnie do programu zapoznam się z nim i coś wybiorę, by to wszystko było prowadzone przejrzyście i porządnie.
    Uważam, że to co Ty sobie zrobisz w Excelu, to ma drugorzędne znaczenie , ważniejsze są wydruki jakie idą do właścicieli lokali, a tych jest sporo,
    więc arkusz excel jest mało przydatny , no i trzeba być orłem w obsłudze Excela
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    no właśnie dlatego wolę zakupić program i się nie męczyć z tym, bo dodatkowo dochodzi dużo więcej pilnowania, by się formuły nie przestawiły i dobrze zliczały, no i stworzenie tego, by to jakoś wyglądało to całkiem inna bajka. Na razie emieszkaniec.pl wpadł mi w oko, jest przyjazny i zrozumiały, ale zobaczymy jak pójdą dalej moje poszukiwania.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    eMieszkaniec mi się podoba.

    Jest dla początkujących i chyba niezły.
    Prowadzi za rękę tam, gdzie gdzie indziej trzeba rozkminiać.

    Np. konta analityczne I poziomu tworzy automatycznie - super sprawa dla początkujących!!!

    Za to kont syntetycznych natworzyli aż 31. Jeśli są predefiniowane, tzn. chyba że nie można ich pousuwać. Czyli zawsze coś za coś. Może da się je ukryć?

    Moduł rozliczania mediów też wygląda na przemyślany, ale niestety nie ma demo więc trudno powiedzieć na pewno co i jak tam hula.

    Ale program może być w sam raz dla takich, co chcą pominąć exela, ale niewiele wiedzą jak.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Moduł rozliczania mediów też wygląda na przemyślany, ale niestety nie ma demo więc trudno powiedzieć na pewno co i jak tam hula.
    problem jest w tym , że regulamin rozliczania mediów trzeba napisać pod program komputerowy eMieszkaniec, a nie jak będą chcieli właściciele lokali .

    http://www.zarzadcy.com.pl/aktualnosci/nowosc-dla-zarzadcow-nieruchomosci/6020.html
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    No własnie sprawdzałam plan kont, mam darmową wersję na miesiąc, można zmienić status konta : konto wyłączone z księgowania, sposób tworzenia subkont: predefiniowane, automatyczne, ręczne. Jednak te opcje są pokazane, ale nie dostępne, oraz numer konta i nazwa nie są dostępne do zmiany, jednak może trzeba będzie wykupić abonament, by można było coś więcej sobie dopasować. Ale w tej sprawie mam zamiar napisać do nich e-mail, bo program dla prowadzenia jednej wspólnoty zapowiada się całkiem fajnie, o ile plan kont będę mogła dostosować do swoich potrzeb.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Powiem tak: jeśli program prowadzi za rękę i automatycznie tworzy konta analityczne właścicieli i kontrahentów i jakiś chyba inne też, to te 31 kont głównych mogłoby sobie nawet być, bo bałaganu chyba by nie było.

    Co do rozliczeń mediów to prezes eMieszkańca...

    "Rozwiązanie takie pozwoli zarządcy zapomnieć o problemach rozliczania wspólnoty".

    ... przesadza.

    To tylko program.
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Jusstynaa: ...mam darmową wersję na miesiąc, można zmienić status konta : konto wyłączone z księgowania, sposób tworzenia subkont: predefiniowane, automatyczne, ręczne. Jednak te opcje są pokazane, ale nie dostępne, oraz numer konta i nazwa nie są dostępne do zmiany, jednak może trzeba będzie wykupić abonament, by można było coś więcej sobie dopasować. Ale w tej sprawie mam zamiar napisać do nich e-mail, bo program dla prowadzenia jednej wspólnoty zapowiada się całkiem fajnie, o ile plan kont będę mogła dostosować do swoich potrzeb.
    Chociaż wiem, że mi nie odpowiesz czy też nie potrafisz odpowiedzieć a jako, że jest to forum wspólnot (Wspólnoty Mieszkaniowe - forum dyskusyjne) a nie zarządców (są takie specjalistyczne) - powiedz czy Ty naprawdę chcesz zarządzać wspólnotami czy tylko jaja sobie robisz?
    Jako wieloletni właściciel we wspólnocie jestem przerażony i jednocześnie zszokowany Twoją zerową wręcz wiedzą teoretyczną i praktyczną.
    Ty tu na Forum zaczynasz dopiero widzę uczyć się podstaw - żenujące to jest. Jak Ty chcesz być doradcą zarządu czy właścicieli w tych 10 wspólnotach? Zadepczą Cię "starzy właściciele"
    Nie znam Cię i nie uwziąłem się, ale po pierwszym wpisie dobrze Ci radziłem - każde kolejne Twoje wejścia tu na Forum tylko utwierdzają mnie, że Ty nie tylko nie posiadasz odpowiedniej wiedzy fachowej ale nawet predyspozycji nie masz do wykonywania tego zawodu.
    Skoro już po pierwszym krytycznym zdaniu, bardzo delikatnie krytycznym - obrażasz się, to jak Ty wyobrażasz sobie współpracę z właścicielami we wspólnotach gdzie "bluzgi" i nie tylko, na zarządzających są niejako na porządku dziennym.
    Osobiście (i jak widać na Forum nie tylko ja) jako właściciel lokalu, zbyt dużo nerwów, zdrowia i swoich pieniędzy straciłem przez takich niedouczonych, bez wiedzy nawet podstawowej ogólnej o fachowej już nie mówiąc, ale za to z licencjami i "ambicjami" dyktatorskimi zarządców-administratorów.
    Jeden z tych głąbów na przesłuchaniu nawet na podstawowe i proste pytanie: w jakim charakterze jest zatrudniony we wspólnocie nie potrafił odpowiedzieć, bo bojąc się chyba odpowiedzialności nie wiedział co będzie dobre dla niego gdy przyszło ponosić odpowiedzialność za przestępstwa, bo jemu się wydawało, że jak w komunie on tu rządzi.
    Zapewne licencjonowani wiedzą co mogła oznaczać jego odpowiedź: powierzony?!
    Na powtórne pytanie czy sprawuje jako zarządca zarząd powierzony czy jako zarządca administruje NW - on jest zatrudniony przez zarząd jako powierzony???!!!
    Wszystkie moje uwagi pod Twoim adresem mają tylko i wyłącznie zapobiec w przyszłości deprecjonowaniu tego zawodu (jak ten głąb powyżej) a właścicieli uchronić przed nieszczęściem jakim we wspólnocie każdej jest niedorobiony zarządca-administrator.
    Sorry za przydługi, moralizujący tekst.:confused:
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie martw się to co piszesz wszystko czytam, jednak nie chce mi się z Tobą wchodzić w dyskusję, nikt nie powiedział, że ja mam firmę i będę zarządzać. Więc to nie ja będę użerać się z lokatorami i innymi osobami, a oni ze mną i moim wielkim brakiem wiedzy, jak to twierdzisz. Zaczynając to forum pytałam o program a Ty zacząłeś się czepiać kompetencji i wiedzy innych, więc nie mam ochoty wchodzić z Tobą w wielkie dziwne dyskusje, nie chcesz pogadać o programie na którym pracujesz to nie wchodź i nie czytaj. Wszystkie osoby mają prawo pozyskiwać wiedzę na forum oraz innych stronach, bo nikt nie jest alfą i omegą. Ale jak Ty jesteś taki wspaniały to moje gratulacje i życzę Ci miłego dnia :wink:
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jusstynaa: nikt nie powiedział, że ja mam firmę i będę zarządzać.
    Więc muszę Ci przypomnieć, że zaczynałaś tak:
    Jusstynaa: Witajcie, musimy zarządzać jedną wspólnotą mieszkaniową...Prawdopodobnie jeżeli nam dobrze pójdzie, to będziemy może zarządzać ok. 10 budynkami.
    To też kwestia rzetelności której jak widać też Ci brakuje.
  • Opcje
    JusstynaaJusstynaa Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Chodziło o firmę w której pracuje dlatego jest "musimy" :bigsmile: więc jakbyś czytał wszystkie komentarze to byś wiedział :bigsmile:
    ale Ty widzisz to co Ty chcesz, więc nie ma sensu wchodzić z Tobą w dalsze dyskusje.
    Współczuje wszystkim ludziom, którzy na co dzień muszą się z Tobą użerać :neutral: ale pomimo to życzę Ci miłego dnia :smile:
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano marca 2017
    którzy na co dzień muszą się z Tobą użerać
    Ze mną nikt nie musi się użerać - to ja się użeram, jak to nazywasz.
    Chodziło o firmę...
    No wiem. że chodzi o firmę ale zważ, że cała księgowość we wspólnocie to czasem wystarczy zeszyt jak Ci tu doradził użytkownik jeden.
    Zasadniczą sprawą jest zarządzanie ludźmi i budynkiem - to robią (powinni) wszyscy pracownicy firmy zarządzającej.
    To tak na zakończenie tej dyskusji.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.