Program do Zarządzania Wspólnotą Mieszkaniową Pilne ! :)
Jusstynaa
Użytkownik
Witajcie,
musimy zarządzać jedną wspólnotą mieszkaniową, więc pytanie do was: Jaki polecacie dobry i łatwy w obsłudze program. Chodzi mi najbardziej o księgowość oraz możliwość tworzenia uchwał oraz głosowania elektronicznie na nie. A także o rozliczanie mediów. Prawdopodobnie jeżeli nam dobrze pójdzie, to będziemy może zarządzać ok. 10 budynkami. Prowadzenie księgowości uproszczonej.
Czy ktoś obsługuje program emieszkaniec.pl ? Polecacie ? lub admireo ?
Pytam ponieważ, wiadomo wypełnione wersje demonstracyjne wyglądają wszędzie przyjaźnie. A opisy programów zawszę są świetne, ale w praktyce bywa różnie.
Dodatkowo, może ma ktoś jakąś dobrą stronę z informacjami dotyczącymi zarządzania, wspólnot mieszkaniowych oraz wzorów dokumentacji i uchwał ?
musimy zarządzać jedną wspólnotą mieszkaniową, więc pytanie do was: Jaki polecacie dobry i łatwy w obsłudze program. Chodzi mi najbardziej o księgowość oraz możliwość tworzenia uchwał oraz głosowania elektronicznie na nie. A także o rozliczanie mediów. Prawdopodobnie jeżeli nam dobrze pójdzie, to będziemy może zarządzać ok. 10 budynkami. Prowadzenie księgowości uproszczonej.
Czy ktoś obsługuje program emieszkaniec.pl ? Polecacie ? lub admireo ?
Pytam ponieważ, wiadomo wypełnione wersje demonstracyjne wyglądają wszędzie przyjaźnie. A opisy programów zawszę są świetne, ale w praktyce bywa różnie.
Dodatkowo, może ma ktoś jakąś dobrą stronę z informacjami dotyczącymi zarządzania, wspólnot mieszkaniowych oraz wzorów dokumentacji i uchwał ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
... o choćby takie
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/1640/szukam-programu-do-administrowania-nieruchomosciami/
Sam korzystam z Weles2fk (taki ma mój administrator)
ty chyba nie z tego świata , takie rzeczy kosztują i nikt Tobie nie da za free , byłby palantem
a o stronach też warto wiedzieć, bo na nich jest wiele artykułów i opinii przydatnych do zarządzania budynkami.
Ale dziękuję nawet za te chamskie opinię, widocznie musicie sobie na kimś ulżyć :)
Znalazłam jedną fajną płatną stronę, więc pewnie wykupię abonament, bo widocznie tutaj ciężko mi będzie otrzymać jakąkolwiek pomoc, bez toczenia piany przez niektóre osoby.
Nowy doklejony: 22.03.17 08:34
elan124 - też nad tym myślałam, jednak deweloper się uparł, bo ma złe doświadczenia z zarządcami w naszym mieście, tak więc musimy się tym zająć, ale mamy też pomoc od osób z innych biur w sprawie księgowości i zarządzania... jednak oni pracują na mieszczaninie, gdzie dla nas ten program będzie zbyt rozbudowany.
Na tych wszystkich szkoleniach nic nie powiedzieli z jakich stron, z jakiej wiedzy,z jakiego programu najlepiej korzystać?
Od razu za to zawierzyłaś użytkownikowi Forum, który coś tam palnął choć w życiu nie korzystał nie tylko z programu Weles 3 ale nawet z Weles 1 i 2.
Masz jeszcze czas przekwalifikować się bo narobisz szkód w tych 10 budynkach a sobie niepotrzebnych kłopotów.
To tylko moja dobra rada a zrobisz jak zechcesz.
(...)
Dlatego liczyłam na pomoc w sprawie programu, bo ciężko wybrać odpowiedni program, ale mam nadzieję, że szybko coś znajdziemy. Miłego dnia.
Pytam o opinię na forum, o praktykę użytkowania tych programów, czy to coś złego ?
Deweloper u którego jesteśmy generalnym wykonawcą tych budynków nas namawiał od kilku lat, ponieważ już przeszedł przez kilku zarządców i wspólnoty nie są zadowolone z ich pracy, więc po wielu namowach szef się zgodził. Ale wiadomo jak wspólnota nie będzie zadowolona z naszej pracy to mogą nas odwołać :) ale póki co chcę zdobyć jak najwięcej informacji przydatnych do prowadzenia jednej wspólnoty.
Dostaliśmy plan kont, przykłady operacji, plan gospodarczy, karty głosowania, wzorów uchwał zero, znalazłam kilka wzorów na stronach jedynie.
https://forum.zarzadca.pl/wiki/
Uchwały się pisze na bieżąco , do wspólnoty , bo nie ma dwóch takich samych , dlatego tak trudno o wzory treści uchwał.
Wzory uchwał to właściciele każdorazowo sobie ustalają.
Czarno to widzę, podstawowe, wręcz elementarne braki masz, więc radzę jednak skorzystać z moich sugestii dla swojego dobra a przede wszystkim dla dobra właścicieli w przyszłych wspólnotach.
Elan124 - myślę, że jesteśmy w miarę dobrze przygotowani, jedynie najgorzej znaleźć dobry program. Ale jeszcze spróbuję poszukać dodatkowych informacji na ich temat.
Ale, ale bez zaglądania w materiały - z głowy proszę.
Właściciele mogą zatwierdzić planowany wzór stworzony przez zarządcę. A nie sami wymyślają. Dlatego prosiłam o stronę z wzorami uchwał i innej dokumentacji.
Dziękuję reszcie za pomoc i życzę miłego dnia :)
Zacznij od jednego programu. Jakiegoś wiodącego. Może być Welles 3.
Zaloguj się tam. Usiądź z osobą, która otarła się o księgowość w jakieś firmie. Zobaczcie co z tego, co w demo widać w ogóle rozumiecie. Czy wam kojarzy, czy słabo.
A plan kont możesz tu wkleić. Zobaczymy, co tam deweloper sobie uwidził w tym planie i uprościmy plan od razu o połowę kont. Konta zawze można dorobić do planu, rozmnozenie kont utrudni wam życie od początku.
Możesz zacząć jeszcze prościej bez planu kont, ale na exelu 10 budynków na pewno nie pociągniecie. Najwyżej awaryjnie, to metoda chałupnicza.
Uchwała o sposobie prowadzenia ewidencji pozaksięgowej wspólnoty jest niezbędna i jedną z pierwszych jaką właściciele powinni podjąć.
Moja rada pozostaje aktualna.
Stop stop stop
Takie życzenie właścicieli, to byłoby wyjście daleko za daleko niż tego wymaga ustawa.
Szukasz planu kont w księgowości uproszczonej.
Nie pchasz się w pełną księgowość, bo nie masz potrzeby, przymusu, prawdziwego księgowego, ochoty, czasu i umiejętności. itp. itd.
Nie chcesz słuchać to przynajmniej weź sobie do serca to co pisze blazejh bo to doświadczony zarządca nieruchomości.
Welles, po demo widzę, posługuje się słownictwem z ustawy o rachunkowości. Dla początkujących będzie trudny i prawdopodobnie nie zawiera uproszczeń naturalnych dla zarządców, którzy pełnej księgowości nie znają. Idzie ogarnąć, ale na pewno są łatwiejsze programy.
Jest nawet przykład wspólnoty, która wdepnęła w VAT, co nieźle świadczy o poziomie tego demo. Demo mojego programu to katastrofa.
http://www.zarzadca.pl/
A jak bym była tobą, to bym Błażeja zapytała, jakiego programu używa
Szukajcie programu ze sprawną obsługą przez telefon, czyli większego.
Z sensowną instrukcją na papierze.
Tak czy siak w dobie informatyki potrzebny ci będzie jakis plan kont nawet taki minimalny np taki
130 RACHUNEK BANKOWY
200 Rozrachunki z właścicielami
202 Rozrachunki z kontrahentami
204 ROZRACHUNKI z byłymi właścicielami
221 Rozrachunki z Urzędem Skarbowym
222 ZUS
231 Rozrachunki - zleceniobiorcy
400 Koszty
700 Przychody
700-210 Energia elektryczna na NW
700-220 Utrzymanie czystości na NW
700-240 Przeglądy i konserwacja NW
700-250 Ubezpieczenie NW
700-270 Administrowanie nieruchomością wspólną
700-290 Obsługa konta bankowego WM
700-310 Fundusz Remontowy NW
700-601 Utrzymanie czystości na NW
700-605 Pozostałe koszty zarządu NW
720 przychód z tytułu odsetek bankowych
856 Fundusz remontowy
860 Wynik finansowy
870 Podatek dochodowy CIT
tak twierdzą tylko rasowi księgowi i księgowe, biura rachunkowe
każdy szkolący klepie na swoją modłę, aby sprzedać swój produkt ... - pewnie szkoli pracowników małych firm.
Wspólnota to nie mała firma, to trzeci model zarządzania nieruchomościami - po komunalnym i spółdzielczym - , szczególny!!!, dla którego opracowano nowe, odbiegające od standardów , zasady funkcjonowania i prowadzenia ewidencji "księgowej" - pozaksięgowa ewidencja.
Nigdy nie było obowiązku dla wspólnot do prowadzenia księgowości w oparciu o ustawę o rachunkowości (uproszczona księgowość dla małych firm). Wspólnota jest zobowiązana do prowadzenia pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów , więc możesz to robić ... w zeszycie , ale w dobie komputerów każdy ułatwia sobie życie i na zasadzie "uszczelki" adaptuje sobie jakiś programik do ewidencjonowania . Z nim nie "pogadasz", jak nie założysz sobie planu kont .
Słuchaj się praktyków, a wiele zbędnej pracy unikniesz.
To, co wam pokazała pani na szkoleniu w każdym programie musicie najpierw rozpisać na grupy kont syntetycznych (Welles nawet używa tej nazwy w swoim demo).
Wg zasad ogólnych ustawy o rachunkowości istnieje 9 grup kont syntetycznych, ale podstawowy plan kont dla wspólnoty można z powodzeniem (praktyczne podejście) uprościć do sześciu podstawowych.
Z powyższego planu kont Kuby to będą:
130 RACHUNEK BANKOWY
200 Rozrachunki z właścicielami
202 Rozrachunki z kontrahentami
400 Koszty
700 Przychody
856 Fundusz remontowy (jeśli jest uchwalony)
Właśnie taki plan kont ma chyba WMKosztowa 5 z demo Wellesa.
Pozostałe konta z planu Kuby nazwiemy analitycznymi i oczywiście większość z nich wystąpi w każdej księgowości każdej wspólnoty.
Tak więc jeśli szukamy programu do wspólnot, to trochę wracamy do ustawy o rachunkowości.
Dlatego tak, bo księgowość jest jedna, wymyślona w średniowiecznej Italii. Ameryki już nikt tu nie odkryje.
Dla wspólnot stworzono nowe zasady i tego trzeba się nauczyć, a nie wtłaczać Wspólnoty w ustawę o rachunkowości , bo tego się tylko nauczyło - prowadzący szkolenia.
Plan kont potrzeby jest jako "język", tylko po to, aby się "dogadać" programem "ala ' księgowym" do ewidencji pozaksięgowej
więc arkusz excel jest mało przydatny , no i trzeba być orłem w obsłudze Excela
Jest dla początkujących i chyba niezły.
Prowadzi za rękę tam, gdzie gdzie indziej trzeba rozkminiać.
Np. konta analityczne I poziomu tworzy automatycznie - super sprawa dla początkujących!!!
Za to kont syntetycznych natworzyli aż 31. Jeśli są predefiniowane, tzn. chyba że nie można ich pousuwać. Czyli zawsze coś za coś. Może da się je ukryć?
Moduł rozliczania mediów też wygląda na przemyślany, ale niestety nie ma demo więc trudno powiedzieć na pewno co i jak tam hula.
Ale program może być w sam raz dla takich, co chcą pominąć exela, ale niewiele wiedzą jak.
http://www.zarzadcy.com.pl/aktualnosci/nowosc-dla-zarzadcow-nieruchomosci/6020.html
Co do rozliczeń mediów to prezes eMieszkańca...
"Rozwiązanie takie pozwoli zarządcy zapomnieć o problemach rozliczania wspólnoty".
... przesadza.
To tylko program.
Jako wieloletni właściciel we wspólnocie jestem przerażony i jednocześnie zszokowany Twoją zerową wręcz wiedzą teoretyczną i praktyczną.
Ty tu na Forum zaczynasz dopiero widzę uczyć się podstaw - żenujące to jest. Jak Ty chcesz być doradcą zarządu czy właścicieli w tych 10 wspólnotach? Zadepczą Cię "starzy właściciele"
Nie znam Cię i nie uwziąłem się, ale po pierwszym wpisie dobrze Ci radziłem - każde kolejne Twoje wejścia tu na Forum tylko utwierdzają mnie, że Ty nie tylko nie posiadasz odpowiedniej wiedzy fachowej ale nawet predyspozycji nie masz do wykonywania tego zawodu.
Skoro już po pierwszym krytycznym zdaniu, bardzo delikatnie krytycznym - obrażasz się, to jak Ty wyobrażasz sobie współpracę z właścicielami we wspólnotach gdzie "bluzgi" i nie tylko, na zarządzających są niejako na porządku dziennym.
Osobiście (i jak widać na Forum nie tylko ja) jako właściciel lokalu, zbyt dużo nerwów, zdrowia i swoich pieniędzy straciłem przez takich niedouczonych, bez wiedzy nawet podstawowej ogólnej o fachowej już nie mówiąc, ale za to z licencjami i "ambicjami" dyktatorskimi zarządców-administratorów.
Jeden z tych głąbów na przesłuchaniu nawet na podstawowe i proste pytanie: w jakim charakterze jest zatrudniony we wspólnocie nie potrafił odpowiedzieć, bo bojąc się chyba odpowiedzialności nie wiedział co będzie dobre dla niego gdy przyszło ponosić odpowiedzialność za przestępstwa, bo jemu się wydawało, że jak w komunie on tu rządzi.
Zapewne licencjonowani wiedzą co mogła oznaczać jego odpowiedź: powierzony?!
Na powtórne pytanie czy sprawuje jako zarządca zarząd powierzony czy jako zarządca administruje NW - on jest zatrudniony przez zarząd jako powierzony???!!!
Wszystkie moje uwagi pod Twoim adresem mają tylko i wyłącznie zapobiec w przyszłości deprecjonowaniu tego zawodu (jak ten głąb powyżej) a właścicieli uchronić przed nieszczęściem jakim we wspólnocie każdej jest niedorobiony zarządca-administrator.
Sorry za przydługi, moralizujący tekst.
ale Ty widzisz to co Ty chcesz, więc nie ma sensu wchodzić z Tobą w dalsze dyskusje.
Współczuje wszystkim ludziom, którzy na co dzień muszą się z Tobą użerać :neutral: ale pomimo to życzę Ci miłego dnia :smile:
No wiem. że chodzi o firmę ale zważ, że cała księgowość we wspólnocie to czasem wystarczy zeszyt jak Ci tu doradził użytkownik jeden.
Zasadniczą sprawą jest zarządzanie ludźmi i budynkiem - to robią (powinni) wszyscy pracownicy firmy zarządzającej.
To tak na zakończenie tej dyskusji.