Wynagrodzenie czlonków zarzadu wspólnoty

dropsdrops Użytkownik
Temat był już wielokrotnie poruszany, ale to co planuje" mój " zarząd jest tak dziwne, ze postanowiłam upewnić się co do zasad. Jest dwuosobowy zarząd, pobiera wynagrodzenie. W planie kosztów na 2017 rok podano kwotę tego wynagrodzenia wyższą niż w 2016 r. o kwotę 4 782, - , dodatkowo w pozycji narzuty na wynagrodzenie ( w załączniku do rachunku i strat za 2016 r. określonej jako świadczenia na rzecz pracowników) podano kwotę wyższą w stosunku do 2016 r. o 7016,39 zł. jak by tego było mało zarząd w planie kosztów podaje pozycję - jednorazowa nagroda dla członków zarządu za osiągnięte wyniki w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia. Czy ewentualne podniesienie wynagrodzenia i przyznanie nagrody nie powinno być podjęte uchwałą?

Komentarze

  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Zgodnie z art. 22 ust.3 pkt. 1 ustawy o własności lokali, ustalenie wynagrodzenia Zarządu należy do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu i wymaga uchwały właścicieli lokali podjętej większością głosów. Zatem formalno-prawną podstawą wypłaty wynagrodzenia dla tych członków Zarządu, którzy są właścicielami lokali, jest art. 28 w związku z art. 20 i 22 ust. 3 pkt.1 ustawy. Niepotrzebny jest tu żaden dodatkowy dokument ani umowa.
    Komentarz edytowany elan124
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję, a czy nie wiesz przypadkiem ( nim zadam to pytanie zarządowi) co może się kryć pod wyrażeniem "narzuty na wynagrodzenie".
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Drops: Narzuty na wynagrodzenie
    Tylko przypadkiem - zagubiona dziecinko - kliknij tu: http://hrpolska.pl/kadry/czytelnia/narzuty-na-wynagrodzenia.html :bigsmile:
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] drops:[/cite]Dziękuję, a czy nie wiesz przypadkiem ( nim zadam to pytanie zarządowi) co może się kryć pod wyrażeniem "narzuty na wynagrodzenie".
    Czy Wasz zarząd jest zatrudniony na umowy o pracę albo umowy zlecenie?
    Jeśli tak to z kim oni tę umowy podpisali?
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To jest zarząd wybrany jak tylko wspólnota powstała, umowy podpisali z przedstawicielami lokatorów.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    [cite] drops:[/cite]Temat był już wielokrotnie poruszany, ale to co planuje" mój " zarząd jest tak dziwne, ze postanowiłam upewnić się co do zasad. Jest dwuosobowy zarząd, pobiera wynagrodzenie. W planie kosztów na 2017 rok podano kwotę tego wynagrodzenia wyższą niż w 2016 r. o kwotę 4 782, - , dodatkowo w pozycji narzuty na wynagrodzenie ( w załączniku do rachunku i strat za 2016 r. określonej jako świadczenia na rzecz pracowników) podano kwotę wyższą w stosunku do 2016 r. o 7016,39 zł.
    jak by tego było mało zarząd w planie kosztów podaje pozycję - jednorazowa nagroda dla członków zarządu za osiągnięte wyniki w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia. Czy ewentualne podniesienie wynagrodzenia i przyznanie nagrody nie powinno być podjęte uchwałą?
    kto wam prowadzi ewidencje pozaksięgowa? pewnie biuro rachunkowe? --( zał do rachunku zysków i strat :bigsmile:)
    Do wynagradzania zarządu właścicielskiego nie potrzebna jest żadna umowa tylko uchwała właścicieli lokali, która przyzna wynagrodzenie w takiej a takiej kwocie , (zalecam imiennie)
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Drops: Umowy podpisali z przedstawicielami lokatorów
    To takie umowy są nieważne. To jeszcze raz (po 4 godzinach): Zgodnie z art. 22 ust.3 pkt. 1 ustawy o własności lokali, ustalenie wynagrodzenia Zarządu należy do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu i wymaga uchwały właścicieli lokali podjętej większością głosów. Zatem formalno-prawną podstawą wypłaty wynagrodzenia dla tych członków Zarządu, którzy są właścicielami lokali, jest art. 28 w związku z art. 20 i 22 ust. 3 pkt.1 ustawy. Niepotrzebny jest tu żaden dodatkowy dokument ani umowa.

    I jeszcze raz ustalenie wynagrodzenia członków Zarządu wymaga uchwały właścicieli lokalia nie l o k a t o r ó w !
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Po pierwsze pomyliłam się co do tych lokatorów , miało być lokali. Po drugie - dziękuję.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.