Podwyżki dla biura rachunkowego i firmy sprzatajacej

dropsdrops Użytkownik
Mam kolejne pytanie dotyczące podwyżek, tym razem dla biura rachunkowego i firmy sprzątającej. Podobnie jak w przypadku zarządu, w planie kosztów na 2017 r. wykazano wyższe kwoty na wynagrodzenie ww. podmiotów. W przypadku biura 0 4 tys. zł, w przypadku firmy o 5 tys. zł. Pytanie dotyczy - czy zarząd może sam decydować o podwyższeniu wynagrodzenia ww., czy powinna być uchwała. Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej. Pytam o powyższe dlatego, że wspólnota ma stratę, chcą podnieść opłaty na co i ścieki - o 10%, a jednocześnie planują tylnymi drzwiami podwyżki dla siebie (zarządu) i firm zewnętrznych z których i tak ludzie nie są zadowoleni. Ale to prawdopodobnie "znajomi królika".

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    [cite] drops:[/cite]Pytanie dotyczy - czy zarząd może sam decydować o podwyższeniu wynagrodzenia ww., czy powinna być uchwała?.
    na wszystkie obciążenia związane z utrzymaniem części wspólnych jest niezbędna uchwała właścicieli lokali, bo może łatwiej jest zmienić biuro rachunkowe; firmę sprzątającą niż podnieść zaliczki właścicielom lokali .

    Zarząd nie może samoistnie zwiększać wynagrodzenia firmą pracującym na rzecz Wspólnoty , bo to nie jest czynność zwykłego zarządu. Tak uważam.
    UoWL
    [b]Art.22.[/b] 3. [b][color=#00f]Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są[/color] [color=#f00]w szczególności:[/color][/b]
    1) [b]ustalenie wynagrodzenia zarządu lub zarządcy nieruchomości wspólnej[/b],
    2) przyjęcie rocznego planu gospodarczego,
    3) [b]ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu[/b],
    

    A tak na marginesie czy Ty drops czytałeś/łaś ustawę o własności lokali? , bo po zakładanych wątkach ma wątpliwości, czy znasz jej treść ?
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    drops: Podobnie jak w przypadku zarządu, w planie kosztów na 2017 r. wykazano wyższe kwoty na wynagrodzenie
    Ten plan kosztów jest niczym innym jak częścią planu gospodarczego. A plan gospodarczy na dany rok w każdej wspólnocie jest zawsze przyjmowany obowiązkową uchwałą.
    2. Przedmiotem zebrania, o którym mowa w ust. 1, powinny być w szczególności:
    1) uchwalenie rocznego planu gospodarczego zarządu nieruchomością wspólną i opłat na pokrycie kosztów zarządu,
    Twoja wątpliwość:
    czy powinna być uchwała.
    - jest w ten sposób rozwiana.
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czytałam, ale w związku z tym, ze ja jako jedyna na zebraniu mam konkretne uwagi do pracy zarządu wolę się jeszcze upewnić na tym forum. Czytam go i wiem, że rozmawiają tu ludzie mający duże doświadczenie w tych sprawach. Ja niestety uaktywniam się przed corocznymi zebraniami.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.