kompetencje zarządu
autograf78
Użytkownik
czy zarząd wsp. działający i wybrany na podstawie art. 20. 1. może zlecić zarządzającej firmie czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu.
Nowy doklejony: 02.04.17 09:53
chodzi o art. 20.1. ustawy o własności lokali.
Nowy doklejony: 02.04.17 09:53
chodzi o art. 20.1. ustawy o własności lokali.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
"Właściciele lokali mogą w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokali albo w umowie zawartej później w formie aktu notarialnego określić sposób zarządu nieruchomością wspólną, a w szczególności mogą powierzyć zarząd osobie fizycznej albo prawnej.
W razie sukcesywnego wyodrębniania lokali przyjęty przez dotychczasowych współwłaścicieli sposób zarządu nieruchomością wspólną odnosi skutek także do każdego kolejnego nabywcy lokalu"
Uważam, że nie . ponieważ do wykonania czynności przekraczający zwykły zarząd jest potrzebne pełnomocnitwo właścicieli lokali .
ale... są wyjątki np: przy realizacji Planu remontów
Uważam, że jeżeli jest Zarząd i Administrator to Zarząd powinien skupić się nad podejmowaniem decyzji i nadzorze nad wykonaniem uchwał a administrator na fizycznym wykonawstwie (dysponuje odpowiednimi służbami , sprzętem i wiedzą fachową). Tak powinna wyglądać współpraca .
Art. 21. 1. Zarząd oraz zarzadca któremu powierzono zarzad na podstawie art18.1 kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali.:bigsmile:
Nowy doklejony: 02.04.17 17:43 Po prostu posłowie zapomnieli dopisać.....:cool:
Z prostego powodu - nie może zlecać samodzielnie czegoś co nie leży w jego kompetencjach
Jakie konkretnie czynności? Jak rozumiem chodzi tutaj o taką sytuację, gdy zarząd został upoważniony do podjęcia czynności przekraczajacej zarząd zwykły nieruchomością wspólną, nie mniej jednak tego rodzaju działania (przekraczające zarząd zwykły nieruchomością) wiążą się zwykle ze składaniem oświadczeń woli za wspólnotę mieszkaniową. Takich oświadczeń administrator wykonywać nie może, ponieważ są "zarezerwowane"dla organu.
Wspólnota mieszkaniowa jako jednostka organizacyjna, do której zastosowanie mają przepisy o osobach prawnych (odpowiednie, ponieważ jest tzw. ułomną osobą prawną), nie działa dowolnie, lecz w sposób określony przepisami, za najistotniejsza z punktu widzenia wymagów formalnych, jest prawidłowa jej reprezentacja.