zmiana stawki ogrzania wody za 2016 w roku 2017

katrzyna19891katrzyna19891 Użytkownik
edytowano kwietnia 2017 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam,
Co 6 miesięcy dostaję pismo – zestawienie zużycia wodomierzy podzielonych na ciepłą i zimną wodę. W czerwcu 2016 pismo dostałam, miałam dopłacić różnicę z racji zużycia większej ilości wody, więc to zrobiłam. Na piśmie było napisane, że koszt zimnej wody to 13,14 zł, a ciepłej 13,14 + 17.50 zł, czyli 30,64.
Na piśmie z drugiego półroczna dostaję informację, że mam nadwyżkę na koncie w wysokości 48.14 zł. Z dopiskiem, że rozliczenie podgrzania wody nastąpi do 31.03.2017 roku. Pojawia się kolejne pismo (koniec marca 2017), w którym nagle naliczają mi dodatkowe koszty za cały zeszły rok za ciepłą wodę. Różnica na jednym m3 wynosi ok. 1.70zł. Moje pytanie brzmi: czy spółdzielnia ma prawo zmienić mi opłaty za cały zeszły rok i kazać mi dopłacić różnicę? Dodam, że nikt mnie nie poinformowałam o zmianie ceny ciepłej wody, a telefonicznie dowiedziałam się, że zaliczka, jaką płacę co miesiąc za wodę może bez mojej wiedzy ulec zmianie.

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2017
    i co katrzyna19891 ? brak treści
  • Opcje
    katrzyna19891katrzyna19891 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witam,
    Co 6 miesięcy dostaję pismo – zestawienie zużycia wodomierzy podzielonych na ciepłą i zimną wodę. W czerwcu 2016 pismo dostałam, miałam dopłacić różnicę z racji zużycia większej ilości wody, więc to zrobiłam. Na piśmie było napisane, że koszt zimnej wody to 13,14 zł, a ciepłej 13,14 + 17.50 zł, czyli 30,64.
    Na piśmie z drugiego półroczna dostaję informację, że mam nadwyżkę na koncie w wysokości 48.14 zł. Z dopiskiem, że rozliczenie podgrzania wody nastąpi do 31.03.2017 roku. Pojawia się kolejne pismo (koniec marca 2017), w którym nagle naliczają mi dodatkowe koszty za cały zeszły rok za ciepłą wodę. Różnica na jednym m3 wynosi ok. 1.70zł. Moje pytanie brzmi: czy spółdzielnia ma prawo zmienić mi opłaty za cały zeszły rok i kazać mi dopłacić różnicę? Dodam, że nikt mnie nie poinformowałam o zmianie ceny ciepłej wody, a telefonicznie dowiedziałam się, że zaliczka, jaką płacę co miesiąc za wodę może bez mojej wiedzy ulec zmianie.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2017
    [cite]katrzyna19891: [/cite] Moje pytanie brzmi: czy spółdzielnia ma prawo zmienić mi opłaty za cały zeszły rok i kazać mi dopłacić różnicę?

    Dodam, że nikt mnie nie poinformowałam o zmianie ceny ciepłej wody, a telefonicznie dowiedziałam się, że zaliczka, jaką płacę co miesiąc za wodę może bez mojej wiedzy ulec zmianie.
    czy to jest spółdzielnia czy wspólnota mieszkaniowa?
    Rozliczenia mogą obejmować do trzech lat wstecz.
    [cite]katrzyna19891: [/cite] Na piśmie z drugiego półroczna dostaję informację, że mam nadwyżkę na koncie w wysokości 48,14 zł.
    ale za co ta nadwyżka , więcej zapłaciłaś , rozliczono nadwyżkę utrzymania części wspólnych ?
  • Opcje
    katrzyna19891katrzyna19891 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jest to spółdzielnia mieszkaniowa. I nie bardzo rozumiem faktu, że rozliczenie może być dokonane 3 lata wstecz. Skoro co półrocze dostaje dokument to wg mnie sprawa powinna być zamknięta po tym okresie.
    Nie, kwoty o których mówię dotyczą ogrzewania wody i zaliczek na jej poczet płaconych co miesiąc w czynszu. Jeśli chodzi o nadwyżkę z drugiego półrocza to była kwota, którą mi zwrócono, czyli kazano odpisać od czynszu z następnego miesiąca.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2017
    [cite] katrzyna19891:[/cite]Jest to spółdzielnia mieszkaniowa.
    I nie bardzo rozumiem faktu, że rozliczenie może być dokonane 3 lata wstecz. Skoro co półrocze dostaje dokument to wg mnie sprawa powinna być zamknięta po tym okresie.
    Nie, kwoty o których mówię dotyczą ogrzewania wody i zaliczek na jej poczet płaconych co miesiąc w czynszu.
    Jeśli chodzi o nadwyżkę z drugiego półrocza to była kwota, którą mi zwrócono, czyli kazano odpisać od czynszu "opłaty eksploatacyjnej" z następnego miesiąca.
    z tego co mi wiadomo , o tym czy sprawa rozliczeń jest zamknięta w SM : stanowi statut SM , protokół biegłej sprawdzającej BILANS oraz uchwała walnego zgromadzenia. zatwierdzająca bilans .
  • Opcje
    katrzyna19891katrzyna19891 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Reasumując: spółdzielnia mieszkaniowa może do 3 lat, jeżeli nie było walnego zgromadzenia czy protokołu biegłej sprawdzającej bilans naliczyć mi, takie opłaty eksploatacyjne jakie chce?

    Przepraszam, ale mój brak wiedzy w tym temacie jest znaczący i dalej tego nie rozumiem. Dostałam od SM w zeszłym roku pismo, w którym napisali: "(...) Zmianie ulega również cena podgrzania 1m3 wody, której wysokość będzie wynosiła 17,50 (...)". Dla mnie to jest jednoznaczne z tym, że stawka podgrzania wody, jeżeli będzie miała się zmienić to mnie o tym poinformują, tak samo jak informują mnie miesiąc wcześniej, że jakieś opłaty się zmieniają np. wywóz śmieci.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Prawdopodobnie spółdzielnia jest właścicielką kotłowni i z opóźnieniem liczy, ile kosztowało grzanie wody w danym roku.
    Ty płacisz zaliczki a s-nia wiosną dzieli koszty na budynki i mieszkania. Jeden ma nadpłatę, ktoś niedopłatę.
    A potem ktoś zauważył np. pomyłkę, zgubioną fakturę, ktoś zmienił bilans i wyszło jak u ciebie.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2017
    [cite] koziorozka:[/cite]A potem ktoś zauważył np. pomyłkę, zgubioną fakturę, ktoś zmienił bilans i wyszło jak u ciebie.
    a co to ma wspólnego ??? przecież reasumpcji rozliczenia SM nie wykonała.
    [cite] katrzyna19891:[/cite] Reasumując: spółdzielnia mieszkaniowa może do 3 lat, jeżeli nie było walnego zgromadzenia czy protokołu biegłej sprawdzającej bilans naliczyć mi, takie opłaty eksploatacyjne jakie chce?
    to nie tak . W SM stawki zatwierdza Rada Nadzorcza na wniosek Zarządu SM . Wyliczenie stawek odbywa się na podstawie "Regulaminu rozliczania mediów" . Z tymi dokumentami powinnaś się zapoznać , są dostępne na stronach internetowych SM (takie strony mają obowiązek prowadzić)
    [cite] katrzyna19891:[/cite] Przepraszam, ale mój brak wiedzy w tym temacie jest znaczący i dalej tego nie rozumiem.
    Dostałam od SM w zeszłym roku pismo, w którym napisali:
    "(...) Zmianie ulega również cena podgrzania 1m3 wody, której wysokość będzie wynosiła 17,50 (...)". Dla mnie to jest jednoznaczne z tym, że stawka podgrzania wody, jeżeli będzie miała się zmienić to mnie o tym poinformują, tak samo jak informują mnie miesiąc wcześniej, że jakieś opłaty się zmieniają np. wywóz śmieci.
    Wiesz minęły juz te czasy, że KTOŚ coś musi Tobie , taki obowiązek został znacznie ograniczony . Teraz to TY masz się interesować i pytać Zarząd SM, co się zmienia ... wszytko jest opisane w statucie i regulaminach Twojej SM.
    To z regulaminów rozliczeń powinno wynikać na jakich zasadach odbywa się zmiany stawki, która jest wyliczana na podstawie rzeczywistych kosztów.

    Czym innym jest zmiana stawki rozliczenia, a czym innym jest zmiana wymiaru opłaty eksploatacyjnej.
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    katrzyna19891katrzyna19891 Użytkownik
    edytowano kwietnia 2017
    [cite] KubaP:[/cite]
    [cite] koziorozka:[/cite]A potem ktoś zauważył np. pomyłkę, zgubioną fakturę, ktoś zmienił bilans i wyszło jak u ciebie.
    a co to ma wspólnego ??? przecież reasumpcji rozliczenia SM nie wykonała.
    [cite] katrzyna19891:[/cite] Reasumując: spółdzielnia mieszkaniowa może do 3 lat, jeżeli nie było walnego zgromadzenia czy protokołu biegłej sprawdzającej bilans naliczyć mi, takie opłaty eksploatacyjne jakie chce?
    [/quote] to nie tak . W SM stawki zatwierdza Rada Nadzorcza na wniosek Zarządu SM . Wyliczenie stawek odbywa się na podstawie "Regulaminu rozliczania mediów" . Z tymi dokumentami powinnaś się zapoznać , są dostępne na stronach internetowych SM (takie strony mają obowiązek prowadzić)

    Taką stroną prowadzą ale na niej nie posiadają regulaminów, pytałam i dzwoniłam w tej sprawie już jakiś czas temu. Dowiedziałam się tyle, że taki regulamin jest dostępny w siedzibie spółdzielni i na wyraźną moją prośbę może zostać UDOSTĘPNIONY w godzinach przyjmowania stron, oczywiście w konkretne dni tygodnia. Nic innego mi nie pozostaje, jak tylko wziąć urlop i udać się do spółdzielni.

    Dziękuję za pomoc :)
    Komentarz edytowany admin
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.