Wynagrodzenie pomocnika zarządu
KamilaL
Użytkownik
Witam, wspólnota postanowiła w tym roku iż zarząd będzie wspierany przez dodatkową osobę, które będzie zajmowała się pracami technicznymi (drobne naprawy, pomoc przy przeglądach, wyborze wykonawców itp. ale osoba ta nie jest członkiem zarządu) zgodnie z uchwałą ma być podpisywana co miesiąc umowa o dzieło na te zadania, na stałą kwotę. Czy w takim razie osoba ta musi być opłacana z funduszu remontowego czy można utworzyć na ten cel odrębną pozycję na zebraniu była mowa o zmianie wysokości czynszu z uwagi na wprowadzenie tej osoby? Chodzi o wskazania na kartce z naliczeniem czynszu. Dodam że nie prowadzimy pełnej księgowości.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
http://kadry.infor.pl/kadry/inne_formy_zatrudnienia/umowy_cywilnoprawne/750717,Umowy-zlecenia-2017-najwazniejsze-zmiany.html
Wariant 2 : wybierzcie go do Zarządu WM
mamy ale plan gospodarczy tworzymy z kwoty funduszu remontowego, a gdybyśmy utworzyli odrębną pozycję to nie zmniejszymy to funduszu remontowego na naprawy a mieszkańcy zaakceptowali już wzrost czynszu
Zależy nam żeby była to umowa o dzieło bo nie chcemy z góry np. na rok określać jakie czynności ma wykonywać ta osoba, interesuje nas efekt np. wykonanie konkretnej naprawy a nie czas pracy tej osoby
1) fundusz remontowy
2) koszty zarządu - obejmujące tylko wynagrodzenie dla członków zarządu
3) poszczególne media
P.S. Art. 15.1. Ustawy o własności lokali: "Na pokrycie kosztów zarządu właściciele lokali uiszczają zaliczki w formie bieżących opłat, płatne z góry do dnia 10 każdego miesiąca".
Konserwator - to kolejny koszt związany utrzymaniem nieruchomości wspólnej, u was to też "koszt zarządu" albo osobna zaliczka - "np. koszty konserwacji". Zawsze osobna pozycja kosztowa.
Klasyczny konserwator świadczy usługi w sposób cykliczny, na zasadzie starannego działania, niekiedy w umowie wprost jest sformułowanie, że płaci się konserwatorowi nawet za gotowość do świadczenia tych usług. Umowa o dzieło w takim wypadku to zazwyczaj obejście przepisów dot. umowy zlecenia.
Jeśli facet jest złotą rączką od faktury do faktury, to możecie rzeźbić kolejne umowy o dzieła, ale to i tak papierów prawie tyle samo co przy zleceniu. A przynajmniej nie ma udawania, że to nie jest zlecenie.
2) Tylko jeśli jest umowa zlecenia to dotyczy wykonania czynności z należytą starannością, a przy umowie o działo wykonawca odpowiada za efekt i na tym nam zależy
Najwyżej jego namiastkę.
Efekt będzie jak wam konserwator coś oryginalnego zbuduje, wykona. Jak będzie stale łatał dziury to będzie świadczył tylko czynności wg zasad umowy zlecenia.
Nie zapoznałaś się z linkiem: rozliczanie umowy zlecenia i umowy o dzieło.
W uchwale nie jest doprecyzowane co wchodzi w skład funduszu remontowego od lat po prostu z remontowego pokrywane są: naprawy, przeglądy, ubezpieczenie, koszty komornicze, inwestycje właściwie wszystko co nie jest wynagrodzeniem dla zarządu lub opłatą za media. Był przez pewien czas wydzielony fundusz administracyjny ale teraz na wniosek właścicieli z tego zrezygnowano.
Z tego, jak napisałaś "Funduszu administracyjnego" zrezygnowano, ale jako .... osobnego konta bankowego, czy pozycji z zaliczki jaką płacisz?
fundusz remontowy - u was cała "eksploatacja" plus remonty, w innych wspólnotach kasa tylko na remonty
koszty zarządu - u was tylko wynagrodzenie dla członków zarządu, u innych wynagrodzenia, prąd, sprzątanie, ubezpieczenia, przeglądy itp.
Obejrzyj przykładowe sprawozdania i podział kosztów
https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_sprawozdanie_finansowe
z podziału zaliczki
https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_zaliczka