nowy członek wspólnoty a fundusz remontowy

grzelo1grzelo1 Użytkownik
edytowano listopada 2009 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam
Mam mały problem. Wykupiłem mieszkanie w lipcu tego roku i stałem się członkiem istniejącej wspólnoty mieszkaniowej. Zostały mi naliczone odpowiednie opłaty w tym na fundusz remontowy. Na marcowym zebraniu wspólnoty ( gdy jeszcze nie należałem do wspólnoty ) postanowiono dokonać drobnego remontu. Dziś przedstwiono mi kosztorys i poinformowano ze do wykonania remontu brakuje ok 7 000 zł z tego ja mam zapłacić 2000 jako ze mam największe mieszkaniea a mój wkład na fundusz remontowy jest najmniejjszy ( przypomnę należe do wspólnoty 3 miesiące) - nie brałem udziału w żadnym zebraniu.. Reszta osób ma dopłacić odpowiednio mniej. Czy ja jako nowy czlonek wspólnoty mam się stosować do uchwał w których nie brałem udziału. Czy ma być to proporcjonalny udział w zalewzności od oktesu w którym jestem członkiem wsopólnoty. Oczywiście należną z tytułu metrażu opłatę wnoszę co miesiąc

Komentarze

  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    a mój wkład na fundusz remontowy jest najmniejjszy ( przypomnę należe do wspólnoty 3 miesiące)
    A czy gmina, która poprzednio była właścicielem wycofała swój wkład w FR w tym kawałku, który dotyczy Twojego mieszkania?
    Nie.
    Zatem niech ci z zarządu nie będą za cwani. Chcą mieć podwójne pieniądze.

    Z drugiej strony przedstawiasz błędne argumenty:
    Czy ja jako nowy czlonek wspólnoty mam się stosować do uchwał w których nie brałem udziału.
    Tak.
    Czy ma być to proporcjonalny udział w zalewzności od oktesu w którym jestem członkiem wsopólnoty.
    Nie.

    Zatem najlepiej by było, gdybyś przedstawił nam treść uchwały, wtedy moglibyśmy Ci odpowiedzieć prawidłowo.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada 2009
    [cite] grzelo1:[/cite]nowy członek spóldzielni a fundusz remontowy (...)
    Wykupiłem mieszkanie w lipcu tego roku i stałem się członkiem istniejącej wspólnoty mieszkaniowej.
    Nie odróżniasz jednej od drugiej? :)
    [cite] wwwinyl:[/cite]A czy gmina, która poprzednio była właścicielem wycofała swój wkład w FR w tym kawałku, który dotyczy Twojego mieszkania?
    Nie.
    Tego nie można być pewnym. Są takie gminy, które żądają zwrotu. I otrzymują.
    Komentarz edytowany owner
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wiem, że niektóre są, ale nie chciałem pisać dwuwersyjnie (czytaj: za skomplikowanie). Wolałem coś (bardzo prawdopodobnego) założyć.
    W końcu grzelo1 i tak by się ustosunkował.
  • Opcje
    grzelo1grzelo1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Sorry za nieścisłośc w temacie - poprawiłem. Dzięki ze się zlitowaliście nad "świeżakiem "jakim jestem Dziś telefonicznie rozmawiałem z gostkiem z działu remontowego który poinformował mnie ze
    1. uchwała o malowaniu klatki jest ważna - ponad 50% głosów.
    2. Na pytanie z czego zapłaci wspólnota jak nie ma wystarczających środków - odpowiedź - zapłaci wspólnota bo taka była uchwała
    3. Na jakiej podstawie obliczył należną na mnie kwotę - odpowieź odpowiedno do zajmowanego metrażu
    4. Czy nie powinienem być " obliczany" na podstawie posiadanych udziałow w nieruchomośći - odpowiedź Gmina " skopała udziały i dlatego jestem liczony od powierzchni zajmowanego mieszania - nieszkodzi ze na akcie notarialnym mam " swoje udziały "
    Dodam że wykupując mieszkanie w lipcu miałem ok. 1500 nadpłaty w gminie za czynsz i do dziś tych pieniędzy nie zobaczyłem pomimo zapewnień ze zostaną przesłane na moje konto
    Nie wiem jak z nimi rozmawiać -
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Wydaje się, że zarządca ma rację, uchwała obowiązuje również nabywców, koszt remontu pokryje wspólnota (ze środków właścicieli, które w momencie wpłaty na rachunek wspólnoty "przejdą" na jej majątek), również podział kosztów stosownie do wielkości powierzchni w opisanym stanie faktycznym jest właściwy. Co do nadpłaty czynszu - wspólnota nie jest tutaj stroną, to Gmina winna ją zwrócić. Proszę mieć na uwadze 3 letni termin przedawnienia, proponuję wystosować wezwanie do zapłaty, po bezskutecznym upływie zakreślonego w nim terminu należałoby złożyć pozew.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    grzelo1grzelo1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zarządca - dziękuje - sęk w tym ze tych środków nie ma wspólnota dyspopnuje kwotą 14000 a remont ma kosztować 21000. Brakująca kwota ok 7000 zł ma być dopiero zebrana. Termin który mi wczoraj wyznaczono to 3- 4 dni, Pozostali członkowie wspólnoty mają wpłacić odpowiednio mniej 300, 400 ,500 zł. Problem tkwi w tym czym zapłaci wspólnota jak nie zdobędzie tych brakujących pieniędzy.Przy wpływie 650 zł ogółem od wszystkich właścicieli miesięcznie może to trochę potrwać gdyż nie wszyscy od ręki dysponują tymi kwotami. a za wykonaną pracę należy zapłacić i pewno nie bedzie to termin 1 miesiąca
    Czy jeżeli od stycznia do lipca płaciłem czynsz do gminy to gmina część moich środków powinna przelewać na rachunek wspólnoty.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] grzelo1:
    Czy jeżeli od stycznia do lipca płaciłem czynsz do gminy to gmina część moich środków powinna przelewać na rachunek wspólnoty.

    Gmina płaciła za swój udział wspólnocie. Opłaty czynszowe to przychody gminy i każdego innego właściciela, który wynajmuje swój lokal, które nie mają związku ze wspólnotą.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Zarządca:[/cite]również podział kosztów stosownie do wielkości powierzchni w opisanym stanie faktycznym jest właściwy.
    Czy możesz wskazać podstawę prawną? Ustawa mówi wyłącznie o udziałach (art. 12, art. 17).
    Udziały zapisane w aktach notarialnych i księgach wieczystych obowiązują do chwili zmiany. Uchwałą wspólnoty, dotyczącej kosztów remontu, nie da się tego zmienić. Jeśli suma udziałów nie daje jedności, to można żądać głosowania według zasady 1 właściciel = 1 głos (art. 23.2a uwl), nic więcej.

    Uważam, że uchwała jest do uchylenia w sądzie.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada 2009
    [cite] owner:[/cite]
    [cite] Zarządca:[/cite]również podział kosztów stosownie do wielkości powierzchni w opisanym stanie faktycznym jest właściwy.
    Czy możesz wskazać podstawę prawną? Ustawa mówi wyłącznie o udziałach (art. 12, art. 17).
    Tak, ustawa mówi o udziałach, ale te zostały błędnie wyliczone, nie można się opierać wyłącznie na literalnej wykładni przepisów.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    grzelo1grzelo1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziś przedstwiono mi kosztorys i poinformowano ze do wykonania remontu brakuje ok 7 000 zł z tego ja mam zapłacić 2000 jako ze mam największe mieszkania a mój wkład na fundusz remontowy jest najmniejjszy ( przypomnę należe do wspólnoty 3 miesiące)
    
    Jak powinno to być obliczone. Faktura opiewa na 2100 zł. Czy dobrze rozumuje 21000/ilość metrów przypadającą na wspólnotę.( dajmy na to 500m2). wychodzi 42 zł. powinienem zapłacić 42*63 =2646 i od tego odjąć wkład który do tej pory wpłaciłem 300 zł =2346zł - chodzi mi o tok rozumowania
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] grzelo1:[/cite]
    Dziś przedstwiono mi kosztorys i poinformowano ze do wykonania remontu brakuje ok 7 000 zł z tego ja mam zapłacić 2000 jako ze mam największe mieszkaniea a mój wkład na fundusz remontowy jest najmniejjszy ( przypomnę należe do wspólnoty 3 miesiące) - nie brałem udziału w żadnym zebraniu.. Reszta osób ma dopłacić odpowiednio mniej.
    Zapłacić należy, ale zastanawia mnie sposób działania zarządu (zarządcy). Czy taka była właśnie treść uchwały, że właściciele dopłacają po wykonaniu remontu?
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    TomTomTomTom Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Faktura 21 000
    brakuje 7 000
    Z Funduszu Remontowego płacą wszyscy tj 14 000
    Dopłacają wszyscy bo brakuje: 7 000 albo wg udziału albo wg m2
    7 000 dzielisz przez powierzchnię użytkową budynku i mnożysz przez swój metraż - tyle wypada na ciebie do dopłaty.
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada 2009
    Jednej rzeczy nie rozumiem. Uchwała była w marcu i dopiero teraz i do tego "na gwałt" okazuje się, że brakuje pieniędzy.
    Gdyby wtedy uchwalono jak trzeba (albo nie robimy zadania, albo wnosimy wyższe zaliczki), to byś teraz miał znacznie, znacznie mniej do zapłaty.
    A prowizorka z m2 zamiast udziałów nie podoba mi się. W ten sposób nie zmusi się gminy do poprawienia błędu przed notariuszem.
    A jak będziesz głosował? A co z sumą udziałów? Czy w ten sposób wybiesie 100 %?
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] wwwinyl:[/cite]J
    A prowizorka z m2 zamiast udziałów nie podoba mi się. W ten sposób nie zmusi się gminy do poprawienia błędu przed notariuszem.
    A jak będziesz głosował? A co z sumą udziałów? Czy w ten sposób wybiesie 100 %?
    Czy wspólnota podejmowała jakieś uchwały w tej sprawie? Jeżeli gmina wyodrębni wszystkie lokale, nie pokryje już kosztów związanych z korektą.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    wmp4wmp4 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    "Jeżeli gmina wyodrębni wszystkie lokale, nie pokryje już kosztów związanych z korektą. "
    Zarządco , to dotyczy naszej wspólnoty . czy mógłbyś podac umocowanie prawne i jakieś
    orzecznictwo ?
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] wmp4:[/cite]"Jeżeli gmina wyodrębni wszystkie lokale, nie pokryje już kosztów związanych z korektą. "
    Zarządco , to dotyczy naszej wspólnoty . czy mógłbyś podac umocowanie prawne i jakieś orzecznictwo ?
    Ustawa o własności lokali:
    Art. 29.1d Jeżeli uchwała właścicieli lokali nie stanowi inaczej, koszty opracowania lub aktualizacji dokumentacji technicznej budynku obciążają:
    1) do czasu wyodrębnienia własności ostatniego lokalu - dotychczasowego właściciela nieruchomości,
    2) po wyodrębnieniu własności ostatniego lokalu - wszystkich właścicieli lokali w częściach odpowiadających ich udziałom w nieruchomości wspólnej.
  • Opcje
    wmp4wmp4 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    "koszty opracowania lub aktualizacji dokumentacji technicznej budynku "

    nas raczej interesują korekty w księdze wieczystej nieruchomości . jak napisałem
    w innym wątku , w KW jest 25 lokali , w rzeczywistości 21 . 3 lokale zostały
    połączone przez Gminę przy sprzedaży , a 1 połączyli sobie wewnętrznie i Gmina nie naniosła tych zmian w KW .
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.