Pełnomocnictwo
Taja
Użytkownik
Witam,
Proszę o informację.
W firmie zarządzającej zmienił się Zarząd. Wspólnota nie wprowadziła jeszcze aneksu do Umowy o zarządzanie.
Czy osoba zarządzająca firmą może udzielić pełnomocnictwa na czas urlopu osobie z firmy do podpisywania wszelkich pism wychodzących wspólnoty jak również dekretowanie korespondencji wspólnoty.
Czy to jest zgodne z prawem decyzja nowego szefa.
W umowie o zarządzanie wskazana jest osoba posiadająca licencję zarządcy do wszystkich czynności w granicy zwykłego zarządu ale jest nie brana pod uwagę przez nowego prezesa firmy.
Pozdrawiam
Taja
Proszę o informację.
W firmie zarządzającej zmienił się Zarząd. Wspólnota nie wprowadziła jeszcze aneksu do Umowy o zarządzanie.
Czy osoba zarządzająca firmą może udzielić pełnomocnictwa na czas urlopu osobie z firmy do podpisywania wszelkich pism wychodzących wspólnoty jak również dekretowanie korespondencji wspólnoty.
Czy to jest zgodne z prawem decyzja nowego szefa.
W umowie o zarządzanie wskazana jest osoba posiadająca licencję zarządcy do wszystkich czynności w granicy zwykłego zarządu ale jest nie brana pod uwagę przez nowego prezesa firmy.
Pozdrawiam
Taja
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Na podstawie art. 8 ustawy z 13 czerwca 2013 roku o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów uchylono większość przepisów dotyczących zarządzania nieruchomościami.
W szczególności zniesiono definicję zawodową zarządzania nieruchomościami, tytuł zawodowy „zarządca nieruchomości”, wymagania niezbędne prowadzeniu działalności zawodowej w tym zakresie, licencje zawodowe w zakresie zarządzania nieruchomościami, a zatem też postępowania kwalifikacyjne, postępowania z tytułu odpowiedzialności zawodowej i oczywiście odpowiedzialność karną za prowadzenie działalności z zakresu zarządzania nieruchomościami bez licencji zawodowej.
Co do firmy, to wami zarządza firma a nie zarząd firmy. A jak u ciebie w pracy zmieni się dyrekcja, to z nową podpisujesz nową umowę ?
jak firma istnieje to może
to należy aneksować ten fragment umowy
Tak się dzieje jak "ferma kurza" zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami
Rozumiem, że nie macie własnego zarządu lecz firma sprawuje zarząd powierzony?!
Wspólnotą zarządza Spółka prawa handlowego, Prezes spółki został odwołany. To z nim wspólnota miała podpisana umowę
o zarządzanie. Powołany został nowy prezes spółki . Ale wspólnota nie podpisała jeszcze aneksu do umowy o zarządzanie z nowym prezesem.
Taja
Czyzbyś był zwolennikiem uchwały z 21 stycznia 2009 ( tak jak ja) ?
Swoją drogą należałoby też sprawdzić czy prezes może samodzielnie reprezentować spółkę (ważność umowy?!).
Nie odpowiedziałaś na moje dwa - najważniejsze pytania??
Ano takie, że może mają zarząd i podpisaną umowę o administrowanie NW chociaż nazwaną o zarządzanie?! Na jakiej podstawie prawnej wtedy "administrator reprezentuje wspólnotę"?
Idąc dalej - jeżeli spółka rzeczywiście sprawuje zarząd (powierzony) to kto imiennie ten zarząd wspólnoty sprawuje? Zarząd spółki? Prezes jednoosobowo? Czy może jeszcze kto inny? To w umowie o zarządzanie winno być określone - dlatego takie ważne to jest.
Jak rozumiem pytanie dotyczy raczej sposobu reprezentacji spółki, czy to jest jednoosobowa spółka z ograniczoną ? Jeżeli tak - prezes zarządu może samodzielnie ustanowić pełnomocnika do zawarcia umowy w jej imieniu. Ważne żeby w pełnomocnictwie wskazać jakiej czynności dotyczy.
Uzupełnienie informacji:
Umowę o zarządzanie nieruchomością wspólną podpisał prezes spółki prawa handlowego z zarządem wspólnoty.
Odpowiedzialność zawodową za wykonanie postanowień zawartych w umowie powierzono osobie z licencją zarządcy zatrudnionej w spółce.
Taja
Ten zapis powinien zniknąć z umowy!
To jest "horror" - ten zapis musi zniknąć z umowy bo zapewne powoduje i będzie powodował kłopoty.
Jest niezgodny z prawem - bo samodzielnie czynności zwykłego zarządu we wspólnocie z mocy ustawy wykonuje i jest za nie odpowiedzialny zarząd wspólnoty - tak swego czasu zadecydowali właściciele! - a nie jakiś obcy człowiek z jakieś firmy.
Taki zapis tytułu umowy należy zmienić bo zapewne powoduje i będzie powodował kłopoty.
Ta firma zarządzająca nieruchomościami z którą umowę podpisał zarząd wspólnoty nie może zarządzać bo we wspólnocie już zarządza organ ustawowy - zarząd wspólnoty.
Żadna instytucja, firma czy wspólnota nie może mieć dwóch ośrodków decyzyjnych, dwóch "organów do rządzenia" bo jest wtedy chaos a nie zarządzanie.
To bezwartościowy zapis bo ta osoba z licencją jest zatrudniona tylko i wyłącznie do administrowania NW (do prac pomocniczych) w Waszej wspólnocie i nie ponosi żadnej odpowiedzialności bo takową z mocy ustawy ponosi tylko i wyłącznie wybrany zarząd wspólnoty.
Reasumując: w waszej wspólnocie zarządzanie postawione jest na głowie.
Należy to zmienić tak jak nakazuje prawo - UoWL.
"Zarząd jest zatem elementem struktury wspólnoty, podczas, gdy administrator – osobą trzecią, podmiotem zewnętrznym działającym na podstawie upoważnienia. Jeżeli w danej wspólnocie mieszkaniowej obowiązuje ustawowy sposób zarządu, tzn. gdy właściciele nie stworzyli własnego, oryginalnego modelu zarządzania – zarząd nie może scedować na administratora swoich uprawnień w zakresie reprezentacji wspólnoty mieszkaniowej. Nie oznacza to jednak, że administrator nie może zostać upoważniony przez zarząd do dokonywania pewnych czynności, np. do prowadzenia korespondencji z właścicielami lokali. Należy mieć bowiem na uwadze treść art. 22 ust. u.w.l. stanowiącego, że zarząd czynności zwykłego zarządu dokonuje samodzielnie. W konsekwencji umocowanie administratora do udzielania wyjaśnień członkom wspólnoty na kierowane do wspólnoty pisma jest powszechną praktyką. Należy pamiętać, że upoważnienie to nie powinno obejmować składania oświadczeń woli za wspólnotę, czyli takich działań, które miałyby wywoływać skutki prawne, albo dokonywania czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu."
Więcej na ten temat w artykule: "Korespondencja z administratorem"
na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:
http://www.zarzadca.pl/pytania-i-odpowiedzi/69-prawo/2915-korespondencja-z-administratorem
W tym drugim przypadku wspólnoty nie obchodzi kto dziś jest jest prezesem firmy a kto sekretarką
Jakim prawem!?
Gdzie UoWL i ustawa o ochronie danych osobowych właścicieli? To jest przestępstwo właśnie z tej ustawy.
Należy się zapytać na jakiej podstawie prawnej zarząd samowolnie zmienił sposób zarządu i "przekazał swoje obowiązki ustawowe" jaki mu wyznaczyli uchwałą właściciele osobie spoza wspólnoty, z obcej firmy?
Oczywiście to zrozumiale, że może upoważnić administratora do dokonywania pewnych ograniczonych czynności ale nie na hurra, kompleksowo przekazać mu zarządzanie w zakresie czynności zwykłych czy reprezentowania wspólnoty.
Czyli może np. ale nie wolno mu: bo: Więcej na ten temat w artykule: "Korespondencja z administratorem"
http://www.zarzadca.pl/pytania-i-odpowiedzi/69-prawo/2915-korespondencja-z-administratorem
Wszystkim Państwu za wyczerpujące informacje dziękuję.
Taja