Regulamin porządkowy wspólnoty - zagrywka zarządu...

servicecardservicecard Użytkownik
edytowano sierpnia 2017 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witajcie

Proszę o opinię w temacie możliwości wprowadzenia jakiegoś nowego regulaminu porządkowego wspólnoty, który sobie uzgodnili w kuluarach bez konsultacji z kimkolwiek. Ów regulamin skonstruowali tak, aby nam maksymalnie uprzykrzyć życie ponieważ najzwyczajniej w świecie nie pasujemy z naszymi kilkoma sąsiadami do reszty tej hołoty. Nie wiem jak dołączyć pdf do postu celem zaopiniowania tego tworu. Zastanawiam się czy wogóle jest taka możliwość aby takowy regulamin wszedł w życie skoro my wszyscy mamy tu własnościowe mieszkania i część tej wspólnej części do nas również należy, więc zabranianie wszystkiego co tylko możliwe chyba jest tu nie na miejscu... Jak dodać treść do postu - wie ktoś?

Komentarze

  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Podaj przykład co ciebie tak strasznie zdenerwowało ?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano sierpnia 2017
    Co ci przeszkadza?
    Regulamin to taka sama uchwała, jak każda inna. Widocznie u was większość właścicieli uznała go za racjonalny.
    Kto cię zmusi, żebyś wracał do domu najpóźniej o godz. 21 lub do innego zachowania zgodnego z regulaminem?

    Nadal pijecie piwko na kanapie?
    https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/7536/meble-w-wiatrolapie/
    Jak się ta sprawa skończyła?
  • Opcje
    servicecardservicecard Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Regulamin jaki sobie wymyślili uzgadniając go między sobą... Tak przy okazji wyjaśniam, że teren należący do wspólnoty to 3m z frontu i 3m w tyłu bloku jedynie, a cała debata dotycząca zakazów rozpętana jest dlatego, że oni nie wiedzą nawet jakim terenem przyległym dysponuje wspólnota. Natomiast my "urzędujemy" i gospodarujemy na terenie prywatnym, nie należącym do wspólnoty a do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa. Natomiast głownym problemem jest nienawistny członek zarządu wraz z koleżanbką, który sieje cały wiatr i teraz chcemy aby zebrał burzę wreszcie... Treść regulaminu wyglada jak poniżej...

    Postanowienia regulaminu mają na celu dbałość o utrzymanie bezpieczeństwa, higieny i estetyki budynków, ich otoczenia oraz kształtowanie zasad zgodnego współtycia użytkowników lokali.
    § 1 Postanowienia ogólne
    1. Do przestrzegania niniejszego Regulaminu obowiązani są w równym stopniu wszyscy właściciele lokali wchodzących w skład nieruchomości wspólnej, osoby wraz z nimi zamieszkałe, najemcy, podnajemcy oraz osoby czasowo przebywający na terenie nieruchomości wspólnej.
    2. Użytkownik lokalu jest obowiązany korzystać z lokalu w sposób zgodny z jego przeznaczeniem.
    3. Użytkownik lokalu jest obow iązany korzystać z lokalu, budynku i jego otoczenia w zgodzie z dobrymi obyczajami i w sposób nie utrudniający korzystania z nieruchomości przez inne osoby.
    § 2 Obowiązki mieszkańców
    L Wszyscy mieszkańcy^j^ zobowiązani dbać o czystość na klatkach schodowych, korytarzach , piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnie użytkowanych oraz na zewnątrz budynku na nieruchomości wspólnej.
    2. W przypadku zauważenia na nieruchomości pożaru, awarii urządzeń lub innych zdarzeń grożących powstaniem szkody bądź niebezpieczeństwem dla mieszkańców należy niezwłocznie poinformować odpowiednie służby (straż pożarną, pogotowie ratunkowe, stosowne pogotowie techniczne, policję itp.) lub Zarząd Wspólnoty.
    3. Właściciel lokalu, najemca lub inny użytkownik lokalu obowiązany jest udostępnić lokal lub pomieszczenie przynależne służbom dokonujących przeglądu technicznego lub usuwającym awarię urządzeń oraz dokonującym odczyty urządzeń pomiarowych.
    4. W przypadku wyższej konieczności ( pożar, wyciek wodny lub gazowy itp. )Zarząd pod nieobecność właściciela . najemcy lub użytkownika lokalu lub w przypadku jego odmowy
    zapewni wejście do lokalu lub pomieszczeń przynależnych w obecności nadzoru budowlanego lub funkcjonariusza policji i straży pożarnej.

    Właściciel, najemca lub użytkownik lokalu zobowiązani są do naprawienia na własny koszt wszelkich szkód powstałych na terenie nieruchomości z ich winy, a w przypadku naprawienia takiej szkody na zlecenie Zarządu, pokrycia kosztów usunięcia szkody na pierwsze wezwanie. W przypadku gdy sprawcami zniszczeń są niepełnoletnie dzieci pełną odpowiedzialność za powstałe szkody ponoszą ich rodzice.

    Bez pisemnego zezwolenia Zarządu zabrania się umieszczania na budynku oraz na terenie nieruchomości reklam, szyldów, ogłoszeń itp.

    § 3 Przepisy porządkowe

    Wszyscy mieszkańcy Wspólnoty, oprócz dbałości o nieruchomość wspólną zobowiązani są do wzajemnej pomocy ijiiezakłócania spokoju innym mieszkańcom.

    Osoby przebywające na terenie nieruchomości obowiązane są do zachowania ciszy w godzinach nocnych tj. od 22.00 do 6.00. W godzinach tych nie należy używać urządzeń powodujących hałas, należy ściszyć odbiorniki radiowe, telewizyjne i inne urządzenia emitujące hałas.

    Prace uciążliwe wykonywane w lokalu powodujące nadmierny hałas (remonty, wiercenia otworów itp.) mogą być wykonywane w dni powszednie w godzinach od godz. 8.00 do 19.00.

    Trzepanie dywanów może odbywać się w miejscach do tego przeznaczonych w godzinach 8. 00 do 20. 00.

    W niedziele i dni świąteczne obowiązuje zakaz wykonywania głośnych prac .

    Użytkownik lokalu obowiązany jest wywieźć gruz i inne pozostałości po robotach remontowych własnym staraniem i na własny koszt.

    Odpady powstające w gospodarstwie domowym należy w sposób posortowany umieszczać w pojemnikach do tego przeznaczonych. Odpady wielkogabarytowe należ)' składać w miejsca wyznaczone na ten cel.

    Skrzynki na kwiaty ustawione za oknami na parapetach, balkonach winny być umocowane w sposób gwarantujący bezpieczeństwo, podlewanie roślin powinno odbywać się w taki sposób aby woda nie wyciekała na elewację budynku.

    W pomieszczeniach wspólnych, na klatkach schodowych w korytarzach i piwnicach zabrania się przechowywać materiały łatwopalne, żrące, cuchnące także materiały
    wybuchowe oraz butle gazowe itp..

    10. Jest niedopuszczalne umieszczanie przez mieszkańców w miejscach wspólnego użytkowania takich jak: klatki schodowe, korytarze piwniczne, parkingi, podwórza -żadnych przedmiotów.

    11. Zabrania się blokowania dróg pożarowych i ewakuacyjnych oraz dojść do klatek schodowych.

    12. Niedozwolony jest pobór energii elektrycznej z instalacji wspólnych na użytek własny. Zabrania się dokonywania we własnym zakresie napraw instalacji elektrycznej poza obrębem lokalu , w szczególności napraw w tablicach rozdzielczych, oraz wykonywania dodatkowej instalacji elektrycznej w pomieszczeniach przynależnych.

    13. Instalowanie na dachu i ścianach budynku anten telewizyjnych, lub internetowych dozwolone jest wyłącznie za zgodą Zarządu.

    14. Zabrania się samowolnego wchodzenia na dach budynku, w przypadku stwierdzenia naruszenia pokrycia dachu, ścian lub innych uszkodzeń kosztami naprawy obciążony zostanie sprawca stwierdzonych uszkodzeń.

    15. Zabrania się dokonywania jakichkolwiek zmian w instalacjach centralnego ogrzewania znajdujących się w lokalu, jak również napraw czy demontażu elementów pomiarowych, zabezpieczających lub regulacyjnych na instalacji.

    16. W sezonie grzewczym nie należy zostawiać otwartych okien i drzwi wejściowych na klatki schodowe .

    17. Zabrania się palenia papierosów i używania otwartego ognia w pomieszczeniach wspólnych budynku, w szczególności na klatkach schodowych i piwnicach.

    18. Zabrania się spożywania napojów alkoholowych oraz innych zabronionych używek w piwnicy, w pralni, suszami, klatce schodowej na terenie bezpośredniego otoczenia budynku oraz w miejscach gdzie takie działania będą uciążliwe dla mieszkańców.

    19. Zabrania się rozpalania ognisk i grillowania na balkonie, na terenie bezpośredniego otoczenia budynku oraz w miejscach gdzie takie działania będą uciążliwe dla mieszkańców.

    20. Parkowanie pojazdów motocyklowych i samochodowych jest dopuszczalne tylko w miejscach wyznaczonych.

    21. Mycie samochodów na terenie posesji jest dopuszczalne pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizy sanitarnej. W szczególności ścieki takie nie mogą być bezpośrednio odprowadzone do zbiorników wodnych lub do ziemi.

    22. Dopuszcza się posiadanie zwierząt domowych w budynkach wielorodzinnych po zapewnieniu odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz pod warunkiem, że niepowoduje to nadmiernej uciążliwości dla współ lokatorów. Przez zwierzęta domowe rozumie się zwierzęta tradycyjnie przebywające wraz z człowiekiem w mieszkaniu i utrzymywane przez człowieka w charakterze jego towarzysza.

    23. Zabrania się prowadzenia hodowli zwierząt w lokalach i pomieszczeniach do nich przynależnych oraz na terenie nieruchomości wspólnej.

    24. Za utrzymanie czystości i porządku na częściach wspólnych nieruchomości odpowiada Zarządca , w tym także za utrzymanie istniejącej tzw. małej architektury oraz zieleni.

    25. Sadzenie drzew i krzewów może odbywać się tylko i wyłącznie za zgodą Zarządu
    Wspólnoty..
    § 4 Przepisy porządkowe dotyczące osób utrzymujących psy i inne zwierzęta domowe
    I. Osoby utrzymujące psy i inne zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed, zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku i ponoszą pełną odpowiedzialność za zachowanie swoich zwierząt.

    w lass i £kk. zw i . U wrm>r^ K ztikaw.i ąza n i są do:

    a) dbania aby zwierzęta nie zakłócały spokoju i ciszy (np. uporczywe szczekanie psa), nic stanowiły zagrożenia oraz uciążliwości dla innych użytkowników lokali.

    b) niezwłocznego usuwania zanieczyszczeń i odchodów własnych zwierząt domowych z klatki schodowej, innych pomieszczeń budynku służących do wspólnego użytku oraz miejsc publicznych,

    c) wyprowadzania psów na smyczy: psy agresywne i niebezpieczne dla otoczenia powinny mieć nałożony kaganiec,

    d) stały skuteczny dozór nad psem i innymi zwierzętami domowymi,

    e) nie prowadzenia psów i innych zwierząt domowych na teren placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci.

    Właściciele psów są zobowiązani ponadto do:

    a) znakowania i rejestracji psów (wyposażenia psa w obrożę).
    b) szczepienia ochronne psa przeciw wściekliźnie.
    2. Przepisy tego rodzaju dotyczą także zwierząt nieudomowionych oraz innych trzymanych w charakterze zwierząt domowych.

    § 5 Przepisy porządkowe dotyczące piwnic i komórek lokatorskich

    1. Piwnice i komórki są pomieszczeniami przynależnymi do lokalu. Dostąp do piwnic i komórek powinien być stale zapewniony mieszkańcom. Jeżeli główne wejście do piwnicy jest zamykane. Zarząd jest obowiązany zapewnić mieszkańcom dostęp do piwnic, zaopatrując ich w odpłatnie klucz.

    2. Drzwi głównego wejścia do piwnicy powinny być zamknięte po opuszczeniu piwnicy jak również wygaszone oświetlenie.

    3. Przy korzystaniu z piwnic mieszkańcy obowiązani są przestrzegać przepisów obowiązujących w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W szczególności niedozwolone jest przechowywanie w piwnicach i komórkach materiałów wybuchowych i łatwopalnych. Zabrania się przechowywania jakichkolwiek przedmiotów w korytarzach piwnic.

    4. Mieszkańcy użytkujący piwnice, w których znajdują się urządzenia techniczne (np. wodomierze, główne zawory itp.) zobowiązani są zapewnić do nich dostęp , chronić przed ich zanieczyszczeniem bądź uszkodzeniem. Dostęp do urządzeń powinien być umożliwiony osobie upoważnionej przez Zarząd lub pracownika przedsiębiorstw, zakładów wodociągowych, gazowych itp.

    5. Zabrania się w pomieszczeniach piwnicznych i komórkach podłączania jakichkolwiek urządzeń energetycznych, oświetleniowych i innych pobierających energię elektryczną bez zgody Zarządu.

    § 6 Przepisy porządkowe dotyczące suszarni i pomieszczeń wspólnych

    1. Mieszkańcy nieruchomości mają prawo do korzystania z istniejących pomieszczeń wspólnych jak suszarnie, pralnie itp. w godzinach od 8.00 do 22.00 w kolejności ustalonej w porozumieniu z innymi mieszkańcami.

    2. Klucze do suszami lub pralni posiadają osoby utrzymujące porządek na nieruchomości.

    3. Osoba korzystająca z pralni lub suszami zobowiązana jest przed oddaniem klucza pozostawić pomieszczenie w czystości i porządku.
    4. Suszarnia służy wyłącznie do suszenia bielizny oraz odzieży i nie wolno tam przechowywać żadnych przedmiotów.

    5. W domach, w których nie ma suszami lub strychu, administrator może przygotować miejsca do suszenia bielizny i odzieży na podwórzu.

    § 7 Przepis)’ końcowe

    1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy określone w Statucie Wspólnoty i innych obowiązujących aktach prawnych.

    2. Niniejszy Regulamin Porządku Domowego został przyjęty uchwałą nr ........... ogółu

    Właścicieli lokali z dnia...................

    3. Postanowienia niniejszego Regulaminu Porządku Domowego wchodzą w życie z dniem uchwalenia.
  • Opcje
    EgzoEgzo Użytkownik
    edytowano sierpnia 2017
    1/ Z treści regulaminu wynika, że jednak nie powstał on metodą "uzgodnili w kuluarach bez konsultacji z kimkolwiek", tylko został przyjęty uchwałą właścicieli lokali, a zatem musiała za nim głosować większość właścicieli.
    Od chwili, gdy podjęto uchwałę o regulaminie (na zebraniu wspólnoty lub gdy dowiedziałeś się o jej podjęciu, jeżeli była głosowana w drodze indywidualnego zbierania głosów,) należało ją zaskarżyć do sądu w ciągu 6 tygodni.

    2/ Mniej więcej połowa zapisów w tym regulaminie wykracza poza kompetencje wspólnoty mieszkaniowej, więc jest bezprawna. Tym bardziej należało tę uchwałę zaskarżyć.

    3/ Sprawy niezrozumiałe:

    a) nie do końca rozumiem jaki związek ma regulamin wspólnoty mieszkaniowej z wami, skoro piszesz: "natomiast my "urzędujemy" i gospodarujemy na terenie prywatnym, nie należącym do wspólnoty a do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa". Jeżeli według ciebie teren nie należy do wspólnoty mieszkaniowej, to w czym problem?

    b) ponadto, teren AWRSP to mienie państwowe, a więc nie jest to teren prywatny. Nawiasem mówiąc AWRSP nie istnieje od 10 lat, ale jej mienie przejęła inna agenda państwowa, więc wciąż jest to mienie państwowe.

    Jesteś pewien, że wszystko jest tak, jak napisałeś?
    Komentarz edytowany Egzo
  • Opcje
    servicecardservicecard Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tak, jestem pewien że wszystko jest jak napisałem, natomiast z treści wynika... może i wynika tyle że problem polega na tym, że żadnego zebrania ani tym bardziej uchwały NIE MA. A problemem są właśnie idioci, którzy ten regulamin gdzieś z czegoś poklecili i myślą że błyszczą. Powiem tak - nawet jakby go uchwalili to mogą sobie go do kibla wsadzić. Mi chodzi o wypunktowanie kretynom co jest bezprawne, ponieważ zebranie mamy we wtorek i będzie na nim na pewno grubo - miarka się przebrała.
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano sierpnia 2017
    [cite] servicecard:[/cite] A problemem są właśnie idioci, którzy ten regulamin gdzieś z czegoś poklecili i myślą że błyszczą.
    Czy rzeczywiście zasługują na określenie "idioci" nie jestem wystarczająco przekonana. :confused: Chcieli dobrze... Zastosowali przerost formy nad treścią, ale.... może to wynika z konieczności, ponieważ społeczność danej wspólnoty jest, być może, nieogarnięta i nierozgarnięta w stopniu pozwalającym na spokojne zamieszkiwanie tej nieruchomości. W regulaminie są ujęte sprawy oczywiste, a ich oczywistość jest tak oczywista, że tylko idiotom należy w taki sposób regulamin zredagować. Przy czym, wyraźnie i świadomie popełniam błąd nazywając ludzi niekulturalnych idiotami - to jakby usprawiedliwienie ich braku kultury. Z pewnością w psychiatrii nie da się nazwać zwykłego chama idiotą, bo będzie to oczywisty błąd w diagnozie.
    Niemniej, w tym konkretnym przypadku, tak skonstruowany regulamin z nie najszczęśliwszą w odbiorze polszczyzną, może wynikać z potrzeb i konieczności, a przy okazji pełni również funkcję wychowawczą.
  • Opcje
    EgzoEgzo Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] servicecard:[/cite]żadnego zebrania ani tym bardziej uchwały NIE MA.

    Powiem tak - nawet jakby go uchwalili to mogą sobie go do kibla wsadzić.
    Ostudź emocje, nas tutaj na forum nie za bardzo interesują wasze osobiste animozje, naszym celem jest pomoc ludziom niezorientowanym z kwestiach formalno-prawnych oraz praktyki funkcjonowania wspólnot. Zdecyduj się, uchwały nie ma, czy jest, bo to ma znaczenie dla sprawy. Uchwała nie zaskarżona w terminie wchodzi w życie, chociażby była niezgodna z prawem. Oczywiście byłby problem z egzekwowalnością takiej uchwały, ale to osobny temat.
    Tak, jestem pewien że wszystko jest jak napisałem
    Zapytam bardziej bezpośrednio: na pewno nie jest tak jak napisałeś, pytanie brzmi, w którym miejscu pomyliłeś się? Sprawdź to.

    Kluczowa jest odpowiedź na moje pytanie 3b. Jeżeli naprawdę "urzędujecie" na terenie nienależącym do wspólnoty, to należy zakończyć ten wątek na forum jako bezprzedmiotowy.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    jestem pewien że wszystko jest jak napisałem, natomiast z treści wynika... może i wynika tyle że problem polega na tym, że żadnego zebrania ani tym bardziej uchwały NIE MA.
    Egzo ci napisał, że coś pomyliłeś.
    Ja dodam, że w końcówce tego regulaminu jest: "został przyjęty uchwałą nr ... ogółu Właścicieli lokali z dnia..." Tak więc uchwała jest.
    Wyłącz emocje i napisz, co ci w tym regulaminie przeszkadza.

    I co z tą kanapą? jak się skończyło?

    Ten regulamin uważam za bezsensowny, często też bezprawny, ale nieszkodliwy. Jak większość chce, to niech ma. Ja bym olała.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Regulamin jest, tylko kto z właścicieli pamięta co podpisywał ? Nie ma w nim nic strasznego, a szczególnie wyszczególnienia kar !
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Regulamin może dotyczyć wyłącznie nieruchomości wspólnej, dlatego też zarząd nie może powoływać się na jego postanowienia w zakresie korzystania z cudzych nieruchomości, nawet jeżeli owi korzystający nie są "cudzy", ale należą do wspólnoty mieszkaniowej :wink:

    Innymi słowy regulaminem sprawy owej kanapy nie załatwią.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    regulaminem sprawy owej kanapy nie załatwią
    Zaziu, piwna kanapa stała (stoi?) w wiatrołapie, czyli części wspólnej :wink:
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano sierpnia 2017
    A, to rzeczywiście.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    servicecardservicecard Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zaziu, piwna kanapa stała (stoi?) w wiatrołapie, czyli części wspólnej :wink:

    i co z tego, że stała? wiatrołap nie jest miejscem publicznym to po pierwsze a po drugie przeszkadzało to sąsiadom z klatki obok (jednej sąsiadce i członkini zarządu, które wspólnie uradzają jak nam uprzykrzyć życie). Poza tym jak komuś przeszkadza to niech nie patrzy - każdy powinien pilnować własnego nosa i się delikatnie mówięc - nie wpierdzielać w nie swoje sprawy i nie swoją klatkę. Na marginesie - kwiatki przechowywane zimą w wiatrołapie tez przeszkadzają, fotele na których można przysiąść również a starsze sąsiadki z naszej klatki są z foteli bardzo zadowolone - mają gdzie odpocząć, pogadać i ogólnie jakoś nikomu z naszych bezpośrednich te rzeczy nie przeszkadzają a zgorzknialcom zawadza wszystko wokół. Stąd pojawił się zapewne kretyński pomysł na jakiś chory regulamin - problemem jest tylko to, ze komuś się pochrzaniło ostro pod czerepem - to nie jest prywatny folwark rodzinnego klanu tylko nasza wspólna własnośc.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano sierpnia 2017
    W sprawie mebli na klatce i w wiatrołapie to akurat sąsiadki mają rację. Zostaw jeden fotel dla pań z klatki, ale kanapa w wiatrołapie?! Przepisy p. poż. na prawdę istnieją.

    Nie możesz podważać przepisów regulaminu wewnętrznego samemu łamiąc przepisy powszechne.
    Regulamin owszem narusza przepisy ustawy o własności lokali w paru miejscach, ale co z tego, skoro wszyscy tam jesteście nie w porządku wobec przepisów i przede wszystkim wobec siebie jako sąsiadów?

    Najpierw załatwcie sprawy czysto międzyludzkie, potem zajmiecie się przepisami.
    Klatak "twoja" nie jest twoja własnoscia. Jest też współwłasnością tych kobiet klatka obok.
  • Opcje
    servicecardservicecard Użytkownik
    edytowano sierpnia 2017
    Wiesz co... kanapa to PRZESZLOŚĆ i to była własność sąsiada, który ją usunął. (...) [align=right]EDIT usunięto [Admin] [/align]
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano sierpnia 2017
    [cite] servicecard:[/cite]Zaziu, piwna kanapa stała (stoi?) w wiatrołapie, czyli części wspólnej :wink:

    i co z tego, że stała? wiatrołap nie jest miejscem publicznym to po pierwsze a po drugie przeszkadzało to sąsiadom z klatki obok (jednej sąsiadce i członkini zarządu, które wspólnie uradzają jak nam uprzykrzyć życie). Poza tym jak komuś przeszkadza to niech nie patrzy - każdy powinien pilnować własnego nosa i się delikatnie mówięc - nie wpierdzielać w nie swoje sprawy i nie swoją klatkę. Na marginesie - kwiatki przechowywane zimą w wiatrołapie tez przeszkadzają, fotele na których można przysiąść również a starsze sąsiadki z naszej klatki są z foteli bardzo zadowolone - mają gdzie odpocząć, pogadać i ogólnie jakoś nikomu z naszych bezpośrednich te rzeczy nie przeszkadzają a zgorzknialcom zawadza wszystko wokół. Stąd pojawił się zapewne kretyński pomysł na jakiś chory regulamin - problemem jest tylko to, ze komuś się pochrzaniło ostro pod czerepem - to nie jest prywatny folwark rodzinnego klanu tylko nasza wspólna własnośc.



    Gdyby wiatrołap był miejscem publicznym wystarczyłoby wezwać policję lub straż miejską - wtedy amatorzy piwnej kanapy zostaliby wraz z nią z tego miejsca usunięci.

    Wspólnota miała inny problem - owa kanapa ustawiona na wspólnej nieruchomości, zapewne stąd pomysł regulaminu.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.